مسئول غرفه جامعه‌الزهرا(س) عنوان کرد:

استقبال از غرفه جامعه‌الزهرا(س) در نمایشگاه هفته فرهنگی قم در لبنان

هفته فرهنگی قم در لبنان 4

مسئول غرفه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با اشاره به استقبال مردم از غرفه جامعه‌الزهرا(س) در نمایشگاه هفته فرهنگی قم در لبنان، گفت: رسالت ما شناسایی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به دنیا است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن کرمی زاده مسئول غرفه جامعه‌الزهرا (سلام‌الله‌علیها) در نمایشگاه هفته فرهنگی قم در لبنان، عنوان کرد: جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) مؤسسه علمی حوزوی با رویکرد بین‌المللی است که بانوان طلبه از کشورهای مختلف در آن تحصیل می‌کنند.

وی افزود: در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیش از 900 طلبه خارجی از 38 کشور مختلف مشغول به تحصیل هستند و این مکان علمی حوزوی مورد توجه بانوان از سراسر دنیا است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کرمی زاده تصریح کرد: جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) امکانات مختلفی دارد و با تجهیزات مدرن در خدمت بانوان طلبه است.

مسئول غرفه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ادامه گفت: این غرفه برای بانوان جذابیت دارد و در این غرفه روزی حداقل 10 نفر از بانوان درخواست می‌کنند تا در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) ثبت نام کنند.

وی بیان داشت: یکی از فعالیت‌های جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در هفته فرهنگی قم در لبنان، برگزاری همایش طلاب فارغ‌التحصیل لبنانی این مؤسسه بود که در این مراسم حدود 36 طلبه فارغ‌التحصیل لبنانی شرکت کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کرمی‌زاده یادآور شد: طلاب فارغ‌التحصیل لبنانی برای نخستین بار در در فضایی دوستانه گردهم آمدند و با یکدیگر آشنا شدند و از آنان تجلیل شد.

مسئول غرفه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: با هماهنگی مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مقرر شد جهت پشتیبانی علمی، فعالیت‌ها و دوره‌های آموزشی برای بانوان طلبه لبنانی برگزار شود تا در جامعه تأثیرگذارتر باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کرمی‌زاده تأکید کرد: هدف جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) معرفی مجموعه‌ای قوی و علمی به بانوان در سراسر دنیا است و اگر این کار را انجام دهیم رسالت خود را انجام داده‌ایم.

مسئول غرفه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه جذب طلاب بین الملل یکی از اهداف ما است، اظهار داشت: لبنان یکی از کشورهای مناسب برای شناسایی بانوان برای تحصیل در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کرمی‌زاده در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این غرفه در نمایشگاه، گفت: این غرفه با توجه به رسالتی که برای آن تعریف شده بود، فعالیت خوبی داشت و مراجعه کنندگان قابل توجهی از آن بازدید کردند، به طوریکه روزانه بیش از 500 نفر به این غرفه مراجعه می‌کردند و با فعالیت‌های جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) آشنا می‌شدند.

وی افزود: بسیاری از بازدیدکنندگان غرفه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) را قشر فرهیخته تشکیل می‌دادند که بسیاری از آنان خلاصه پایان‌نامه‌ها و فهرست رسالات سطح سه طلاب غیرایرانی را مطالعه می‌کردند و درباره آنها به مباحثه می‌پرداختند.

مسئول غرفه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) همچنین به حضور دانشجویان و دانشمندان غیرشیعه در این غرفه اشاره کرد که به مطالعه متون پایان‌نامه‌ها می‌پرداختند و علاقه‌مند به بحث‌های علمی بودند.

وی اضافه کرد: بانوان حوزه‌های علمیه لبنان نیز از این غرفه بازدید و استقبال کردند و معرفی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) باعث تحسین بسیاری از بازدیدکنندگان شده بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کرمی‌زاده بیان داشت: کتاب‌های آموزش زبان فارسی در این غرفه عرضه شد و این کتاب‌ها در سه روز اول مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت و به اتمام رسید که نشان‌دهنده جایگاه ایران و زبان فارسی در لبنان است.

وی ادامه داد: در این غرفه بیش از 25 خلاصه پایان‌نامه‌های برتر طلاب ایرانی و غیرایرانی عرضه شده است که از این تعداد، 9 پایان‌نامه متعلق به طلاب بین‌الملل است.

مسئول غرفه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با اشاره استقبال بازدیدکنندگان به ویژه اهل علم از این غرفه و مطالعه متون پایان‌نامه‌ها، گفت: استقبال مردم خیلی خوب بود و اهداف ما محقق شد و راضی‌کننده است.

نمایشگاه هفته فرهنگی استان قم در لبنان روز سه شنبه، 25 اردیبهشت ماه در مجتمع تجاری ریفولی واقع در شهر نبطیه لبنان به کار خود پایان داد.

 

هفته فرهنگی قم در لبنان

هفته فرهنگی 13

هفته فرهنگی 12

هفته فرهنگی قم در لبنان 8

هفته فرهنگی قم در لبنان 13

هفته فرهنگی قم در لبنان 10

هفته فرهنگی قم در لبنان 4

غرفه1

هفته فرهنگی قم در لبنان 11

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱