گزارشی از حال و هوای طلاب جامعه‌الزهرا(س) هنگام اعزام به مرقد امام(ره)

حضور چشمگیر طلاب بین‌الملل جامعه‌الزهرا(س) در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)

اعزام به مرقد امام 1

بیش از 360 طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به همراه خانواده‌های خود از کودکان شیرخواره تا مادران مسن در مراسم سی امین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و دیدار رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، بیش از 360 نفر از طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به همراه خانواده هایشان برای حضور در مراسم سی امین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، ظهر امروز جامعه‌الزهرا علیهاالسلام را به مقصد مرقد مطهر امام خمینی(ره) ترک کردند.

طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به همراه خانواده‌های خود در این مراسم شرکت کردند و از کودکان شیرخواره تا مادران پابه سن گذاشته در این کاروان حضور داشتند.

حضور مادر 70 ساله در کاروان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام

مادر یکی از طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که متولد 1325 است، در این کاروان حضور داشت و اظهار داشت: هر سال سعی می‌کنم به همراه دختر خود در مراسم 14 خرداد شرکت کنیم.

وی تصریح کرد: ما به خاطر حفظ انقلاب اسلامی و ادامه راه امام راحل(ره) باید به مزار حضرت امام برویم و در این مراسم شرکت کنیم.

این مادر طلبه یادآور شد: فرزندان من برای پیروزی انقلاب فریاد «الله اکبر» سر دادند و وقتی گفتند فرزندانت را می‌کشند، گفتم من آنان را به خدا می‌سپارم؛ پسرانم در جنگ نیز حضور داشتند و اکنون بزرگترین فرزندم شیمیایی و جانباز است.

امروز حضرت امام خمینی (ره) به عنوان شعار اسلام در کل جهان هستند

خانم رقیه نجفی طلبه سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در رشته تبلیغ و گرایش حج تصریح کرد: انقلاب اسلامی که با رهبری امام خمینی(ره) و یاری ملت ایران به پیروزی رسید، بر پایه این بود که احکام اسلام پیاده و شعائر اسلامی حفظ شود.

وی تصریح کرد: امروز حضرت امام خمینی (ره) به عنوان شعار اسلام در کل جهان هستند و ما با حضور در این مراسم این شعار را حفظ می‌کنیم.

این طلبه سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) نماد اسلام شدند، تأکید کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب نقشه راهی برای ما است و ما با استفاده از رهنمودهای ایشان می‌توانیم در مسیر انقلاب اسلامی گام برداریم.

وی یادآور شد: امروز استکبار و دشمنان اسلام تلاش می‌کنند که انقلاب ضعیف شود و نام و یاد و آرمان‌های امام در میان جوانان تحریف شود، اما ورود پررنگ و تأثیرگذار طلاب در جامعه باعث می‌شود که نقشه‌های دشمن کمرنگ شود.

حضور چشمگیر طلاب بین‌الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در مراسم 14 خرداد

حضور طلاب بین‌الملل در این کاروان بسیار چشمگیر بود، چنانچه حدود 200 نفر از کاروان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، طلاب بین‌الملل به همراه خانواده های خود بودند و برخی طلاب همراه با فرزندان خردسال خود در ماه مبارک رمضان و در هوای گرم به عشق دیدار رهبری در این مراسم شرکت کردند.

جمعی از طلاب بین‌الملل مرکز بین المللی زبان فارسی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که برای اولین بار در این مراسم شرکت کردند، می‌گفتند: برای شنیدن سخنان امام خامنه ای مدظله‌العالی لحظه شماری می‌کنیم.

خانم نسرین بتول یکی از طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از کشور پاکستان، گفت: تا کنون به دیدار رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در حسینیه مشرف شدم اما امسال برای اولین بار است که عازم مرقد امام خمینی(ره) می‌شوم.

طلبه بین‌الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که برای دیدار با رهبر انقلاب مدظله‌العالی لحظه شماری می‌کرد، گفت: نمی توانم احساس خود را بیان کنم، اما احساس می‌کنم که به دیدار امام زمان خود می‌روم.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه ای مدظله‌العالی برای اسلام و جهان اسلام زحمات زیادی کشیدند تا امروز ما می‌توانیم به راحتی زندگی کنیم، امیدواریم خداوند متعال به ما هم توفیق دهد که در کشورهای خود، راه ایشان را ادامه دهیم و در مسیر انقلاب اسلامی، حرکت کنیم.  

دوست دارم از رهبر انقلاب مدظله برای زندگی فردی و اجتماعی خود راهنمایی بخواهم

خانم زهرا رضا طلبه بین‌الملل سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از کشور پاکستان که برای دومین بار موفق به دیدار با رهبر معظم انقلاب شده است، گفت: من دوست دارم که با رهبر انقلاب مدظله العالی، دیدار خصوصی داشته باشیم.

طلبه بین‌الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: دوست داشتم نامه ای برای رهبرمان بنویسم اما می‌دانم که ایشان فرصت خواندن همه نامه‌های ما را ندارند، به همین خاطر دوست دارم با ایشان ملاقات خصوصی داشته باشیم و از ایشان برای زندگی فردی و اجتماعی خود راهنمایی بخواهم.

وی تصریح کرد: در دوران امامت اهل بیت علیهم‌السلام، مردم نزد امام می‌رفتند و از ایشان راهنمایی می‌گرفتند، امروز رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی نیز در جایگاه ولی فقیه و جانشین ائمه اطهار علیهم‌السلام هستند و من دوست دارم از رهنمودهای ایشان برای زندگی خود استفاده کنم.

طلبه سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: وظیفه ما طلاب این است که سخنان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی را گوش فرا دهیم و برای مردم تبیین کنیم، همچنین یکی دیگر از وظیفه طلاب شناخت دشمن و مقابله با نقشه‌های دشمن است.

خانم زینب شیهو از نیجریه و خانم امینه سعید از تانزانیا از دیگر طلاب بین‌الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام هستند که عازم مراسم سی امین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هستند.

این دو طلبه بین‌الملل که تا کنون چند بار به زیارت مرقد مطهر امام خمینی(ره) مشرف شدند، هدف از حضور خود در این مراسم را عشق به رهبری عنوان کردند و گفتند: رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی برای حمایت از همه مسلمانان و مظلومان جهان تلاش می‌کنند و ما باید با عمل به فرمایشان ایشان به درستی به وظیفه خود عمل کنیم تا ایشان به هدف خود برسند.

پشتیبان ولی فقیه خواهیم بود/رهبر انقلاب مدظله‌العالی همانند پدری دلسوز و مهربان و الگویی تمام عیار هستند

خانم فاطمه اختر، طلبه سطح دو بین‌الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از کشور کشمیر که از دیگر زائران مرقد امام خمینی(ره) بود، گفت: هدف ما از حضور درا ین مراسم این است که به آنان که ضد انسانیت و ضد اسلام هستند نشان دهیم که پشت سر ولایت و رهبر خود هستیم.

وی که تا کنون دو بار مشرف به دیدار رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی شده است، تصریح کرد: امروز نام و نشانی از انسانیت نیست و در کشمیر، فلسطین، یمن و سوریه ظلم‌های فراوانی صورت می‌گیرد، اما تنها صدای رهبر انقلاب مدظله‌العالی است که علیه ظالمان و در جهت حمایت از مظلومان و مستضعفان بلند می‌شود، ما هم می‌خواهیم پشتیبان ولایت باشیم تا در خدمت اسلام و این مسیر کمک کنیم.

طلبه بین‌الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: همانطورکه امام خمینی(ره) فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید ما هم پشتیبان ولی فقیه خواهیم بود تا در این ظلمت و تاریکی گم نشویم و از این ظلمت و تاریکی نجات پیدا کنیم.

وی بیان داشت: ما عاشق رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی هستیم و تمام صفات و ویژگی‌های امام علی علیه‌السلام را در وجود ایشان می‌بینیم، ایشان اولین کسی است به داد مستضعفان می‌رسند و همانند پدری دلسوز و مهربان و الگویی تمام عیار هستند.

اختر اظهار امیدواری کرد که خداوند متعال، طول عمر باعزت به رهبرمان عطا کند تا سایه ایشان همیشه بالای سر مسلمانان جهان باشد و در ادامه تصریح کرد: ما امیدواریم به کمک رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، امت واحده شویم و ایشان این انقلاب را به دست امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه برسانند.

خانم ملیکا اختر دختر 9 ساله این طلبه بین‌الملل که به همراه مادر و خواهر خود در این مراسم حضور داشت، گفت: وقتی بسیار کوچک بودم به دیدار رهبر رفتم و دوست دارم از نزدیک رهبر را ببینم.

 وی گفت: من از تلویزیون رهبر را دیدم و دوست دارم مستقیم ایشان را ملاقات کنم و به ایشان بگویم: «آقاجان دوستت دارم».

رهبر معظم انقلاب مدظله العالی؛ حامی اسلام و انسانیت

خانم شرافت فاطمه طلبه سطح دو جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از کشمیر نیز از دیگر زائران مرقد امام (ره) بود که عنوان کرد: بنده قبلا در کشمیر در رشته تاریخ تحصیل می‌کردم، اما خداوند توفیق داد تا در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تحصیل کنم و در اینجا احساس امنیت بیشتری دارم.

وی تصریح کرد: خداوند متعال، انسان را اشرف مخلوقات خلق کرده است، اما انسانیت در دنیای امروز به فراموشی سپرده شده است و انسان‌ها همدیگر را از بین می‌برند، در این دنیا که ظلم بیداد می‌کند، رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی به حمایت از مردم مظلوم جهان چه در فلسطین، کشمیر، یمن، سوریه و غیره برخاسته اند و تنها صدایی که بلند می‌شود از ایران و از سوی ولیّ فقیه است.

طلبه بین‌الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العلی، شیوه زندگی را به ما می‌آموزند، به ما نشان می‌دهند که انسانیت را چگونه حفظ کنیم، چگونه زندگی کنیم.

وی بیان داشت: همانگونه که پیامبرگرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله دین اسلام را در آن شرایط حفظ کردند، امروز نیز رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، تعلیمات پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله و اهل بیت علیهم‌السلام را حفظ و نگهداری می‌کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای مدظله‌العالی بزرگ ترین و عظیم ترین شخصیت روی زمین هستند

خانم اختر طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از کشور کشمیر از دیگر طلاب مشتاق برای دیدار با رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی است.

وی که به تازگی در مرکز بین المللی زبان فارسی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مشغول به تحصیل است، گفت: همه مسلمانان به یک رهبر نیاز دارند و حضرت آیت الله خامنه ای مدظله‌العالی به عنوان رهبر ما و نماینده امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه هستند.

طلبه مرکز بین المللی زبان فارسی که برای اولین بار مشرف به دیدار رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی شده است، افزود: نمی توانم احساس خود را از حضور در این دیدار بیان کنم، من نمی خواهم فقط ولیّ فقیه را ببینم، بلکه می‌خواهم سخنان ایشان را گوش دهم تا سخنان ایشان در زندگی ما نقشه راه باشد.

اختر تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه ای مدظله‌العالی بزرگ ترین و عظیم ترین شخصیت روی زمین و رهبر ما مسلمانان هستند.

وی بیان داشت: ما دوست داشتیم همانند مسلمانان گذشته، امام خود را ببینیم، اما امروز که نمی توانیم امام خود را ببینیم، رهبر معظم مدظله‌العالی نماد امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه هستند و ما می‌خواهیم از جانب رهبر انقلاب مدظله‌العالی به امام زمان خود برسیم و برای شناخت و معرفت امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه از ولی فیقه شروع می‌کنیم.

طلبه مرکز بین المللی زبان فارسی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: خداوند متعال را سپاسگزارم که در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تحصیل می‌کنم و اولین بار است که به دیدار رهبری می‌روم.

وی یادآور شد: بنده یک بار به مرقد مطهر امام خمینی(ره) مشرف شدم و به حضرت امام(ره) گفتم که من شما را ندیدم اما می‌خواهم که رهبر انقلاب را ببینم که فکر می‌کنم دعای من مستجاب شده است.

اختر تصریح کرد: دوست دارم از سخنان ایشان برای مسیر زندگی خود استفاده کنم و وقتی با ایشان دیدار می‌کنم، برای کل سال انرژی می‌گیرم.

وی عنوان کرد: ما شکرگزاریم که مسئولان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام این سفر معنوی را برای ما تدارک دیدند.

آرزوی من در هندوستان، دیدار با رهبر انقلاب مدظله‌العالی بود

خانم هاشمی طلبه بین‌الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از کشور هندوستان نیز که سال گذشته در مرکز بین المللی زبان فارسی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مشغول به تحصیل شده است، گفت: دلم برای دیدار با رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی پر می‌کشد.

وی تصریح کرد: یکی از آرزوهای من در هندوستان این بود که به ایران بیایم و به دیدار رهبر انقلاب مشرف شوم.

وی گفت: ما دوست داریم از سخنان رهبر انقلاب بهره مند شویم و راه ایشان را در کشورهای خود ادامه دهیم.

مادر یکی از طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز از دیگر زائران کاروان بود که به خاطرات قبل از انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: آن زمان که حضرت امام خمینی(ره) در فیضیه سخنرانی می‌کردند، هر روز به همراه همسر و فرزند کوچک خود به دیدار حضرت امام می‌رفتیم و مهمانان ایشان را به خانه می‌آوردیم.

وی تصریح کرد: هدف ما از حضور در این مراسم، زیارت مرقد مطهر امام خمینی(ره)، حفظ انقلاب اسلامی و دیدار با رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی است که امیدواریم در مسیر انقلاب گام برداریم.

خانم سیده مریم بتول نقوی طلبه بین‌الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام  از کشور پاکستان که به همراه خواهر و دو فرزند کوچک خود در این کاروان حضورداشت، گفت: برای اولین بار است با جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برای دیدار رهبری و زیارت حرم مطهر امام خمینی(ره) عازم می‌شوم.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم در اینجا تحصیل کنیم و با تحصیل در حوزه و بهره مندی از سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب، معارف دین را در کشور خود تبلیغ کنیم

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱