جلسه توجیهی پنجمین کاروان پیاده روی اربعین هم پای قافله برگزار شد

-هم پای قافله زینبی

جلسه توجیهی پنجمین کاروان پیاده روی اربعین هم پای قافله اقتدار زینبی با حضور زائران اربعین و مسئولان اجرایی این کاروان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، جلسه توجیهی کاروان پیاده روی اربعین هم پای قافله اقتدار زینبی روز دوشنبه با حضور اعضای کاروان و مسئولان اجرایی این برنامه در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

در این نشست، پس از قرائت آیاتی چند از قرآن کریم و پخش کلیپی از راهپیمایی کاروان هم پای قافله جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سال‌های گذشته، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحمتی به ذکر مصیبت و مرثیه سرایی پرداخت.

دل‌های خود را برای بهره مندی از سفر اربعین حسینی آماده کنیم

در این جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام عنوان کرد: برخی افراد در ایام اربعین حسینی کربلا هستند، اما شاید نتوانند بهره لازم را ببرند، ما در این مسیر باید دل‌ها را آماده کنیم تا حداکثر بهره را از این سفر معنوی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی یادآور شد: همه زائران امام حسین علیه‌السلام از زیارت بهره می‌برند، اما همه در یک درجه نیستند، بلکه هر زائری به اندازه معرفت خود بهره می‌برد، همانطور که امام حسین علیه‌السلام در روایتی فرمودند: «اَلمَعرُوف بِقَدرِ الْمَعرِفَه؛ نیکی و احسان به اندازه معرفت است».

وی تأکید کرد: امام حسین علیه‌السلام سفینه النجاه است، اما به ظرفیت انسان‌ها نگاه می‌کند و با توجه به ظرفیت آنان احسان می‌کند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ادامه به بیان نکاتی پیرامون این سفر معنوی پرداخت و توصیه‌هایی به اعضای کاروان داشت.

توصیه‌هایی پیرامون سفر پیاده روی اربعین به زائران حسینی

سید محمدحسن حسینی یزدی، مدیر آموزش و ارزشیابی کارکنان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز در این جلسه به برنامه‌های کاروان اشاره کرد و ضمن قدردانی از ستاد اربعین و کمیته اجرایی در فراهم سازی این سفر معنوی، اظهار داشت: پنجمین کاروان هم پای قافله با عنوان «اقتدار زینبی» روز پنجشنبه 18 مهر ساعت 7:30 از جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به سمت مرز حرکت می‌کند.

مدیر آموزش و ارزشیابی کارکنان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: پیاده روی مهم‌ترین بحث زیارت اربعین است و اولویت ما در این سفر، نماز اول وقت است.

حسینی یزدی با اشاره به اینکه اعضای کاروان با هفت اتوبوس به سمت عراق حرکت می‌کنند، گفت: در هر اتوبوس یک مدیر، یک معاون و مسئول گروه خواهران مستقر است که زائران می‌توانند با خواهران مسئول هماهنگ باشند.

وی یادآور شد: اعضای کاروان حتما نشان‌ها را به همراه داشته باشند که امسال نشان‌ها به رنگ سبز کمرنگ در نظر گرفته شده تا بدین شناسایی اعضای کاروان راحت تر انجام شود، همچنین کارت‌های شناسایی به اعضا اعطا می‌شود.

مدیر آموزش و ارزشیابی کارکنان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام درباره تلفن همراه، گفت: در عراق مشکل زیرساخت‌های ارتباطی وجود دارد که در صورت خرید سیم کارت عراقی به اطلاع مسئول کاروان برسانید، شارژر، ذخیره شماره‌های ضروری و تخلیه اطلاعات غیرضروری از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی یزدی با اشاره به اینکه مسیر پیاده روی اربعین 1452 عمود دارد و فاصله بین دو عمود50 متر است، افزود: از نجف تا عمود 400 با اتوبوس حرکت می‌کنیم، در بین مسیر پیاده روی موکب‌هایی برای استقرار و استراحت کاروان درنظر گرفته شده که به اطلاع اعضا می‌رسانیم.

وی به اعضای کاروان توصیه کرد: در سفر از کفش مناسب استفاده شود، کوله پشتی سبک برای حمل وسایل مختصر در سفر داشته باشید، لباس مناسب، وسایل شخصی مانند لیوان استیل، قاشق و غیره جهت رعایت مسائل بهداشتی و کاهش زباله، قلم و دفتر جهت ثبت محل اسکان، تلفن‌های ضروری و خاطرات، داروهای مورد نیاز (داروهای خاص و عمومی مانند قرص‌های سرماخوردگی، مسکن، ضد تهوع، پماد سوختگی و ضددرد، باندکشی و غیره) به همراه داشته باشید.

عدم به همراه داشتن لوازم غیرضروری مانند لپ تاپ، تبلت، جواهرات، مواد غذایی و غیره، عدم خرید هدیه و سوغاتی، عدم خروج از کاروان، حضور به موقع در مکان‌های تعیین شده و غیره از جمله توصیه‌هایی بود که به آن پرداخته شد.

مدیر آموزش و ارزشیابی کارکنان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پایان یادآور شد: تاریخ بازگشت از کربلا روز 28 مهر است، حضور کاروان در نجف و کربلا قطعی است، در صورت فراهم بودن شرایط، زیارت عتبه کاظمین و سامرا هم برنامه ریزی می‌شود.

اعزام پنجمین کاروان هم پای قافله با عنوان «اقتدار زینبی» به پیاده روی اربعین

خانم ربابه داودالموسوی در این جلسه عنوان کرد: شما از میان چند هزار طلبه ای که در قرعه کشی کاروان هم پای قافله ثبت نام کرده بودند، انتخاب شدید، پس این سفر معنوی را قدر بدانید.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: امسال پنجمین کاروان هم پای قافله با عنوان «اقتدار زینبی» با حضور طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام عازم کربلا و همایش عظیم پیاده روی اربعین می‌شود.

وی تصریح کرد: همه ما با هم خانواده هستیم، همه باید در این سفر معنوی صبور باشیم و دست هم را بگیریم تا سفر به یادماندنی را رقم بزنیم.

داودالموسوی در ادامه به معرفی مسئولان اجرایی این کاروان پرداخت و افزود: هر اتوبوس یک مسئول خانم دارد که بانوان طلبه می‌توانند با آنان در ارتباط باشند و با مسئول اتوبوس هماهنگ باشند.

وی با اشاره به تجربه سال‌های گذشته در پیاده روی اربعین، به اعضای کاروان توصیه کرد: در این سفر معنوی، سعی کنیم اسراف نکنیم، غذاهای اضافی را قبل از خوردن جدا کنیم تا اسراف نشود، موبایل‌های خود را در حال شارژ شدن رها نکنید، داروهای مورد نیاز از جمله پماد سوختگی می‌توانید به همراه داشته باشید.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: پیش از سفر، اعضای کاروان به درمانگاه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مراجعه کرده و تست سلامت خود را از پزشک مستقر در درمانگاه بگیرند.

وی به بسته‌های فرهنگی این سفر اشاره کرد و گفت: در این بسته‌ها کتابچه‌هایی با عناوین «ره پویه زیارت» و «احکام فقهی مورد ابتلا در سفر عتبات عالیات» وجود دارد، همچنین «بشارت‌های اربعین» به زبان فارسی و انگلیسی در اختیار طلاب قرار می‌گیرد.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱