انتشار نخستین شماره نشریه داخلی «تاریخ‌پژوهی بانوان»

نشریه تاریخ

نخستین شماره از دو فصلنامه داخلی «تاریخ‌پژوهی بانوان» به همت گروه علمی پژوهشی تاریخ جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نخستین شماره از دو فصلنامه داخلی «تاریخ‌پژوهی بانوان» ویژه گروه علمی پژوهشی تاریخ به همت معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر شد.

در این نشریه، 6 مقاله با عناوین «مناسبات امام صادق علیه‌السلام و زید بن علی علیه‌السلام در منابع روایی شیعه»؛ «نقد و بررسی مقاله جمع و تدوین قرآن (بازنگری دیدگاه‌های غربی در پرتو تحولات جدید روش‌شناختی)»؛ «نقد و بررسی مقاله مواضع رو در روی قانون‌گذاران خلیفه و سنت اسلامی اثر آوراهام حکیم»؛ «واکاوی روش هارالد موتسکی در باز شناسی روایات تاریخ اسلامی (با تکیه بر مقاله مقتل ابن ابی الحقیق)»؛ «بررسی تاریخ ولادت و شهادت امام جواد علیه‌السلام »؛ «درآمدی بر تأثیرگذاری زنان در اقتدار و انحطاط دولت صفویه» ارائه شده است.

این نشریه از جمله نشریات داخلی جامعه الزهرا علیهاالسلام است که به مدیر مسئولی خانم فرزانه حکیم‌زاده و سردبیری خانم رویا باقری در حال فعالیت است.

اعضای هیأت تحریریه این نشریه را خانم‌ها هاجر رضایت، صفورا سالاریه، ناهید طیبی، صغری فهیمی، فاطمه کرمی که از اساتید حوزه و دانشگاه در رشته‌ تاریخ اسلام هستند، تشکیل می‌دهند.

گروه پژوهشی تاریخ جامعه الزهرا علیهاالسلام مقالات و کتب قابل توجهی را در کارنامه پژوهشی خود دارد؛ اما نشریه پیش رو گام نخست این گروه علمی پژوهشی در جهت چاپ مقالات پژوهشی در زمینه مباحث تاریخی است که امید است که با استمرار تلاش‌های پژوهشگران تاریخ شاهد ارتقای کمی و کیفی مطالعات تاریخی باشیم.

دانلود اولین نشریه تاریخ پژوهی بانوان

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱