بازدید مدیر جامعه الزهرا از نمایشگاه رسانه های دیجیتال

بازدید مدیر جامعه الزهرا از نمایشگاه رسانه های دیجیتال (4)

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: حوزه دین نمی‌تواند نسبت به مساله فضای مجازی و آثار آن بی‌تفاوت باشد و ویژگی این نمایشگاه که در شهر قم برگزار شده این است که حوزه بیشتر درگیر این فضا و این مساله می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در سومین روز نمایشگاه رسانه های دیجیتال با عنوان «توسعه کسب و کار فرهنگی در فضای مجازی» از این نمایشگاه و غرفه جامعه الزهرا علیهاالسلام بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با قدردانی از برگزارکنندگان نمایشگاه اظهار داشت: اگر بخواهیم دوران معاصر را نامگذاری کنیم بی‌گمان باید آن را عصر ارتباطات و فضای مجازی بنامیم، چرا که فضای مجازی تقریبا همه مسائل زندگی ما را از تجارت گرفته تا دین و معنویت و سبک زندگی، تحت تاثیر مستقیم خود قرار داده است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: با این وجود مسلما حوزه دین نمی‌تواند نسبت به مساله فضای مجازی و آثار آن بی‌تفاوت باشد و ویژگی این نمایشگاه که در شهر قم برگزار شده این است که حوزه بیشتر درگیر این فضا و این مساله  می‌شود و ضمن آشنایی بیشتر با پیشرفت‌های حوزه فضای مجازی، می‌تواند رایزنی‌هایی برای استفاده از امکانات و ظرفیت های مختلفی که از سوی شرکت‌ها و موسسات گوناگون ایجاد و ارائه شده انجام دهد و تعاملات و همکاری های دوجانبه‌ای را آغاز کند.

وی با اشاره به توجه جامعه الزهرا علیهاالسلام به فضای مجازی و ظرفیت های آن گفت: ما در عرصه تربیت نیروی انسانی آشنا با فضای مجازی و رسانه در برنامه آموزشی طلاب، دوره‌هایی را پیش‌بینی کرده‌ایم و برای تربیت نیروی متخصص در این زمینه در قالب دوره‌های پودمانی نیز برنامه‌ریزی‌هایی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به فعالیت شرکت ها و موسسات مختلف در سه حوزه رصد، تولید و ابزار در نمایشگاه رسانه های دیجیتال ادامه داد: بیشترین نیازی که حس می شود وجود حلقه اتصال این موسسات و شرکت‌ها به مجموعه‌های تولید محتواست. مثلا ما در جامعه الزهرا علیهاالسلام دنبال یک مرکز رصد شبهه بودیم تا بتوانیم پایان نامه‌ها را به سمت پاسخگویی به شبهات سوق دهیم که به دلیل مشکلات بودجه‌ای تاکنون موفق به راه اندازی چنین بخشی نشده‌ایم ولی در نمایشگاه مجموعه‌های مختلفی را دیدیم که در این زمینه فعالیت می‌کنند و می توانند ما را در این زمینه یاری رسانند.

گفتنی است، دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال از 28 تا 31 در محل دائمی نمایشگاه های استان قم واقع در خیابان امام موسی صدر (خاکفرج) دایر است.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱