گردهمایی مبلغان شمیم دانش آموزی 99-98 برگزار شد

عباسی-طرح شمیم

گردهمایی مبلغان شمیم دانش‌آموزی 99-98 با حضور مبلغان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، گردهمایی مبلغان شمیم دانش آموزی 99-98  روز پنجشنبه در سالن جلسات ساختمان شهید بهشتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

موفقیت در اجرای طرح مبلغان شمیم دانش‌آموزی

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی عباسی ضمن تبریک یکساله شدن طرح مبلغان شمیم، بیان داشت: مبلغان شمیم نشان دادند در صورت وجود زمینه‌ها، افراد موفق و توانمندی هستند و رضایت بیش از 80 درصد آموزش و پرورش از مبلغان شمیم، نشان از موفقیت طرح شمیم دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی خاطر نشان کرد: تبلیغ دانش آموزی کار بسیار سختی است و حضور مبلغان دانش‌آموزی در مدارس نقش بسیار راهبردی داشته و دارد و این روند رو به رشد تبلیغ دانش آموزی طرح شمیم، مورد رضایت رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بوده است.

کارشناس فرهنگی تبلیغی در ادامه گفت: همه فضای فکری و فرهنگی جهان اسلام در حال حاضر درگیر جنگ رسانه‌ای است و اگر شما فعال نباشید، مردم تحت بمبارانی قرار می‌گیرند که فرصت فکر و تحلیل برای آن نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: جنگ ما در حال حاضر در فضای بسیار مهمی قرار گرفته و طبق بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، بسیاری از افراد متوجه این فضای خاص نیستند و وظیفه شما در این برهه، تربیت و پرورش «عمار»ها برای جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی تاکید کرد: دشمن با بیان شبهه‌ها و الگوسازی از شخصیت‌های کارتونی به مقابله با اسلام و انقلاب اسلامی پرداخته است، اما خوشبختانه هنوز نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه مبلغان دانش‌آموزی در سه حوزه به صورت جدی باید فعالیت کنند، اظهار داشت: حوزه اعتقادی و باورها با ساماندهی اذهان با فرصت و زمان مناسب، حوزه جهت دهی به گرایش‌های احساساتی نوجوان و حوزه تصحیح رفتار دانش‌آموزی؛ سه حوزه مهم در فعالیت مبلغان دانش آموزی هستند.

طلبه باید رنگ و بوی خدایی داشته باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی در این گردهمایی ضمن خیرمقدم به حجت‌الاسلام‌والمسلمین کناری معاون جدید فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و مبلغان شمیم دانش آموزی، به موفقیت بالای مبلغان شمیم دانش آموزی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت مبلغان دانش آموزی در مدارس و تأثیر آن در فضای مدارس بر دانش آموزان و کادر مدرسه، امر مبارک و بسیار با اهمیتی است.

معاون سابق فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: ما معتقدیم کار با نوجوان و جوان بسیار سخت، اما بسیار تأثیرگذار است و زبان بیان مسائل مهم دینی و سیاسی نیاز به هنرمندی فراوان دارد که مبلغان شمیم توانسته اند در این امر موفق باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله کناری، معاون جدید فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز در گردهمایی مبلغان دانش آموزی 99-98  اظهار داشت: کار برای دین، بدون اخلاص، فایده ای نخواهد داشت و اخلاص هم بدون معرفت ممکن نیست.

وی افزود: ما باید خدا را برای فرزندان خود و نسل‌های جدید، زیبا معرفی کنیم تا خدا را بپذیرند و یک طلبه باید رنگ و بوی خدایی داشته باشد که وقتی صحبت می کند انسان به یاد خدا بیفتد.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه طلبه باید طبق فهم و درک جامعه هدف خود صحبت کند بیان داشت: طلبه باید در جمع مردم قرار گیرد، مطابق فهم مخاطبان خود سخن بگوید و به رنگ مردم دربیاید اما رنگ جامعه را به خود نگیرد.

تأثیر فعالیت مبلغان شمیم در اجرای سند تحول بنیادین

آقای ناصر حمزه ای،  معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اعلام رضایت از فعالیت‌های مبلغان طرح شمیم در مدارس ابزار داشت: تمام برنامه‌های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه باید همگی براساس سند تحول بنیادین باشد.

وی افزود: آنچه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، پایه و مورد تأکید قرار گرفته «نظام معیار اسلامی» است و جهت دهی شما در سیر تبلیغی‌تان می‌تواند در اجرای این سند مؤثر باشد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: مبلغان و مسئولان پرورشی در کنار یکدیگر هستند و می‌توانند مشکلات موجود در مدارس را با هماهنگی و همفکری یکدیگر حل کنند.

گفتنی است؛ امسال حدود صد مدرسه تحت پوشش اجرای طرح شمیم دانش‌آموزی قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱