بازگشت کاروان جامعه‌الزهرا(س) از اردوی راهیان نور

راهیان نور

کاروان زیارتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با حضور بیش از 350 طلبه پس از چهار روز حضور در مناطق عملیاتی جنوب از اردوی معنوی راهیان نور بازگشت.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، کاروان زیارتی راهیان نور جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) که روز دوشنبه، 14 اسفندماه از قم به سمت مناطق عملیاتی جنوب حرکت کرده بود، روز پنجشنبه، 17 اسفندماه به اردوی زیارتی و معنوی خود پایان داد.

کاروان فرهنگی زیارتی راهیان نور جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با حضور 356 نفر از بانوان طلبه روزانه، خوابگاهی، غیرحضوری و بین‌الملل و با همراهی معاون فرهنگی تبلیغی و مسئولان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در قالب 9 اتوبوس عازم سرزمین نور شد.

کاروان راهیان نور با شعار «من انقلابی‌ام»، حرکت خود را به سمت این سفر معنوی آغاز کرد و از مناطق مختلف عملیاتی دفاع مقدس از جمله اروندکنار(منطقه عملیاتی والفجر8)، شلمچه، نهر خین، طلائیه، هویزه، دهلاویه، چزابه و فکه بازدید کردند.

اعضای کاروان در دومین روز سفر معنوی خود، شهدای گمنام آرمیده در اروند را زیارت کردند، همچنین زائران سرزمین نور در معراج شهدای شهید محمودوند اهواز، پیکر مطهر پنج شهید تازه تفحص شده را زیارت کرده و با آرمان های انقلاب و شهدا عهد و پیمانی دوباره بستند.

طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) عصر روز دوم با حضور در یادمان های نهر خین و شهدای شلمچه از روایت گری حاج حسین یکتا درباره عملیات کربلای پنج بهره مند شدند و پس از آن، نماز مغرب و عشاء را در یادمان شهدای شلمچه به جماعت برگزار کردند.

کاروان راهیان نور جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در سومین روز حضور خود در مناطق جنگی، از مناطق طلائیه(سه راهی شهادت) و جزایر مجنون بازدید کردند و آقای احمدیان در این منطقه به روایت گری پرداخت و فضا با مداحی حجت الاسلام و المسلمین رحمتی عطرآگین شد.

زائران نماز ظهر و عصر را در یادمان شهدای هویزه به جماعت اقامه کردند، همچنین عصر سومین روز در منطقه دهلاویه محل شهادت دکتر مصطفی چمران حضور یافتند و از سخنرانی دختر شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان  بحرین که یکی از بانوان طلبه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) است، بهره بردند.

دختر شیخ عیسی قاسم به مقاومت شیعیان بحرین در برابر ظلم و جور وهابیان علیه شیعان اشاره کرد و در ادامه با اشاره به میلاد باسعادت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)، از ایشان و حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) به عنوان زنان الگوی مقاومت یاد کرد.

اعضای کاروان، شب در پادگان میشداغ منطقه چزابه وعملیات طریق القدس حضور پیدا کرد ودر رزم شب که حال و هوای شب های عملیات را به نمایش می گذاشت، شرکت کرد.

در این رزمایش، تکاوران ارتش با رزمایش های مختلف شور ونشاط حماسی به زائران بخشیدند و این برنامه به ویژه برای طلاب بین الملل بسیار جذاب بود.

کاروان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در آخرین روز اردوی راهیان نور عازم منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی فکه شد و در فضایی معنوی از روایت گری آقای انگیسه بهره مند شد.

کاروان راهیان نور با اقامه نماز جماعت ظهر وعصر در جوار یادمان شهدای گمنام اندیمشک به سفر خود پایان وبه سمت قم حرکت کرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱