برگزاری پیش‌نشست همایش بین‌المللی «نظریه انتظار در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی»

عکس کرسی ترویجی همایش انتظار

پیش نشست علمی همایش بین المللی نظریه انتظار در اندیشه آیت الله خامنه ای مدظله العالی در قالب کرسی علمی ترویجی ‌با موضوع «مؤلفه های انسانی جامعه موعود در قرآن» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، پیش نشست علمی همایش بین المللی «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله خامنه‌ای مدظله‌العالی» از سوی معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام و با همکاری دبیرخانه همایش، در پژوهشگاه حضرت معصومه علیهاالسلام برگزار شد.

در این پیش نشست، جمعی از پژوهشگران، اساتید و طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام و پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی حضور داشتند و این پیش نشست در قالب کرسی علمی ترویجی با ارائه اثر علمی خانم بهرامی استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام و موضوع «مؤلفه‌های انسانی جامعه موعود در قرآن با تأکید بر بیانات آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی» تشکیل شد.

واکاوی اندیشه قرآنی حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی با تکیه بر آیه ارتداد از مهم‌ترین اهداف نوسینده در این اثر علمی بوده است که با تبیین صفات و ویژگی‌های مردم در جامعه مهدوی، شناخت و زمینه‌سازی تحقق این جامعه را بر اساس یک وعده الهی به دنبال خواهد داشت و امکان پیشگیری و حداقل‌سازی ارتداد باطنی انسان‌ها در جوامع اسلامی را ممکن و بسترساز پرورش انسان‌های متعهد خواهد بود.

طبق آیه 54 سوره مائده، محبوبیت نزد خداوند، فروتنی با مؤمنین، عزت‌مندی در مقابل کافران، جهاد در راه خدا، هراس نداشتن از سرزنش ملامت‌گران از مهمترین ویژگی‌های انسان‌هایی است که موجب بازگشت جامعه به ارزش‌های دینی، تشکیل جامعه اسلامی و تحقق قطعی آن در حکومت عدل مهدوی خواهد بود.

هویت‌بخشی و ضرورت تشکیل چنین جامعه آرمانی و زمینه‌سازی برای دستیابی به دورانی که هیچ ظلم و ستمی به هیچ شکل وجود ندارد و در آن اندیشه و عقول بشر از همیشه فعال‌تر، خلاق‌تر و آفریننده‌تر است، در اندیشه و بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله‌العالی مورد تأکید است.

همچنین در اندیشه معظم له کسب معرفت و افزایش عزم و اراده دو راهکار اساسی تغییر شرایط عصر حاضر و تحقق حکومت عدل جهانی است.

مقاله ارائه شده توسط استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام مورد ارزیابی علمی اساتید ناقد حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد صادق یوسفی مقدم رئیس پژوهشکده قرآن و فرهنگ و دکتر فرج الله میر عرب  قرار گرفت و اساتید ناقد نکات مورد توجه در خصوص ارتقای سطح معرفتی این اثر علمی را بیان داشتند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱