مراسم عزاداری وفات حضرت خدیجه(س) برگزار می‌شود

حضرت خدیجه سلام الله علیها

مراسم عزاداری وفات حضرت خدیجه علیها‌السلام با حضور اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تهرانی روز سه شنبه در گفتگو با واحد خبر، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، عنوان کرد: مراسم عزاداری به مناسبت وفات ام‌المؤمنین حضرت خدیجه علیها‌السلام روز چهار شنبه 25 اردیبهشت ساعت 11 الی 12 در تالار بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی گفت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب الله فرحزاد، سخنران این مراسم است و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدپور به مرثیه‌سرایی می‌پردازد.

وی به سخن رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در 20 اردیبهشت 1395 در جمع دست‌اندرکاران همایش صدف کوثر درباره این بانوی والامقام، اشاره کرد و افزود: معظم لّه در این دیدار فرمودند: «حضرت خدیجه علیها‌السلام حقیقتاً مظلوم است؛ به ‌خاطر اینکه شَرف همسرى پیغمبر در مورد ایشان داراى یک ارزش مضاعف است؛ دیگران مشرّف به شَرف همسرى پیغمبر شدند لکن این رنجهایى را که پیغمبر در عمده‌ى دوران رسالت به آنها مبتلا بودند ندیدند. ده سال در مدینه بود، خب عزّت بود، احترام بود، و زندگىِ راحت بود نسبت به آن دوره؛ حضرت خدیجه علیها السلام دوران رنج پیغمبر را، دوران سختى‌هاى پیغمبر را تحمّل کردند و دیدند».

معاون فرهنگی تبلیغی تصریح کرد: حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها همه تلاش خود را در راه تبلیغ دین خدا انجام داد و با خداوند متعال معامله‌ای کرد که خداوند در پاسخ، کوثر بیکران که وجود مبارک «حضرت فاطمه‌ زهرا علیها السلام» است، به ایشان هدیه کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی با بیان اینکه بنابراین وظیفه ما این است که در مسیر شناساندن این بانوی بزرگ در جامعه تلاش کنیم، تأکید کرد: اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام می‌توانند با حضور خود در این مراسم عزاداری مراتب تسلیت خود را به ساحت مقدس نبی اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و حضرت فاطمه زهرا علیها‌السلام عرضه بدارند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱