اعلام منابع آزمون ورودی جامعه الزهرا(س)

آزمون ورودی جامعه الزهرا

منابع آزمون ورودی جامعه الزهرا علیهاالسلام برای سال تحصیلی 1400-1399 از سوی معاونت آموزشی تربیتی این مؤسسه علمی حوزوی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، منابع آزمون ورودی جامعه الزهرا علیهاالسلام برای سال تحصیلی 1400-1399 در سطوح دو، سه و چهار ویژه خواهران داوطلب ایرانی و غیرایرانی اعلام شد. 

1- آزمون سطح 2 (کارشناسی):

این آزمون ویژه داوطلبانی است که فاقد سابقه تحصیلات حوزوی بوده یا کمتر از 75 واحد درسی حوزوی را گذرانده باشند. برای شرکت در این مقطع داشتن حداقل مدرک دیپلم الزامی است. خواهران غیر ایرانی که در ایران مدرک دیپلم دریافت کرده‌اند و با سرپرست قانونی خود در شهر قم ساکن هستند می‌توانند فقط در برنامه حضوری این آزمون شرکت کنند.

2- آزمون بازپذیری:

این آزمون ویژه داوطلبانی است که دارای مدرک سطح 1 جامعه الزهرا علیهاالسلام یا حوزه‌های علمیه خواهران هستند؛ همچنین حداقل 75 واحد درسی را در حوزه‌های علمیه گذرانده باشند.

توجه: آن دسته از طلاب مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران که فاقد مدرک سطح 1 هستند، ضروری است علاوه بر ارائه گواهی واحدهای گذرانده به میزان 75 واحد یا بیشتر دارای مدرک دیپلم هم باشند.

3- آزمون سطح 3 (کارشناسی ارشد):

این آزمون ویژه داوطلبانی است که فارغ التحصیل یا درحال تحصیل در سال آخر یکی از رشته های تحصیلی مقطع سطح 2 جامعه الزهرا علیهاالسلام یا حوزه‌های علمیه خواهران، کارشناسی دانشگاه‌ امام صادق علیه‌السلام، کارشناسی دانشگاه شهید مطهری و یا کارشناسی پیوسته رشته‌های همسو باشند.

4- آزمون سطح 4 (دکتری):

این آزمون ویژه داوطلبانی است که فقط دارای مدرک سطح 3 از جامعه الزهرا علیهاالسلام و یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران (قم یا مشهد) باشند.

تذکرات مهم

1-  زمان ثبت نام و برگزاری آزمون، همچنین مکان برگزاری آن و سایر جزئیات مرتبط با آزمون، 23 آذرماه در دفترچه راهنمای آزمون اعلام خواهد شد.

2- تمام مصاحبه‌های عمومی و علمی فقط در جامعه الزهرا علیهاالسلام (شهر قم) برگزار خواهند شد.

3- داوطلبانی که فقط رشته کارشناسی ارشد یا دکتری آنها همسو باشد، نمی‌توانند در آزمون سطح 3 شرکت کنند (حتی اگر دارای سابقه تحصیلات حوزوی باشند). همچنین آن دسته از حافظان کل قرآن که به واسطه حفظ کل از وزارت علوم مدرک کارشناسی دریافت کرده‌اند نیز نمی‌توانند در این آزمون شرکت نمایند و تنها امکان شرکت در آزمون سطح 2 را خواهند داشت.

4- داوطلبان سطح 3 و 4، علاوه بر قبولی در آزمون و مصاحبه عمومی، باید در مصاحبه علمی نیز حد نصاب لازم را کسب نمایند.

5- داوطلبانی می‌توانند در سطح 4 مشغول به تحصیل شوند که علاوه بر مراحل سه‌گانه مذکور، پایان‌نامه خود را حداکثر تا زمان اعلام‌ شده در دفترچه (قبل از آغاز سال تحصیلی 1400-99) دفاع کرده و فارغ التحصیل شده باشند. پذیرش نهایی داوطلبان سطح 3 نیز علاوه بر قبولی در آزمون و مصاحبه‌های علمی و عمومی منوط به فارغ التحصیلی و ارائه گواهی فارغ التحصیلی یا مدرک تحصیلی خواسته شده تا زمان مقرر در دفترچه راهنمای آزمون است.

6- پذیرش نهایی داوطلبان سطح 2 و بازپذیری منوط به قبولی در آزمون و مصاحبه عمومی و ارائه  گواهی فارغ التحصیل یا مدرک تحصیلی مربوط است.

7- در صورت سؤال یا ابهام، ابتدا به دفترچه راهنمای آزمون و سایر دفترچه‌های راهنما مراجعه کرده و در صورت عدم رفع آن با مراجعه به سامانه پذیرش به آدرس http://paziresh.jz.ac.ir و انتخاب گزینه‌های «سؤالات متداول»، پاسخ را جست‌وجو کنید. در صورتی که باز هم پاسخ سؤال یا ابهام خود را دریافت نکردید، به بخش «دسترسی سریع»، لینک «ارسال و پیگیری درخواست‌ها» مراجعه نموده و سؤال یا درخواست خود را ارسال کرده و با استفاده از «شناسه درخواست» و از طریق لینک «پاسخ درخواست»، نسبت به دریافت پاسخ و رفع ابهام اقدام فرمایند. توجه داشته باشید که در این سامانه، بیشتر سؤالات و ابهامات کمتر از 24 ساعت پاسخ داده می‌شود، لذا نیازی به مراجعه حضوری یا تماس تلفنی با سنجش و پذیرش یا سایر بخش‌های جامعه الزهرا علیهاالسلام نیست.

دانلود منابع آزمون ورودی جامعه الزهرا علیهاالسلام سال تحصیلی 1400-1399

فهرست رشته‌های کارشناسی همسو ویژه داوطلبان دانشگاهی آزمون سطح 3

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱