محورهای همکاری جامعه الزهرا با ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش بررسی شد

ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش (12)

در جلسه مدیر جامعه الزهرا با اعضای قطب یک ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، محورهای همکاری مشترک این دو نهاد مورد بررسی قرار گرفت.

 

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، اعضای قطب یک ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه که با حضور معاون امور استان های ستاد همکاریها، رییس قطب یک ستاد همکاری‌ها و  دبیران کمیته همکاری استان‌های قم، قزوین، گیلان، مازندران، مرکزی، البرز و شهرستان های استان تهران برگزار شد طرفین راه‌های همکاری بیشتر به ویژه در زمینه های تبلیغی و تربیتی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی، مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در این جلسه با اشاره به این که جایگاه آموزش و پرورش در اصلاح جامعه بسیار ویژه و حساس است گفت: یکی از شخصیت های پاکستانی در پاسخ به این سوال که چرا وضعیت پاکستان از لحاظ رشد تفکر تکفیری و ناامنی برای دیگر مذاهب اینگونه است، معتقد بود که ما در زمان ضیاء الحق اشتباه کردیم و آموزش و پرورش را تحویل تفکرات تکفیری دادیم و انتحاری های امروز نتیجه آموزش هایی است که این گروه ها در این سالها به دانش آموزان داده‌اند.

وی افزود: غربی‌ها برای مهدکودک ها تا دانشگاه های ما برنامه دارند در همه کشورهای اسلامی می کوشند تا این مراکز را در اختیار یا تحت آموزش های خودشان داشته باشند به عنوان مثال در امارات غالب مهدهای کودک را فرانسوی ها اداره می کنند.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: اگر کسی در کشور برای ایران، اسلام و تشیع دل می سوزاند باید بداند که اصلی ترین جایگاه آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه مساله آموزش و پرورش برای ما مقطعی نیست گفت: نمی توانیم دانش آموزان را رها کنیم و وظیفه ذاتی حوزه های علمیه پرورش و تربیت نیروی مومن و متعهد است از این رو همواره برای حضور در مدارس برنامه داشته‌ایم و داریم.

مدیر جامعه الزهرا با بیان اینکه همینک حدود 20 هزار طلبه به صورت حضوری، غیرحضوری و مجازی در حال تحصیل در مقاطع سطوح 2 و 3 و 4 در رشته های مختلف در این موسسه علمی هستند اضافه کرد: مجتمع هدی از مراکز وابسته جامعه الزهرا حدود 2300 دانش آموز از ابتدایی تا متوسطه دور دوم دارد که از مدارس موفق استان قم هستند.

وی به ظرفیت مهدکودک این موسسه اشاره کرد که برای تسهیل در امر تحصیل بانوان راه اندازی شده است و اظهار داشت: دانشکده هدی از دیگر مراکز وابسته به جامعه الزهرا با 500 دانشجوی ایرانی و غیرایرانی هم اکنون در 12 رشته فعال است.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی به برگزاری دوره های تربیت مدرس، محقق، مبلغ و مترجم در این موسسه علمی اشاره کرد و گفت: یکی از این دوره ها طرح تربیت مبلغ دانش آموزی با عنوان شمیم است که در دو ترم برگزار و زمینه حضور یکصد نفر از بانوان طلبه این موسسه در مدارس آموزش و پرورش استان قم را مهیا کرد و بازخوردهای بسیار مثبتی در بین دانش آموزان و مدارس داشت.

وی ادامه داد: آماده ایم تا طرح شمیم را به تناسب ظرفیتمان با کمک آموزش و پرورش در سایر استان ها فعال کنیم که البته در این مسیر نیازمند تامین منابع خواهیم بود.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران به برگزاری دوره های کوتاه مدت معارف اسلامی برای اقشار مختلف در جامعه الزهرا اشاره کرد و بیان داشت: این آمادگی وجود دارد تا این دوره ها در موضوعات مختلف و با سرفصل های قابل انعطاف برای معلمان برگزار شود.

وی همکاری در زمینه های پژوهشی و تامین مبلغان مناسبتی را از دیگر محورهای همکاری این دو نهاد عنوان کرد و گفت: همچنین جامعه الزهرا آمادگی دارد تا با برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی مورد تایید آموزش و پرورش برای طلاب خود، زمینه جذب انان را به عنوان معلم فراهم کند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین درودی، معاون امور استانهای ستاد همکاری های آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت های ستاد، به استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در مدارس اشاره کرد و از تصمیم ستاد بر تمرکز بر موضوع تحکیم بنیان خانواده خبر داد.

همچنین آقای دکتر کریمی رییس قطب یک کشوری ستاد همکاری ها بر توسعه کمی و کیفی مدارس علوم و معارف تاکید کرد و گزارشی از فعالیت های این ستاد ارائه داد.   

    

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱