ویژه‌نامه خانواده ره‌نامه شمیم منتشر شد

ره نامه شمیم ویژه نامه خانواده

تدوین محتوای منبر، ازدواج پسندیده، خانواده تراز انقلاب اسلامی، مهارت‌های همسرداری و تخصیص‌های یک خانواده، عناوین پنج بخش ویژه‌نامه خانواده ره‌نامه شمیم است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، ویژه نامه خانواده ره‌نامه شمیم(شبکه مبلغان یاس مطهر) از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها منتشر شد.

«ره‌نامه» نامه ای است که مبلغان را در سفر تبلیغی‌شان یاری می کند. در این مجموعه مطالب کاربردی و مبتلا به گردآوری و به زبان ساده همراه با آیات و روایات جمع آوری شده است. از این رو در آن از بیان مطالب صرفا علمی پرهیز شده است.

این اثر در پنج فصل سامان یافته است. تدوین محتوای منبر، ازدواج پسندیده، خانواده تراز انقلاب اسلامی، مهارت های همسرداری و تخصیص های یک خانواده، عناوین این پنج بخش است.

در بخشی از فصل سوم این ویژه‌نامه با عنوان خانواده تراز انقلاب اسلامی در مورد وظایف معنوی زوجین آمده است: «در سبک زندگی اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب، بندگی وجه مشترک زوجین و هدف زندگی تعریف می شود؛ بدین ترتیب زندگی همسران جهت مشخص و هماهنگی به خود می‌گیرد و موجب هم‌افزایی در تلاش‌های آن دو می‌شود. در همین راستا متاهلان موظف‌اند تا برای در راه خدا نگه‌داشتن اعضای خانواده تلاش کنند و این کار را مدبرانه و همراه با منطق صحیح انجام دهند. همچنین رعایت اخلاق طبیبانه و بیان خوب می‌تواند نقش بسزایی در انجام این وظیفه ایفا کند.

از دیگر مسئولیت‌های معنوی زوجین در برابر یکدیگر ، رقابت برای برتری در تقواست.؛ به شکلی که خانواده به محلی برای مسابقه معنوی تبدیل شود و زوجین از یکدیگر در این زمینه سبقت بگیرند. شکر نعمت ازدواج نیز یکی دیگر از این وظایف است که باید در سه بعد زبانی، قلبی و عملی صورت پذیرد.»

دفتر نخست ره‌نامه شمیم در 178 صفحه از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها منتشر شده است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱