23 آذر؛ آغاز ثبت نام آزمون ورودی جامعه‌الزهرا(س)

آزمون ورودی جامعه الزهرا

زمان ثبت نام و شرایط معافیت از آزمون ورودی جامعه الزهرا علیهاالسلام در سال تحصیلی 1400-1399 از سوی اداره سنجش و پذیرش معاونت آموزش این مؤسسه علمی حوزوی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر عمرانی فر رئیس اداره سنجش و پذیرش معاونت آموزش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام روز دوشنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: سامانه خرید کارت و ثبت نام آزمون ورودی سال تحصیلی 1400-1399 روز شنبه 23 آذر ساعت 12 فعال می‌شود.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: امکان ثبت نام دارندگان مدرک کارشناسی در رشته‎های همسو برای مقطع سطح  3 وجود دارد که فارغ التحصیلان 71 رشته تحصیلی دانشگاه‌ها مجاز به ثبت نام در آزمون ورودی سطح سه جامعه الزهرا علیهاالسلام هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عمرانی فر ادامه داد: مقطع تحصیلی سطح 2، ویژه داوطلبان جدید الورود است که دارا بودن مدرک دیپلم یا بالاتر برای پذیرش در این آزمون الزامی است و تمام افرادی که دارای مدرک دیپلم یا بالاتر در یکی از  رشته‌های دایر در آموزش و پروش یا مراکز آموزش عالی باشند، امکان شرکت در این آزمون را خواهند داشت.

وی تصریح کرد: برنامه بازپذیری سطح 2 (کارشناسی ناپیوسته) ویژه طلابی است که دارای مدرک سطح یک حوزه بوده یا 75 واحد درسی را در جامعه الزهرا علیهاالسلام یا حوزه های علمیه گذرانده باشند.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: طلابی که دارای سابقه حوزوی هستند، ولی تعداد واحد های گذرانده آنها کمتر از 75 واحد می‎باشد باید درآزمون ورودی سطح 2 ثبت نام نمایند. واحدهای گذرانده شده این افراد، بعد از پذیرش نهایی معادل سازی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر با بیان اینکه داوطلبانی که فاقد مدرک دیپلم باشند نمی‎توانند در آزمون این مرکز ثبت نام کنند، گفت: طلابی که به دلایل مختلف منع تحصیل شده‌اند، تنها در صورتی می‌توانند در آزمون این دوره شرکت کنند که بیش از یک سال از زمان منع تحصیل آنها گذشته باشد. بنایراین داوطلبانی که تاریخ منع تحصیل آنان اول آذر 1397 به بعد باشد، نمی‌توانند در آزمون این دوره شرکت کنند.

وی عنوان کرد: داوطلبانی که بیش از یک بار پذیرفته شده‌اند و به هر دلیلی منع تحصیل شده باشند، نیز امکان شرکت در هیچ یک از آزمون‌ها را ندارند (به عبارت دیگر، امکان پذیرش هر داوطلب در جامعه الزهرا علیهاالسلام تنها برای دو بار امکان پذیر است).

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: تحصیل هم‌زمان در جامعه الزهرا علیهاالسلام و سایر مراکز آموزشی ممنوع است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر در ادامه یادآور شد: مصاحبه‌های علمی و عمومی فقط در جامعه الزهرا علیهاالسلام و در شهر قم برگزار می‌شوند؛ محل برگزاری آزمون هم روز ثبت نام در دفترچه راهنما اعلام خواهد شد.

وی بیان داشت: متقاضیان شرکت در آزمون ورودی جامعه الزهرا علیهاالسلام برای پرسش و یا ارسال درخواست دربار‌ه جزئیات ثبت نام می توانند از طریق منوی «ارسال و پیگیری درخواست‌ها» در سامانه سنجش و پذیرش  اقدام کنند.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اضافه کرد: متقاضیان همچنین برای مشاهده و پیگیری درخواست‌های خود می‌توانند به منوی «پیگیری و مشاهده پاسخ درخواست ارسالی» در سامانه سنجش و پذیرش مراجعه کنند.

متقاضیان برای آشنایی با سطوح تحصیلی و اطلاع از شرایط معافیت از آزمون، امتیازهای ویژه، شیوه طرح سؤالات و منابع آزمون، با توجه به سطح تحصیلی خود، به لینک‌های ذیل مراجعه کنید: 

  سطح 2 (کارشناسی) ویژه داوطلبان جدید الورود

ثبت نام سطح 3 (کارشناسی ارشد) (ویژه طلاب سطح 2 و دارندگان مدرک کارشناسی همسو)

سطح 4 (دکتری) ویژه فارغ التحصیلان سطح 3 حوزه‌های علمیه

بازپذیری (ویژه طلابی که حداقل 75 واحد حوزوی گذرانده باشند)

فهرست رشته‌های کارشناسی همسو (ویژه داوطلبان دانشگاهی آزمون سطح 3)

 دریافت لیست مناطق محروم (فایل اکسل)

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱