فرمانده لشکر 17 علی بن ابی‌طالب(ع) در نشست بصیرت افزایی جامعه الزهرا(س):

اقدامات هوشمندانه نظام و رهبری در وقایع اخیر /بسیج یک شعار دارد و آن، ادای تکلیف است

سردار گنجعلی

سردار گنجعلی با بیان اینکه آمریکا می‌داند که زیربنای قدرت ایران مردم هستند و برای همین، مردم را تحت فشار قرار می‌دهد، گفت: دشمنان ما در این چهل سال اخیر، پنج جنگ تمام عیار را شروع کردند، از جمله جنگ اقتصادی، جنگ روانی، جنگ فرهنگی و اعتقادی، جنگ اطلاعاتی و امنیتی و جنگ نیابتی که نمونه بارز آن را در عراق و سوریه مشاهده کردید.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سردار اسدالله گنجعلی روز چهارشنبه در نشست بصیرت افزایی جامعه الزهرا علیهاالسلام با موضوع «پیشرفت‌های انقلاب اسلامی؛ تفکر بسیجی تنها راه مقابله با نفوذ دشمن» که با حضور اساتید و طلاب در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم که فرمودند: «من کان للَّه کان اللَّه له»، عنوان کرد: بسیج، نهاد مقدسی است که با تدبیر حضرت امام خمینی(ره) معمار بزرگ انقلاب اسلامی شکل گرفت، با راهنمایی‌های مقام عظمای ولایت رشد کرد، با حوادث انقلاب تجربه پیدا کرد و امروز به عنوان درخت تنومند و یک فرهنگ بالغ در مبارزه با ظلم تبدیل شده است.

فرهنگ بسیج برگرفته از فرهنگ عاشورا و مهدویت است

فرمانده لشکر 17 علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام با بیان اینکه فرهنگ بسیج برگرفته از فرهنگ عاشورا و مهدویت است، تصریح کرد: امروز نه تنها در ایران بلکه در کل منطقه شاهد حضور نیروی بسیج هستیم، از جمله حشد الشعبی در عراق، دفاع وطنی در سوریه، حزب الله در لبنان و انصارالله در یمن از جمله نیروهای بسیج در دیگر کشورهای مسلمان هستند.

هدف اصلی بسیج، جلب رضایت خداوند است

سردار گنجعلی افزود: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی می‌فرمایند: «بسیج یعنی گردآوردن امکانات و به خط کردن ظرفیت‌ها برای رسیدن به مقصود و یک امری که مورد توجه است»؛ بسیج یک کلمه انقلابی است و باید این کشور، ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، بسیج را جدی بگیرد.

وی تأکید کرد: اگر فراگیر شدن بسیج انجام شد و بسیج گسترش پیدا کرد و پایه اش مستحکم شد، هیچ قدرتی جرئت نمی‌کند که به یک ملتی فشار بیاورد و یا ضربه بزند و ما امروز این موضوع را در کشورهای مقاومت مشاهده می‌کنیم.

فرمانده لشکر 17 علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام بیان داشت: بسیج به معنای اخلاص، احساس وظیفه، تلاش، مجاهدت، کار و جلب رضای خدا که هدف اصلی‌اش است؛ بسیج به معنای مقابله با بی عدالتی، مقابله با فساد و استبداد و شهوات و به معنای گذشت، ایثار و پایداری و گوش به فرمان ولایت است. بسیج یعنی هر جایی که اتفاق بیفتد، حاضر است و بسیج در انتهای کار یعنی شهادت؛ یعنی بعد از اینکه همه این کارها را انجام داد، از جان خود می‌گذرد و این معنای واقعی بسیج است.

نقشه‌های دشمنان در طول چهل سال انقلاب اسلامی ایران

سردار گنجعلی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی، یادآور شد: دشمنان هر چه داشتند در این چهل سال رو کردند و هر نوع جنایتی انجام دادند، بخشی از جنایت‌ها و خبائثی که از ابتدای انقلاب تا کنون انجام دادند عبارتند ازآغاز محاصره اقتصادی، حمله به طبس، کودتای نوژه همدان، هشت سال جنگ تحمیلی که با پیشرفته‌ترین امکانات هزینه کردند، حمله به هواپیمای مسافربری و 290 شهید، حمله منافقان به کرمانشاه، حملات شیمیایی، بیش از 2 هزار و 200 تجاوز هوایی و بمباران 127 شهر کشور.

وی افزود: کودتا، حمله مسلحانه منافقان و 17 هزار ترور، واقعه گنبد، خلق عرب، ماجرای بنی صدر، کوموله دموکرات، حادثه مهاباد و پاوه، واقعه پژاک، جنایات ریگی، اغتشاشات، فتنه‌های سال‌های 78، 88 و 96 و 98، حمله‌های مسلحانه و غارتگری امسال، آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی، قتل عام و شبیخون فرهنگی و فشارهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و غیره از دیگر اقدامات دشمنان اسلام در این چهل سال بوده است.

پنج جنگ تمام عیار دشمنان در برابر ایران

فرمانده لشکر 17 علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام تصریح کرد: آمریکا و دشمنان ما در این چهل سال اخیر، پنج جنگ تمام عیار را شروع کردند، از جمله جنگ اقتصادی که بنا به گفته خودشان در طول تاریخ بی سابقه بوده است و اگر درصدی از این جنگ برای هر کشوری پیش می‌آمد، تا کنون نابود شده بود.

سردار گنجعلی ادامه داد: دومین جنگ تمام عیار دشمن، جنگ روانی بود که با هدف ناامید کردن مردم، تخریب چهره‌های دلسوز و انقلابی، اختلاف افکنی و زمینه سازی برای مذاکره انجام شد؛ سومین جنگ تمام عیار دشمن نیز جنگ فرهنگی و اعتقادی بود که به مرجع سازی، شبهه افکنی و ترویج بی حجابی و عرفان‌های کاذب پرداختند.

وی اضافه کرد: جنگ اطلاعاتی و امنیتی چهارمین جنگ تمام عیار دشمنان انقلاب اسلامی بود که حملات سایبری، جاسوسی و ترور دانشمندان هسته ای را در رأس برنامه‌های خود قرار دادند، پنجمین جنگ دشمنان هم جنگ نیابتی بود که نمونه بارز آن را در عراق و سوریه مشاهده کردید.

شعار بسیج، ادای تکلیف است

فرمانده لشکر 17 علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام بیان داشت: اگر دشمنان هر یک از این جنگ‌ها را در هر کشوری به وجود می‌آوردند، آن کشور نابود می‌شد، هر انقلاب فرهنگی که به وجود آوردند، آن کشور نابود شد؛ در این چهل سال، هزینه‌های زیادی پرداخت کردیم اما هر چه جلو آمدیم، هزینه‌های ما کمتر و منافع ما بیشتر شد.

سردار گنجعلی تأکید کرد: بسیج یک شعار دارد و آن، ادای تکلیف است، خواه به شهادت منجر شود و خواه پیروز شود و آن چیزی است که دشمن از آن می‌ترسد.

وی یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) در دهه اول انقلاب اسلامی و در سال 67 تعبیری دارند، در دهه اول انقلاب اسلامی که مسائلی چون وقایع کردستان، شمال، خلق عرب، هشت سال دفاع مقدس، ویرانی، خرابی و آن همه شهید و جانباز به وقوع پیوست، حضرت امام (ره) با روح بلند خود فرمودند «در یک تحلیل منصفانه از حوادث انقلاب خصوصاً از حوادث 10 سال پس از پیروزی باید عرض کنم که انقلاب اسلامی ایران در اکثر اهداف و زمینه‌ها موفق بوده است و به یاری خداوند بزرگ در هیچ زمینه‌ای مغلوب و شکست خورده نیستیم، حتی در جنگ پیروزی از آن ملت ما گردید و دشمنان در تحمیل آنهمه خسارات چیزی به دست نیاوردند»؛ این تحلیل حضرت امام برای در دهه اول انقلاب است و ما چهل سالگی انقلاب را پشت سر گذاشتیم.

امروز نه تنها ایران بلکه جهان صحنه مبارزه با آمریکا شده است

فرمانده لشکر 17 علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام افزود: حضرت امام فرمودند: «جنگ ما فتح فلسطین و قدس را به دنبال خواهد داشت»، ما امروز در کشوری امن زندگی می‌کنیم که تمام اطراف آن جنگ و خونریزی و غارت است. روزی که جرئت نمی کردیم از این شهر به آن شهر برویم، آن روز که خوشحال بودیم خرمشهر آزاد شد، امرزو فریاد می‌زنیم که حلب آزاد شد، امروز در نقطه صفر مرزی ما مردم با آسایش زندگی می‌کنند و این امنیت به دست آمده است.

سردار گنجعلی تصریح کرد: امروز نه تنها ایران بلکه منطقه و جهان صحنه مبارزه با آمریکا شده است و این قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار داشت: دشمن اعلام کرده هفت تریلیون دلار خرج کردیم و باید شبانه بیاییم و چراغ خاموش برگردیم؛ گروهی به نام داعش به وجود آوردند و فتنه اعتقادی و تکفیری در دل جهان اسلام آغاز کردند، 96 درصد سوریه و 45 درصد عراق را اشغال کردند، جنایات زیادی انجام دادند، وقتی شکست خورد، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند: «نه تنها جهان اسلام بلکه بشریت از این فتنه خلاصی پیدا کرد» و امروز اثری از داعش در صحنه سیاسی و نظامی جهان نیست.

فرمانده لشکر 17 علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام ابراز داشت: پول و سلاح و مزدور از 110 کشور جهان آوردند و 96 درصد خاک سوریه را اشغال کردند، امروز 6 درصد هم در اختیار آنان نیست؛ طرح خاورمیانه جدید را کلید زدند تا در این طرح، لبنان، سوریه و عراق تصرف شود و کمربند امنیتی اسرائیل و براندازی ححکومت اسلامی ایران حاصل شود.

سردار گنجعلی عنوان کرد: لشکر یک میلیونی بسیجی شیعه از فاطمیون، زینبیون، حیدریون، حزب الله و ایران در سوریه اردو زده و منتظر پیام ولایت است و امروز صهیونیست‌ها پایگاه‌های ایران را کنار مرزهای اسرائیل مشاهده می‌کنند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید»؛ دشمنان طرح موسل تا حلب را با بارزانی اجرا کردند که باعث ایجاد کمربند امنیتی اسرائیل می‌شد که در عرض 24 ساعت پرونده بارزانی بسته شد. راه زمینی عراق، سوریه و لبنان را قطع کردند، حزب الله آن را آزاد کرد، سپس در مرز عراق و سوریه، راه ما را بستند و ایران آن راه را که مسیر اسرای کربلا بود، باز کرد و امروز زوار ما از زمین می‌روند، راه قدس از کربلا می‌گذرد.

فرمانده لشکر 17 علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام همچنین به حضور انصارالله در یمن اشاره کرد و افزود: این شیعیان با دست خالی در برابر عربستان قرار گرفتند و امروز پس از پنج سال به یاری خداوند متعال، اقتصاد عربستان را زمین گیر کردند.

قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی

سردار گنجعلی تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به نقطه ای رسیده که پهباد آمریکایی را با موشک ایرانی می‌زند و آنها هیچ غلطی نمی کنند و این تفکر بسیجی است.

وی تأکید کرد: ما در یک مقطع حساس و سرنوشت ساز از تاریخ اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی ایرن قرار داریم، اما این به معنای خطرناک بودن نیست و باید حواسمان را جمع کنیم؛ آنان می‌خواهند القا کنند که ما ضعیف و آنان قوی هستند و متأسفانه برخی ترسیده اند؛ اگر این روحیه و عملیات روانی در دل و جان ما بنشیند، دشمن سر و صدا می‌کند و این خطرناک است.

فرمانده لشکر 17 علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام یادآور شد: ما امروز موفق شدیم دشمن را از مرز خود در دوردست‌ها نگه داریم و اگر بخواهد فرمان بدهد نمی‌تواند؛ دشمنان به اندازه 140 سال درآمد نفتی ما در منطقه هزینه کردند، اما نتوانستند هزینه‌های نظامی و اقتصادی را به منافع سیاسی تبدیل کنند.

فتنه بزرگ به بهانه گرانی بنزین به فضل الهی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خنثی شد

سردار گنجعلی گفت: مثلث زر و زور و تزویر با فعالیت‌های منفاقان و سلطنت طلب‌ها شکل گرفت، اما ما تیرهای دشمن را به سنگ زدیم و از فتنه‌ها جلوگیری کردیم، فتنه بزرگ به بهانه گرانی بنزین به فضل الهی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مدظله العالی خنثی شد.

وی تصریح کرد: در خنثی کردن فتنه اخیر، یک پیروزی اقتدار آفرین به مجموعه افتخارات نظام اضافه شد، رهبر ما بر رؤسای کفر غلبه کرد و مدافعان انقلاب توانستند دشمن امیدوار را ناامید کنند.

فرمانده لشکر 17 علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام یادآور شد: دشمنان یک سال و نیم برنامه ریزی کردند، امکانات آوردند و منتظر جرقه بودند تا مسلحانه به تخریب و غارت بپردازند؛ اما به خاطر رهبری هوشمند، دقیق و نافذ که با زیباترین الفاظ یک فتنه بزرگ را خاموش کرد و ظرف 48 ساعت مثلث زر و زور و تکفیر در هم شکسته شد.

سردار گنجعلی ابراز داشت: بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب  مدظله العالی، بدنه اجتماعی ظرف خود را از اغتشاش گران جدا و این بصیرت مردم بود.

وی گفت: مردم ما مشکلات اقتصادی دارند، در هفته‌های گذشته مردم از همه شهرها آمدند و از مشکلات اقتصادی گفتند و به حق هست و هنوز هم مطالبه دارند، اما صف خود را از اغتشاش گران جدا کردند و این قدرت و بصیرت مردم ما است.

تبیین سه هدف دشمن از ایجاد تحریم، فشار و فتنه

فرمانده لشکر 17 علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام عنوان کرد: بر 9 دی‌های ما اضافه شد و این فرمول گذر از بحران‌های ما است؛ دشمنان اسلام سه هدف را از تحریم و فشار و فتنه دنبال می‌کردند، از جمله مهار رشد خارجی در جبهه مقاومت ایران، تغییر رفتار ایران، فروپاشی از درون.

سردار گنجعلی ادامه داد: عملیات روانی را تشدید کردند تا بر مردم فشار بیاورند، مسئولان تن به مذاکره دهند، برجام متأسفانه قدرت هسته ای ایران را مهار کرد اما نتوانست قدرت منطقه ای و مقاومت ایران را مهار کند.

اقدامات هوشمند نظام و رهبری در وقایع اخیر

وی یادآور شد: اغتشاشات از لبنان و بعد عراق شروع شد و قرار بود ایران سومین کشور باشد، اما نظام و رهبر هوشمند ما دو تدبیر در این زمان انجام دادند، از جمله انتخاب رئیس هوشمند و دلیر قوه قضائیه با اقدامات فوری ایشان در مقابله با فساد که روح امید را در مردم زنده کرد و صدای برخی را درآورد.

فرمانده لشکر 17 علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام افزود: دومین تدبیر نظام، اقدام سپاه برای دستگیری روح الله زم بود که پنج سرویس اطلاعاتی مواظب او بودند؛ خیلی‌ها از این قضیه ترسیدند و فتنه‌ها آغاز شد. قرار بود بعد از لبنان و عراق نوبت ایران شود، آنان در دشمنی دست بردار نیستند.

سردار گنجعلی گفت: دانشجویی از یکی از بزرگان پرسید بعداز چهل سال چه به دست آوردید؟ گفت: در هشت سال دفاع مقدس، پرچم ما راهیان جبهه بود، پس از آن پرچم ما به راهیان نور تبدیل شد و سپس پرچم راهیان کربلا و اجتماع بیست میلیونی اربعین و پس از آن پرچم مدافعان حرم را با حضور جوانان دهه هفتاد و سفیران صدور انقلاب اسلامی به دست گرفتیم.

وی بیان داشت: در کنار مرز اسرائیل، یادواره شهدا را برگزار کردیم و محور دوم ما برای اسرائیل تکمیل شد و به زودی پرچم راهیان قدس و راهیان حجاز را بالای سرمان خواهیم برد.

فرمانده لشکر 17 علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام در ادامه به سخنان رهبر انقلاب مدظله العالی اشاره کرد که فرمودند: «ان شاءالله به زودی شاهد پیروزی‌های چشمگیر در جهان اسلام خواهیم بود ... اندکی صبر و استقامت که صبح ظفر نزدیک است».

سردار گنجعلی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در بیاناتی فرمودند: «دشمنی دشمنانِ حق و دشمنان خدا تمام‌شدنی نیست؛ دشمنی‌ها وجود دارد. اِعمال دشمنی از سوی دشمنان خدا بستگی به این دارد که ملاحظه کنند که چقدر توانایی اِعمال دشمنی و خصومت را دارند؛ اگر در طرف مقابل ضعف مشاهده کنند، ببینید می‌توانند این دشمنی را اِعمال کنند، این دشمنی را اعمال می‌کنند بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای».

وی عنوان کرد: معظم له در سخنانی دیگر فرمودند: «در تمام امورات ما فضل الهی را بخواهیم، اگر فضل الهی را بخواهیم احساس قدرت پیدا می‌کنیم، ضعف و ترس از ما دور می‌شود ... وقتی امید بود، توکّل بود، اعتماد‌به‌نفس بود، اتّکاء به قدرت الهی بود، آن‌وقت یک ملّت، شکست‌ناپذیر می‌شود».

آمریکا می‌داند که زیربنای قدرت ایران مردم هستند

فرمانده لشکر 17 علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام  اظهار کرد: کسانی که دشمن و بزرگی دشمن را نفی می‌کنند یا نادان هستند و یا در پازل دشمن بازی می‌کنند؛ دشمنی آمریکا مربوط به امروز و دیروز نیست که کسانی منتظرند ترامپ برود، برجام برمی گردد، این فکر بسیار احمقانه ای است؛ برجام را با اروپایی‌ها ادامه دادیم اما چه دست ما آمد.

سردار گنجعلی تصریح کرد: آمریکا می‌داند که زیربنای قدرت ایران مردم هستند و برای همین، مردم را تحت فشار قرار می‌دهد.

وی توصیه کرد: مواظب باشیم که در دو وادی گرفتار نشویم، اول مال دنیا و دوم عملیات روانی دشمن؛ حقوق‌های نجومی، ترس خواص از مال و فرزندان و خانواده، رها کردن خدا و با کدخدا بستن، حال آنکه خدا وعده پیروزی داده است و ما باید به وظیفه خود عمل کنیم.

انقلاب ادامه دارد و دفاع همچنان باقی است

فرمانده لشکر 17 علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام یادآور شد: خداوند در آیه 147 سوره آل عمران می‌فرماید: «رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسْرَافَنَا فِي أَمْرِنَا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ؛ پروردگارا! گناهان ما را ببخش و از تندروی‌های ما در کارها، چشم‌پوشی کن، قدم‌های ما را استوار بدار و ما را بر جمعیّت کافران، پیروز گردان».

سردار گنجعلی اضافه کرد: کسانی که در کنار پیامبر خدا ایستادند، خداوند به آنان پاداش دنیا و آخرت را داد؛ چنانچه خداوند در آیه 148 سوره آل عمران می‌فرماید: «فَآتَاهُمُ اللَّهُ ثَوَابَ الدُّنْيَا وَحُسْنَ ثَوَابِ الْآخِرَةِ؛ از این‌رو خداوند پاداش این جهان، و پاداش نیک آن جهان را به آنها داد».

وی همچنین به آیه 13 سوره احقاف که خداوند می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ؛ کسانی که گفتند: پروردگار ما اللّه است»، سپس استقامت کردند، نه ترسی برای آنان است و نه اندوهگین می‌شوند» اشاره کرد و گفت: «ربنا الله» درست است ، اما کافی نیست بلکه باید استقامت هم باشد؛ زیرا انقلاب ادامه دارد و دفاع همچنان باقی است.

فرمانده لشکر 17 علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام در پایان به بیان خاطره ای از دوران حضور در سوریه و دفاع از حرم اهل بیت علیهم‌السلام پرداخت.

سردار گنجعلی

 

سردار گنجعلی

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱