30 خرداد؛ مهلت شرکت در نخستین مرحله مسابقه حدیث‌خوانی «مفاتیح الحیاة»

مفاتیح الحیاه

نخستین مرحله مسابقه حدیث‌خوانی خانوادگی «مفاتیح الحیاة» ویژه بانوان طلبه، همسران و فرزندان به همت اداره کل امور طلاب و خانواده و با همکاری اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم ملیحه عرب خزائلی در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به لزوم مهارت‌افزایی زوج‌های جوان در شرایط حساس کنونی جامعه و تهاجم گسترده فرهنگ غرب با استفاده از تکنولوژی و انواع ابزارهای اطلاع‌رسانی اعم از فضای مجازی و غیره، عنوان کرد: امروز ترویج سبک زندگی اسلامی بر اساس فرهنگ نجات‌بخش اهل بیت علیهم‌السلام و روایات و احادیثی که از ایشان برای ما به یادگار مانده، امری ضروری است.

مدیر کل امور طلاب و خانواده با بیان اینکه بانوان طلبه، الگوی جامعه و هادیان ترویج فرهنگ ناب محمدی هستند، گفت: مسابقه بزرگ حدیث‌خوانی بانوان طلبه و همسران ایشان با محوریت کتاب «مفاتیح الحیاة» اثر حضرت آیت‌الله جوادی آملی به همت اداره کل امور طلاب و خانواده و با همکاری اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

عرب خزائلی افزود: «مفاتیح‌الحیاة»، کتابی حدیثی رفتاری، اثر عالم جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی است که به عنوان جلد دوم و مکمل مفاتیح‌الجنان مشهور شده و به رفتارهای فرهنگی ـ اجتماعی و حوزۀ اخلاق و حقوق اجتماعی مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: این اثر ارزشمند با بررسی بیش از ۱۷۰ کتاب و گردآوری آيات و احاديث گوناگون در حوزه شئون دنیايی و امور خانوادگی، منبع جامع و ارزشمندی برای استخراج الگوی سبک زندگی اسلامی محسوب می‌شود.

مدیر کل امور طلاب و خانواده اضافه کرد: الگوی ارائه شده در این اثر شریف در پنج محور «تعامل انسان با خود»، «تعامل انسان با هم‌نوعان»، «تعامل مردم و نظام اسلامی»، «تعامل انسان با حیوان» و همچنین «تعامل انسان با خلقت زیست محیطی» جای داده شده تا بدین ترتیب طبقه‌بندی کاربردی از خانواده اسلامی و الگوی روشنی در این زمینه ارائه دهد.

عرب خزائلی یادآور شد: بانوان طلبه در این دوره می‌توانند با استفاده از فرصت اوقات فراغت تابستان، این کتاب را به همسران و خانواده معرفی کرده و احادیث آن را به بحث و گفتگو بگذارند تا زمینه بهره‌برداری بیشتر فراهم شود.

وی اضافه کرد: دوره حدیث‌خوانی کتاب شریف مفاتیح الحیاة در سه مرحله به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود که مهلت نخستین مرحله این دوره تا ۳۰ خرداد است.

مدیر اداره کل امور طلاب و خانواده در پایان با بیان اینکه این دوره از خرداد آغاز می‌شود و تا مرداد ماه ۹۸ ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: بانوان طلبه می‌توانند جهت دریافت اطلاعات و ثبت نام به سرای ثقلین واقع در ورودی ساختمان شهید بهشتی(ره)، مراجعه کرده و یا با شماره تلفن۳۲۱۱۲436 و۳۲۱۱۲۶۳۲ تماس بگیرند.

عرب خزائلی تصریح کرد: جهت سهولت دسترسی طلاب به منبع مسابقه، کتاب مفاتیح الحیاة با 25 درصد تخفیف در سرای ثقلین ورودی ساختمان شهید بهشتی عرضه می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: طلاب غیرحضوری می‌توانند پاسخنامه‌های خود را در قالب فایل word یا pdf به پست الکترونیک اداره قرآن و حدیث به نشانی hadith@jz.ac.ir ارسال کنند.

جهت دریافت دفترچه مرحله اول مفاتیح الحیات این لینک را فعال کنید.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱