از سوی اداره کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س)؛

سومین کارگاه اساتید همیار تربیتی برگزار شد

دوره همیاران تربیتی در دستجرد

سومین کارگاه ضمن خدمت اساتید همیار تربیتی با موضوع «اخلاق تربیت و مربیگری» از سوی اداره کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سومین کارگاه ضمن خدمت اساتید همیار تربیتی با موضوع «اخلاق تربیت و مربیگری» در راستای معرفت افزایی تربیتی و اخلاقی اساتید از سوی اداره کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در باغ دستجرد برگزار شد.

این کارگاه با هدف تداوم کیفی‌بخشی طرح  اساتید همیار تربیتی، هماهنگی و ارائه محتوای علمی – تخصصی و مهارت‌افزایی در زمینه تربیتی، تشکیل شد.

در این کارگاه که اساتید همیار تربیتی حضور داشتند مباحث مقدماتی و تخصصی پیرامون اهمیت جایگاه مربی و اخلاق مربی همچنین مفاهیم و کلیات اخلاق تربیت و ویژگی های اخلاق مربی توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینخانی استاد این کارگاه تبیین شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینخانی با اشاره به تعریف اخلاق تربیت گفت: منظور از اخلاق تربیت، آن دسته از آموزه‌های اخلاقی است که باید مربی در فرایند تربیت رعایت کند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های اخلاق مربی به تبیین دو ویژگی مهم «اخلاص» و «ارتباط مؤثر» پرداخت و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی تصریح کرد: اخلاص یعنی این که انسان، کار را برای خدا و به عشق انجام وظیفه، انجام دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینخانی در ادامه آثار اخلاص، نشانه‌های اخلاص و راهکارهای تقویت اخلاص را برشمرد.

وی دومین ویژگی مهم برای مربی را «برقراری ارتباط موثر» دانست و این ارتباط و عوامل برقراری ارتباط مؤثر را تبیین کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینخانی در پایان به سؤالات اساتید پیرامون «اخلاق تربیت» پاسخ داد.

در این اردو، همچنین نشست صمیمانه هم اندیشی اداره کل تربیتی با اساتید برگزار شد. در این جلسه، اساتید علاوه بر تبادل نظر وگفتگو در خصوص ابعاد مختلف طرح با مدیرتربیتی، به بیان وانتقال تجارب خود جهت بهره‌مندی دیگر اساتید پرداخته  وهمچنین، نظرات و پیشنهادات خود را جهت هرچه پربار ترشدن و موفقیت بیشتر طرح ارائه کردند .

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱