به همت دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی؛ 

نخستین شماره نشریه علمی "مطالعات روانشناختی تربیتی معارف اسلامی" منتشر شد

نشریه علمی مطالعات روانشناختی تربیتی معارف اسلامی

نخستین شماره نشریه علمی "مطالعات روانشناختی تربیتی معارف اسلامی" به همت دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، نخستین شماره دوفصلنامه علمی «مطالعات روانشناختی تربیتی معارف اسلامی» از سوی معاونت آموزش و پژوهش دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی منتشر شد.

در این نشریه مقالاتی با موضوعات مختلف روانشناختی تربیتی ارائه شده است، عناوین و نویسنده مقالات منتشر شده در این شماره از نشریه شامل «تربیت جبلی و ارادی نفس در نشئه دنیوی از منظر امام خمینی(ره)» نوشته معصومه اسماعیلی؛ «راهکارهای تقویت عزت نفس در فضای مشاوره با رویکرد اسلامی» تألیف محمدرضا بنیانی، مجتبی فرهوش و محمد فرهوش؛ «مفهوم‌شناسی تربیت اسلامی و تربیت سکولار1» به قلم طیبه توسلی هستند.

«رابطه هوش معنوی با سلامت روانی در دانشجویان دانشگاه پیام نور هشترود» نوشته رسول رضایی ملاجق، علیرضا حافظی و حسین واحدی کوجنق؛ «بررسی صفات حمایتگرانه الهی و نقش آنها در حل تعارضات زناشویی» تألیف زهره عباسی، شیماسادات برقعی و محمد مرادلو و «تحلیلی بر دلالت‌های اخلاقی- تربیتی روایت «الناس حریص علی ما منع»» نوشته محمدجواد فلاح از دیگر مقالات منتشر شده در این شماره نشریه است.

یکی از اهداف این نشریه، انتشار پژوهش‌ها در زمینه مطالعات تربیتی و روانشناختی از دیدگاه دین مبین اسلام، اطلاع رسانی علمی، فراهم آوردن زمینه برای تبادل نظر و تضارب آرای متفکران و محققان در این زمینه‌ها است.

این نشریه علمی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده دریافت مقالات پژوهشگران در موضوعات قرآنی و دینی با رویکرد تربیتی و روانشناسانه، موضوعات روانشناسی اسلامی با نگاه نقادانه، کاربردهای روانشناسی اسلامی و تربیت دینی در جوامع امروزی است.

پژوهشگران و محققان حوزوی و دانشگاهی می‌توانند مقالات خود را به وبگاه دوفصلنامه به نشانی http://mag.hoda.jz.ac.ir و یا نشانه الکترونیکی F.k.journal@gmail.com ارسال کنند. 

دریافت تصویر خبر 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱