مبلغ دینی و مدافع حرم عنوان کرد:

ویژگی‌های سبک زندگی مجاهدانه شهدا /زندگی شهدا، سبک زندگی مجاهدانه بود

حجت الاسلام دیانی4

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی با بیان اینکه سبک زندگی شهدا، سبک زندگی مجاهدانه بود، گفت: از جمله ویژگی‌های سبک زندگی مجاهدانه شهدا، مهرورزی با مردم، توکل به خداوند متعال، توسل به اهل بیت علیهم‌السلام و اطمینان به وعده‌های الهی و حمایت از دین در زندگی بود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت الاسلام و المسلمین مهدی دیانی مبلغ دینی و از مدافعان حرم در مراسم یادواره شهدا که با عنوان «پیمان با شهدا» به همت مدارس علمیه صالحات و بینات و با هماهنگی اداره کل امور فرهنگی و بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، اظهار داشت: ما با بررسی سبک زندگی شهدا در می‌یابیم که افق نگاه شهدا در زندگی، تقرب به خدای متعال بوده و در هر زمانی فقط به قرب به خدا و رضایت و خشنودی امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف توجه داشتند.

این مبلغ دینی با بیان اینکه سبک زندگی شهدا، سبک زندگی مجاهدانه بود، افزود: شهدا اهل مبارزه و نه فرار از دشمن بودند و این سبک زندگی دارای ویژگی هایی است که در زندگی شهدا جاری  است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی ادامه داد: اولین ویژگی سبک زندگی مجاهدانه، مهرورزی با مردم است که در زندگی شهدا به کرّات دیده شده و این مهربانی با مردم باید سرمشق زندگی امروز ما باشد؛ به خصوص در جریانات اخیر، نباید نسبت به مردم عادی بی‌مهری شود بلکه صف معترضان باید از معاندین و شورشگران جدا شود.

وی اضافه کرد: دومین ویژگی سبک زندگی مجاهدانه، توسل به اهل بیت علیهم‌السلام و اطمینان به وعده‌های الهی است.

این مدافع حرم یادآور شد: شهید برونسی پیش از آخرین اعزام به مناطق عملیاتی، به همراه خانواده به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و همان جا همسر و فرزندان خود را به امام رضا علیه السلام می‌سپارند و به منطقه اعزام می‌شوند. پس از شهادت ایشان، همسر بزرگوارشان می‌گوید هروقت در زندگی با مشکلی مواجه می‌شوم با توسل به امام رضا علیه السلام و اینکه همسرم، ما را به آن حضرت سپرده اند، مشکلم رفع می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی بیان داشت: سومین ویژگی سبک زندگی مجاهدانه، اولویت دادن به خدا و حمایت از دین در زندگی است؛ چنانچه شهدا همه زندگی خود را در راه دین خرج می‌کردند و دائما به دنبال خدا بودند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱