دوره آموزشی مبانی تربیت دخترانه برگزار شد

مبانی تربیت دخترانه

دوره آموزشی مبانی تربیت دخترانه با حضور اساتید مجرب ویژه معلمان و کارشناسان مدارس دخترانه استان قم برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم فهیمه الیاسی روز چهارشنبه در گفتگو با واحد خبر، اظهار داشت: دوره آموزشی مبانی تربیت دخترانه ویژه معلمان و کارشناسان مدارس دخترانه استان قم از سوی مرکز آموزش های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و با همکاری مجتمع آموزشی تربیتی هدی برگزار شد.

مدیر مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت افزود: در این دوره، شرکت‌کنندگان از حضور اساتید مجرب بهره‌مند و با موضوعاتی چون درآمدی بر الگوی تعالی دختران، روان‌شناسی رشد دختران، اصول راهنمایی و مشاوره دختران، گونه‌شناسی پرسش‌های دانش‌آموزان دختر، اصول پاسخگویی به سؤالات دانش‌آموزان دختر، فنون کلاسداری دخترانه، روش‌های مواجهه معلمان با مشکلات یادگیری دختران و ظرفیت‌های رسانه و فضای مجازی در تربیت دخترانه آشنا شدند.

الیاسی تصریح کرد: بهره‎گیری آموزش و پرورش از نهادهای هم‎سو مانند حوزه‌های علمیه تأثیر بسزایی در دستیابی به اهداف بلند تعلیم و تربیت در نظام اسلامی دارد.

وی بیان داشت: آشنایی با مبانی و آموزه‌های دینی در زمینه تربیت دخترانه و نهادینه کردن فرهنگ دین در سبک زندگی، مباحث آسیب شناسی نگرش‌های موجود در مسئله دختران و راهکار های مقابله و شیوه های تربیت دینی برمبنای نقش‌های دخترانه از جمله اهداف برگزاری این دوره بود.

مدیر مرکز آموزش‌های کوتاه ‌مدت ادامه داد: این دوره در دو بخش مبانی بینشی و مباحث روشی و مهارتی در 40 ساعت آموزشی برنامه‌ریزی شد و اساتید راهکارهای عملی برای برون رفت از چالش‌های موجود در حوزه تربیت دختران را ارائه دادند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱