مسابقه کتابخوانی «گوهر معرفت» تا 15 فروردین تمدید شد

مسابقه کتابخوانی گوهر معرفت

مسابقه کتابخوانی گوهر معرفت از کتاب آموزه های تفسیری خطبه فدک حضرت زهرا (سلام الله علیها) که از سوی اداره قرآن وحدیث برگزار می‌شود، تا 15 فروردین تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، سرکار خانم طیبه سادات طباطبایی روز یکشنبه در گفتگو با واحد خبر، از برگزاری مسابقه کتابخوانی آموزه های تفسیری خطبه فدک با عنوان «گوهر معرفت» خبر داد.

طباطبایی گفت: خطبه فدک حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله‌علیها) یکی از مواریث بزرگ اهل بیت(علیهم‌السلام) و مصادر محکم اعتقادی اسلامی و حماسه فاطمی در دفاع از ولایت و حق غصب شده زهرای اطهر و محکم‏ترین و مستندترین متن تاریخی و تحلیل تاریخ حیات پیامبر اکرم است که باید به متن و مفاهیم آن توجّه شود.

وی افزود: تحلیل‌های عمیق و احتجاجات و بیانات قرآنی حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) در این خطبه بیانگر مقام علمی و معرفتی و قرآنی حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) است، از این رو این خطبه به عنوان یکی از منابع شخصیت‌شناسی حضرت محسوب می‌شود و از طرفی این خطبه بیانگر مصیبتی است که بر جهان اسلام وارد شد و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‏‌السلام)، مرکز این دایره مصائب بودند، برای همین متنی برای مصائب فاطمیه هم به حساب می‌آید.

طباطبایی گفت: اداره قرآن و حدیث به منظور غربت‌زدایی و بهره‌گیری از متن نورانی و پربار خطبه فدکیه و ایجاد زمینه آشنایی هرچه بیشتر با شخصیت قرآنی حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)، مسابقه کتابخوانی از کتاب آموزه‌های تفسیری خطبه فدک حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) نوشته مریم بورونی را برگزار می‌کند.

وی در در پایان افزود: علاقه‌مندان جهت شرکت در این مسابقه می توانند تا 15 فروردین ماه به سرای ثقلین واقع در ورودی ساختمان شهید بهشتی مراجعه کنند.

گفتنی است، علاقه مندان می توانند جهت دریافت این کتاب و سؤالات مسابقه به سرای ثقلین مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۲۱۱۲۳۵۵ تماس بگیرند.

دفترچه سوالات مسابقه را از اینجا دانلود کنید.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱