مدیر جامعه الزهرا (س) تصریح کرد:

امروز صدای انقلاب اسلامی و پیام اسلام، پژواک جهانی پیدا کرده است

مدنی

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه امروز صدای انقلاب اسلامی و پیام اسلام، پژواک جهانی پیدا کرده است، گفت: دنیا روز به روز به این سمت توجه می‌کند و هر سال شاهد رشد اسلام و تشیع در کشورهای مختلف هستیم.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در نشست بصیرت افزایی «انقلاب اسلامی، راه طی شده، آفاق پیش رو» که عصر روز چهارشنبه با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه فائزات در سالن جلسات آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، عنوان کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر هستیم و بهترین زمان برای پرداختن به واقعیات انقلاب اسلامی و زمینه آغاز این حادثه تاریخی است.

هنر انقلاب اسلامی، گشودن راهی جدید برای بشریت بود

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: بسیاری از شما دوران قبل از انقلاب اسلامی را ندیده اید، اما ما به عنوان طلبه آن روز به خوبی یادمان هست که در فضای ناامیدی معنوی به سر می‌بردیم و تعبیر رایج این بود که مفاهیم دین و روحانیت کهنه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی افزود: در دنیای بیرون از حوزه، آنان که انقلابی و به فکر تغییر بودند، علم مبارزه را مارکسیسم و کمونیسم می‌دانستند و اردوگاه اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی با کشورهای تابعه به عنوان اردوگاه شرق و اردوگاه کاپیتالیسم غرب به عنوان دو قطب مطرح بودند.

وی با تصریح بر اینکه دنیا و بشریت به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود و بشریت راهی غیر از این نداشت، اظهار داشت: هنر مهم انقلاب اسلامی این بود که در این بن‌بست، راه جدیدی را برای بشریت باز کرد که نه شرقی و نه غربی بود.

در دوران غربت اسلام، فریاد «الله اکبر» امام خمینی(ره) خواب دشمنان را  آشفته کرد

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: غرب با سکولاریسم عملا کلیسا، روحانیت و مفاهیم دینی را از صحنه روزگار حذف کرده بود، کلیسا در دنیای غرب و در مسیحی‌ترین کشورهای مسیحی مطرح نبود، در ساختار سیاسی، اجتماعی و تصمیم‌گیری‌های جمعی هیچ تأثیر و دخالتی نداشت و تنها به برگزاری مراسم دینی روز یکشنبه اکتفا می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی ادامه داد: مسیحیت پذیرفته بود که نباید در صحنه اجتماع حضور داشته باشد و فقط باید به بعد از تابوت و آخرت مردم بپردازد، اردوگاه شرق هم می‌گفتند که دین افیون ملت‌ها است.

وی تصریح کرد: ما قبل از انقلاب اسلامی، غربتی را برای اسلام، روحانیت، معنویت و دین به یاد داریم که تلخی آن تا آخر عمر از ذائقه ما بیرون نخواهد رفت، آن دوران نمازجمعه‌های قم و مشهد با نهایت 50 نفر برگزار می‌شد و در بیشتر شهرها هم نماز جمعه برگزار نمی شد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام عنوان کرد: در این محیط غربت، صدای الله اکبر حضرت امام خمینی(ره)، خواب آنان را آشفته کرد و مردی به میدان آمد که با کمال شجاعت، ندای «نه شرقی، نه غربی» سر داد.

امروز صدای انقلاب اسلامی، پژواک جهانی پیدا کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه امروز صدای انقلاب اسلامی و پیام اسلام، پژواک جهانی پیدا کرده است، افزود: بنده چندسال نماینده مقام معظم رهبری مدظله العالی در خارج از کشور بودم، در دبی 120 دانشگاه دنیا شعبه دارند، چهار دانشگاه ایران هم در آنجا شعبه دارد، امروز به وضوح مشاهده می‌کنیم که پژواک مظلومیت اهل بیت علیهم‌السلام و حضرت زهرا علیهاالسلام در دنیا منعکس شده است.

وی با اشاره به حضور خود در لبنان، یادآور شد: ما نزدیک یک ساعت که از نبطیه به سمت مرز در حرکت بودیم، به ما گفتند که تمام آن منطقه در اشغال اسرائیل بوده و توسط حزب الله آزاد شده است، در مرز اسرائیل پارک بازی برای کودکان لبنانی بود و آن سوی مرز تا چندکیلومتر هیچ اثری از اسرائیل نبود.  

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: روزی کشورهای عربی با یک تهدید اسرائیل عقب می‌نشستند، اما امروز پژواک صدای مقاومت را از کشورهای مختلف اسلامی می‌شنویم.

امروز در بسیاری از زمینه‌ها به رشد قابل توجهی رسیدیم

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه به وضعیت داخلی کشور اشاره کرد و گفت: در داخل کشور مشکلات فراوانی وجود دارد، اما رشد فوق العاده‌ای در زمینه‌های مختلف حاصل شده که قابل توجه است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی موشک آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران اصابت کرد، کشور ایران پس از اعتراض هیچ کاری نتوانست انجام دهد، امروز به فضل خداوند متعال، در زمینه تسلیحات نظامی پیشرفت‌های قابل ملاحظه ای داشته ایم و به راحتی می‌توانیم با دشمن مقابله کنیم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با تصریح بر اینکه امروز در بسیاری از زمینه‌ها به رشد قابل توجهی رسیدیم، افزود: زمانی پزشک‌های هندی و غیرایرانی در ایران فراوان بودند، اما امروز در این زمینه پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است.

هر سال شاهد رشد اسلام و تشیع در کشورهای مختلف هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی بیان داشت: افق پیش روی انقلاب اسلامی این است که دنیا روز به روز به این سمت توجه می‌کند و هر سال شاهد رشد اسلام و تشیع در کشورهای مختلف هستیم، چنانچه قبل از انقلاب اسلامی، تعداد افراد شیعه در کشور نیجریه به تعداد انگشتان دست نبود، اما به برکت انقلاب اسلامی و حضور شیخ زکزاکی بیش از 10 میلیون شیعه در نیجریه حضور دارند.

آسیب ها و تهدیدهای پیش روی انقلاب اسلامی/ جنگ شیعه و سنی تهدید جدی برای اسلام و انقلاب اسلامی است

وی در ادامه به آسیب‌ها و تهدید‌هایی که در پیش روی ما وجود دارد، اشاره کرد و با بیان اینکه ما در بخش جهانی یک تهدید جدی داریم، گفت: اگر دشمن بتواند در جبهه اسلامی، جنگ شیعه و سنی راه بیندازد، تهدیدی برای انقلاب اسلامی و ایده‌ها و تفکر ما خواهد بود.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: ما بر تشیع خود تعصب داریم، برائت از دشمنان خدا را در قلبمان به عنوان رکن دین پذیرفتیم و ولایت بدون برائت امکان پذیر نیست، اما جنگ بین شیعه و سنی در این دوره حساس قطعا به ضرر اسلام است و این آسیب جدی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی تأکید کرد: جنگ شیعه و سنی چیزی است که دشمن می‌خواهد و طلاب باید در این زمینه بصیرت داشته باشند تا مسلمانان در صحنه بین الملل گرفتار فریب دشمن نشوند.

طلاب می‌توانند با ایجاد امید در جامعه، همه مردم را به خیمه انقلاب بیاورند

وی همچنین به نقشه دشمن در ناامیدی و بدبینی و یأس مردم اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد، دل‌ها را بدبین می‌کنند و با سخنان نسنجیده و گاه مغرضانه مردم را فراری می‌دهند، حال آنکه اگر مردم ناامید، مأیوس و بدبین شوند، از زیر پرچم انقلاب بیرون خواهند رفت.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام عنوان کرد: طلاب می‌توانند نقش تأثیرگذاری در جامعه داشته باشند و با ایجاد امید در جامعه، همه مردم را به خیمه انقلاب بیاورند، اگر امید باشد، مردم پای خیمه انقلاب می‌ایستند.

وی تأکید کرد: همه ما با همدلی، همراهی و همفکری می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و پشت سر مقام معظم رهبری مدظله العالی حرکت کنیم تا پرچم اسلام و انقلاب را امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف تحویل دهیم.

برنامه‌های جامعه‌الزهرا(س) برای طلاب نوبت عصر

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در ابتدای این نشست، به اهمیت حضور بانوان طلبه در نوبت عصر اشاره و عنوان کرد: یکسان سازی برنامه‌های آموزشی نوبت عصر و صبح از جمله موارد مهم و مورد توجه است.

وی بیان داشت: ما بنا داریم بیش از یکسان‌سازی، امتیاز ویژه‌ای برای طلاب نوبت عصر داشته باشیم، زیرا جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور چند هزار طلبه در نوبت صبح با کمبود فضا، مشکلات رفت و آمد، ترافیک و غیره مواجه است و حضور طلاب در نوبت عصر بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و از همه امکانات به درستی استفاده می‌شود.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام همچنین با اشاره به پیشنهاد تعطیلی ماه مبارک رمضان، یادآور شد: اگر ماه رمضان تعطیل شود باید درس‌ها تا بعد از تیرماه ادامه داشته باشد که در این صورت طلاب و سیستم آموزشی با مشکل مواجه خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی افزود: ما بنا داریم تبلیغ در جامعه الزهرا علیهاالسلام گسترش پیدا کند و از سوی دیگر باید دروس به صورت کامل و منظم برگزار شود، اگر ماه مبارک رمضان تعطیل شود، تابستان طلاب نوبت عصر زایل می‌شود و برای فرزندان دانش آموز که در تعطیلی به سر می‌برند، مشکلاتی ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: کلاس‌های درس در ماه مبارک رمضان به جز روزهایی که می‌توان تعطیل کرد، برگزار می‌شود و شرایط و تسهیلات برای تبلیغ طلاب در این ماه مبارک فراهم خواهد شد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام همچنین به پیشنهاد راه اندازی برنامه آموزشی تمام وقت عصر اشاره کرد و گفت: این طرح باید با برآورد هزینه‌ها و غیره نوشته شود تا در کمیسیون‌های آموزشی مورد بررسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در پایان تصریح کرد: اگر با وجود همه مشکلات و سختی‌های مسیر طلبگی، امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف از ما راضی باشد و لحظه آخر زندگی به ما تبسم کنند، این تبسم آنقدر شیرین خواهد بود که همه سختی‌های این راه را شیرین خواهد کرد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱