مدیر جامعه الزهرا(س) تصریح کرد:

برنامه اساسی جامعه الزهرا(س) تربیت نیروی انسانی است

نشست خبری پذیرش جامعه الزهرا  3

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه فعالیت‌ها و برنامه‌های اساسی جامعه الزهرا علیهاالسلام، تربیت نیروی انسانی است، گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام با شتاب مناسب در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند و برنامه‌ریزی‌های متنوعی داشته و علی رغم تنگناهای بودجه ای ضمن ادامه مسیر قبلی، طرح‌های مختلفی در دستور کار دارد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی روز شنبه در نشست خبری «آغاز پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۰ -۱۳۹۹ جامعه الزهرا علیهاالسلام (در سطوح دو، سه و چهار حوزوی)» که با حضور اصحاب رسانه در پژوهشگاه حضرت معصومه علیهاالسلام برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مفتح و گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه که در آستانه آن هستیم، اظهار داشت: هفته وحدت حوزه و دانشگاه برای جامعه الزهرا علیهاالسلام به عنوان واحد حوزوی و دانشگاهی همواره به عنوان هدف ارزشمند مطرح بوده است و مفتخریم که با گام‌های عملی این وحدت را دنبال کردیم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: ما آماده‌ایم تا این دو نهاد علمی، آموزشی و پژوهشی را که در خدمت اهداف مقدس انقلاب اسلامی و سرافرازی ایران و ملت ایران هستند به هم افزایی و وحدت دیدگاه‌ها و نظریات برسانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه به فعالیت‌های جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام با شتاب مناسب در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند و برنامه‌ریزی‌های متنوعی داشته و علی رغم تنگناهای بودجه ای ضمن ادامه مسیر قبلی، طرح‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

وی افزود: هم اکنون دوره‌های تربیت مدرس از سوی معاونت آموزش جامعه الزهرا علیهاالسلام در پنج رشته در حال اجرا است و در سایر رشته‌ها هم در حال برنامه ریزی است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: جامعه الزهرا علیهاالسلام با مدد گروه‌های علمی آموزشی در معاونت آموزش و گروه‌های علمی پژوهشی در معاونت پژوهش و با قلم طلاب این مؤسسه توانسته 16 نشریه داخلی علمی تخصصی راه‌اندازی کند؛ همچنین سه نشریه در حال دریافت مجوز با امتیاز علمی پژوهشی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی همچنین به فعالیت‌های معاونت فرهنگی تبلیغی این مؤسسه اشاره کرد و اظهار داشت: معاونت فرهنگی تبلیغی در ادامه مسیر برنامه‌های قبلی، طرح تبلیغی شمیم را در دستور کار دارد که تعدادی از فارغ التحصیلان جامعه الزهرا علیهاالسلام در مدارس آموزش پرورش فعالیت تبلیغی دارند و به تعبیر مسئولان آموزش و پرورش یکی از موفق ترین برنامه‌های مجموعه بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: هم اکنون بیش از 20 هزار طلبه ایرانی و غیرایرانی در جامعه الزهرا علیهاالسلام مشغول به تحصیل هستند، همچنین 2 هزار و 300 دانش آموز در مقاطع تحصیلی پیش دبستان تا دبیرستان در مجتمع هدی، هزار کودک و نونهال در مهد کودک و 500 دانشجو در دانشکده هدی حضور دارند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: قلب اصلی جامعه الزهرا علیهاالسلام که بخش حوزوی است با بیش از 20 هزار طلبه در سطوح مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های متنوع در حال تحصیل هستند و علی رغم مشکلات بودجه‌ای توانستیم ظرفیت خود را در سال جاری افزایش دهیم، چنانچه صددرصد ظرفیت پذیرش ما افزایش یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی اضافه کرد: ما با انواع صرفه‌جویی توانستیم هزینه‌ها را کاهش، اما فعالیت‌ها را گسترش دهیم؛ امسال نیز برنامه‌ریزی ما این است که پذیرش را در حد امکان و ظرفیت‌های امسال داشته باشیم و تقریبا متناسب با سال گذشته در سطح دو، سه و چهار پذیرش داشته باشیم.

وی بیان داشت: سطح دو سطح عمومی و کارشناسی است، در سطح سه 12 رشته و در سطح چهار 5 رشته داریم؛ همچنین از دو سال گذشته دوره فقه عالی را برای فارغ التحصیلان سطح چهار که چند سال فعالیت علمی داشتند، برگزار می‌کنیم که دو دوره پنج ساله است و بانوان طلبه با گذراندن این دوره در مسائل فقهی صاحبنظر می‌شوند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: دوره‌های مختلف دیگری در جامعه الزهرا علیهاالسلام برنامه‌ریزی شده که در حال اجرا هستند، از جمله دوره‌های تربیت پژوهشگر، تربیت مشاور، تربیت مدرس، تربیت پاسخگوی سؤالات فقهی، تربیت پاسخگوی سؤالات عقیدتی و تربیت مبلغ در گرایش‌های مختلف را داشته ایم و امسال با توجه به مشکلات بودجه ای شاید نتوانیم این دوره‌ها را ادامه دهیم، مگر مساعدت‌هایی صورت بگیرد و بتوانیم دوره‌های اساسی را برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در پایان تصریح کرد: تلاش ما بر این است که با نهایت صرفه‌جویی در همه مسائل و با خواست خداوند متعال، فعالیت‌ها و برنامه‌های اساسی این مجموعه که تربیت نیروی انسانی است، ادامه پیدا کند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱