مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(س) اعلام کرد:

20 هزار مراجعه به مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(س) از سال 93 تاکنون

اخوی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی از مراجعه بیش از 20 هزار مراجعه به مرکز مشاوره از سال 93 تا کنون خبر داد و گفت: دوره‌های تخصصی تربیت مشاور در گرایش‌های مختلف خانواده، ازدواج، کودک و نوجوان ومشاوره تحصیلی در این مرکز برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر اصغر اخوی در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: بخش مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از سال 83 در عرصه‌های مختلف اخلاقی و اعتقادی آغاز به کار کرد، اما از سال 93 تاکنون به صورت رسمی و تخصصی فعالیت دارد.  

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با تأکید بر اینکه زمینه خدمت‌رسانی در مرکز مشاوره بسیار است، گفت: از پاییز 93 تا کنون بیش از 20 هزار مورد مراجعه داشتیم که نشانه اعتماد مخاطبان ما به مرکز مشاوره است که در بخش‌های مختلف تخصصی فعالیت دارند.

برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مشاور در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ادامه به برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مشاوره در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و افزود: تا کنون دو دوره تخصصی تربیت مشاور در سه گرایش خانواده، کودک و نوجوان و مشاوره تحصیلی برگزار شده است که  30 نفر از بانوان طلبه در این سه گرایش حضور دارند و ان‌شاءالله تا تابستان فارغ التحصیل می‌شوند و در چرخه همکاری با مدارس و مراکز جامعه قرار می‌گیرند.

وی افزود: روند ثبت نام دوره سوم نیز به اتمام رسیده و با توفیقات الهی، دوره سوم تربیت مشاور با اولویت مشاوره ازدواج، از مهرماه آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی اضافه کرد: هر دوره تربیت مشاور به مدت سه ترم تحصیلی است که در ترم اول، 15 واحد به صورت عمومی و در ترم‌های بعدی 20 واحد تخصصی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم تربیتی، روانشناسی، تعلیم و تربیت  اسلامی و مشاوره، براساس برخی شرایط و ضوابط، می‌توانند در این دوره ثبت نام کنند و مباحث تخصصی روانشناختی و آسیب‌شناسی برخی اختلالات را با نگاه علمی و کاربردی و با رویکرد مذهبی و اسلامی می‌آموزند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: هم اکنون رشته مشاوره خانواده در سطح سه گروه تعلیم و تربیت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام راه‌اندازی شده و تعدادی از طلاب در این رشته مشغول به تحصیل هستند، حال آنکه این رشته‌ها به صورت آموزشی است و فارغ‌التحصیلان این رشته باید دوره‌های کارورزی و مهارت‌آموزی داشته باشند تا آمادگی لازم برای ورود به فضای مشاوره‌ای تخصصی را داشته باشند که بحمدالله این شرایط و فضا در مرکز مشاوره فراهم شده است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱