دیدار اساتید دانشگاه‌های کشور سوریه با مدیر جامعه‌الزهرا(س)

دیدار اساتید سوری با مدیر جامعه

27 نفر از اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌های کشور سوریه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، 27 نفر از اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌های کشور سوریه روز سه شنبه ضمن بازدید از جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر این مؤسسه علمی حوزوی دیدار کردند.

آمادگی جامعه‌الزهرا(س) جهت تعاملات علمی با کشور سوریه

در این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی ضمن خوشامدگویی به ورود مهمانان به کشور ایران، با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه، اظهار داشت: امام علی علیه‌السلام در خطبه ای به اصحابشان فرمودند: «فَالْمَوْتُ فی حَیاتِكُمْ مَقْهورینَ وَالْحَیاةُ فی مَوْتِكُمْ قاهِرینَ؛ مردن این است كه بمانید ولی مغلوب و مقهور باشید و زندگی این است كه بمیرید ولی پیروز باشید»

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: امام حسین علیه‌السلام نیز در مسیر کربلا فرمودند: «أَ لاَ تَرَوْنَ إِلَى اَلْحَقِّ لاَ يُعْمَلُ بِهِ وَ إِلَى اَلْبَاطِلِ لاَ يُتَنَاهَى عَنْهُ لِيَرْغَبِ اَلْمُؤْمِنُ فِي لِقَاءِ اَللَّهِ مُحِقّاً؛ آيا نمى‌بينيد كه به حق عمل نمى‌شود و از باطل نهى نمى‌شود؟ براستى كه مؤمن بايد به [مرگ و ]ديدار خدا روى آورد. پس من مرگ را جز سعادت، و زندگى با ستمگران را جز رنج و ملال نمى‌بينم»؛ همچنین روز عاشورا فرمودند: «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با اشاره به اینکه سیاست غربی این است که همه کشورها و دولت‌های اسلامی را تحت سلطه خود قرار دهد، تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی، مشکلات بزرگی برای جهان اسلام به ویژه دو کشور ایران و سوریه به وجود آورده و مردم سوریه در خط مقدم مقاومت با رژیم صهیونیستی قرار دارند.

وی یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) به همراه مردم ایران در مقابل سلطه غرب و استکبار جهانی ایستادند تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، امروز نیز سوریه در صف اول مقاومت و در مقابل اسرائیل هستند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام گفت: امروز رژیم صهیونیستی به همراه استکبار جهان با مکر خویش و با بکارگیری داعش و جریان‌های تکفیری در پی این هستند که کشورهای اسلامی را تحت سلطه خود قرار دهند، اما این مکر، مکر باطلی است و به فرموده خداوند متعال، «وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ؛ و [دشمنان] مكر ورزيدند و خدا [در پاسخشان] مكر در ميان آورد و خداوند بهترين مكرانگيزان است».

وی بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد» که امیدواریم خداوند ما را در مسیر الهی ثابت قدم بدارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی عنوان کرد: جامعه‌الزهرا علیهاالسلام آمادگی دارد تا با سوریه در مسیر تعلیم، تدریس و آموزش ارتباط بیشتری داشته باشد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پایان اظهار امیدواری کرد تا با ظهور حضرت ولیّ‌عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، سلطه مستکبران از بین برود و اسلام قدرت و جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی در این نشست، به معرفی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و فعالیت‌های آن در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی پرداخت و افزود: این مجموعه فاخر حوزوی از کشورهای سراسر دنیا طلبه می‌پذیرد و با کشورهای مختلف تعامل دارد.

تحریم‌ها هیچ تأثیری بر ایران نداشته است

یکی از اساتید سوری ضمن قدردانی از حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفضل طباطبایی نماینده ولی فقیه در سوریه و آیت‌الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بابت هماهنگی‌های این سفر، گفت: بسیاری از دوستان ما را از آمدن به ایران منع می‌کردند و معتقد بودند که تحریم‌های آمریکا بر ایران تأثیر گذاشته و وضعیت اقتصادی نابسامانی در آنجا حاکم است، اما حضور ما در ایران گویای این است که ما حرف آنان را باور نداشتیم و این سفر برای ما خیر و برکت زیادی داشت.

یکی از اساتید سوری نیز در این نشست به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها و فشارهایی که آمریکا و اروپا در برابر ایران دارد، هر کشور اروپایی به جای ایران بود، نمی‌توانست مقاومت کند و از هم می‌پاشید، اما امروز می‌بینیم که مردم ایران زندگی عادی خود را دارند و تحریم‌ها هیچ تأثیری بر ایران نداشته است.

یکی دیگر از اساتید نیز به علمای اسلام در گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در گذشته، علمای تأثیرگذاری در ایران بودند که اسلام حقیقی را به مردم معرفی کردند و این اسلام حقیقی در جهان، روز به روز جاذبه بیشتری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) ملت ایران را رهبری کردند و سبب پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شدند، تأکید کرد: امروز محبت و حمایت اهل بیت علیهم‌السلام، شامل حال این کشور و مردم این کشور است.

در این نشست، یکی از اساتید خانم نیز ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی، فرهنگ غنی ایران و همچنین حمایت‌های ایران در قبال سوریه تصریح کرد: ما از دیرباز شخصیت‌های بزرگی را در ایران می‌شناختیم که برای گذشته بودند امروز هم این شخصیت‌ها حضور دارند و

وی به تعاملات علمی بیشتر با مراکز حوزوی ابراز علاقه کرد و گفت: این تعاملات باید به صورت گسترده و با مدیریت مناسب پیگیری شود.

اساتید و پژوهشگران سوری در ابتدای ورود به جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از قسمت‌های مختلف این مجموعه بازدید کردند و با فعالیت‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و دینی این مؤسسه علمی حوزوی آشنا شدند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱