مدیر جامعه‌الزهرا:

حریم مسائل شخصی در مصاحبه‌های پذیرشی رعایت شود

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین-سیدمحمود-مدنی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در دیدار ارزیابان و مصاحبه‌گران طلاب جدیدالورود جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بر لزوم بازبینی و بازنگری هر ساله سؤالات پذیرش و نیز رعایت حریم مسائل شخصی در مصاحبه‌های پذیرشی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی در دیدار مصاحبه‌گران و ارزیابان طلاب جدیدالورود و بازدید از محل ارزشیابی اظهار امیدواری کرد مراحل تکمیلی فرایند جذب طلاب جدیدالورود به خوبی صورت گیرد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، شمشیر دو لبه است که اگر تساهل یا سخت‌گیری‌های بی‌مورد صورت گیرد، این مجموعه علمی قربانی می‌شود و ثمرات نامطلوبی در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی درباره قضاوت به روایتی از امام جعفر صادق عليه‌السلام اشاره کرد که فرمودند: «القُضاةُ أربَعَةٌ: ثَلاثَةٌ فِي النّارِ و واحِدٌ فِي الجَنَّةِ: رَجُلٌ قَضى بِجَورٍ و هُوَ يَعَلَمُ فَهُوَ فِي النّارِ، و رَجُلٌ قَضى بِجَورٍ و هُوَ لايَعلَمُ فَهُوَ فِي النّارِ، و رَجُلٌ قَضى بِالحَقِّ و هُوَ لايَعلَمُ فَهُو فِي النّارِ و رَجُلٌ قضى بِالحَقِّ و هُوَ يَعلَمُ فَهُوَ فِي الجَنَّةِ؛ قاضيان چهار گروهند: سه گروه دوزخى‌اند و يك گروه بهشتى: مردى كه، دانسته، حكم ناحق مى دهد، دوزخى است. مردى كه ندانسته حكم ناحق دهد نيز دوزخى است. مردى كه ندانسته حكم حق دهد نيز دوزخى است، و مردى كه دانسته حكم به حق دهد، بهشتى است».

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: این یادآوری برای من و شما است که اگر بخواهیم برای کسی رأی صادر کنیم باید استغفار و مواظبت کنیم و دقت کنیم که پاسخ‌های قیامت با ما است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی بیان داشت: برای ما دو معیار و ملاک وجود دارد، ابتدا اینکه ما انسان‌ها نمی‌توانیم قضاوت صددرصدی داشته باشیم، اما در مقام قضاوت هستیم و باید در حد فهم ظواهر به مسئولیت خود عمل کنیم و مسئولیت شرعی قیامت برای خود ایجاد نکنیم.

وی ادامه داد: دومین معیار، انتخاب بر اساس قوانین و ضوابط است؛ برخی موارد را می‌توان به صورت ملاحظه ثبت کرد، اما نباید نسبت به ضوابط قانونی که به ما اعلام نشده تصمیم‌گیری کرد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اضافه کرد: حدود و حریم مسائل شخصی باید رعایت شود، وارد فضاهایی که انسان‌ها را به سمت تملق، دروغ و پنهان‌کاری سوق می‌دهد نشویم و اجازه دهیم افراد در فضایی راحت و آسوده، شخصیت خود را بروز دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی عنوان کرد: کار ارزیابان و مصاحبه گران برای ما بسیار ارزشمند است و باید ارزش کار خود را بدانند.

وی با بیان اینکه سؤالات پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام هر سال باید بازبینی و بازنگری شود، اظهار داشت: در بحث پذیرش و گزینش علمی و شخصیتی باید روند مناسبی داشته باشیم، ضعف‌ها و قوت‌ها شناسایی شود، قوانین و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها رو به رشد و کمال باشد و هر سال گامی به جلو برداریم.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر عمرانی فر رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به تبیین مسائل در دو حوزه خطاهای شناختی در مواجهه با داوطلب و همچنین توجه به برخی ویژگی‌ها و ملاک‌ها در انتخاب مصاحبه پرداخت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱