همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود

اختتامیه همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی

همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» ۲۰ بهمن ماه با سخنرانی حضرت آیت‌الله مصباح یزدی در مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» به همت دانشکده حکمت مدرسه و ادیان، زیر نظر مجتمع عالی امام خمینی(ره) جامعه المصطفی برگزار می‌شود.

این همایش در راستاي تبيين امتدادات اجتماعي حکمت اسلامي و در اجابت دعوت مقام معظم رهبری بر ورود نهادهاي حِکمي-فلسفي به ترسيم رويکردهاي عملي و اجتماعي و تبيين نقش محوری نظريّات فلسفي در شکل‌گيری بنيادي ترين رويدادهاي اجتماعي شکل گرفته است.

براساس سیاست‌های جامعه‌المصطفی در پایان هرسال همایش ویژه‌ای برگزار می‌شد و در سال‌های گذشته نیز همایش‌هایی همچون معرفی شخصیت حضرت خدیجه علیهاالسلام و پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم برگزار شد، امسال هم بر اساس همان سیاست، برگزاری همایش به مسئولیت موسسه حکمت اسلامی انتخاب شده است.‏

برجسته‌سازي ماهیّت انقلابی حوزه علمیّه و دانشگاه اسلامي، نشان دادن افق حِکمی عرفانی در انقلاب اسلامی و همچنین برجسته‌سازي هويّت اجتماعي موجود در علوم انسانی و به ویژه در علوم حِکمی از جمله ويژگی‌هاي بارز و انحصاري اين همايش است.

این همایش روز یکشنبه 20  بهمن 1398 ساعت 8:30 تا16:30 در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان قم برگزار می‌شود.

حضرت آیت الله علامه مصباح یزدی سخنران اصلی مراسم افتتاحیه این همایش است. از دیگر برنامه‌های نوبت صبح سخنرانی دبیر علمی همایش و برگزاری پنل‌های تخصصی در موضوعات حکمت اسلامی، عرفان اسلامی، فلسفه مضاف و کلام اسلامی هستند.

این همایش بعد از ظهر با معرفی پنل‌ها و سخنرانی رؤسای کمیسیون ادامه و در نهایت سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه پایان‌بخش برنامه‌ها خواهد بود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱