رحمت خدا تا شب عیدفطر جاری است/ امور آموزشی تا پایان ترم به صورت غیرحضوری ادامه می‌یابد

مدنی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: بر اساس تصمیم جمعی مقرر شد کلاس‌ها تا پایان این ترم به صورت غیرحضوری ادامه ‌یابد و آزمون‌های پایان ترم و نیز آزمون ورودی این موسسه علمی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری جامعه الزهرا علیهاالسلام با تبریک پیشاپیش عیدسعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات به روایتی از امیرمؤمنان درباره عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: ایشان در این باره فرمودند «اِنَّما هُوَ عيدٌ لِمَنْ قَبِلَ اللّهُ صِيامَهُ وَ شَكَرَ قِيامَهُ» عید فطر برای همه عید نیست؛ این روز مثل شنبه و یکشنبه نیست که برای همه شنبه و یکشنبه باشد؛ بلکه برای کسی عید است که روزه‌اش قبول شده و خداوند شکرگذارش باشد. اگر خدای نکرده نماز و روزه مان قبول نشده باشد از چه چیزی فارغ شده‌ایم که حال بخواهیم عیدی هم بگیریم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه شکرگذاری خدا در این روایت به معنای جزا دادن به اعمال است، افزود: بنابراین باید در این روزها و شب‌های باقیمانده از ماه خدا، دل‌نگران باشیم که آیا نماز و روزه‌مان در این ماه رحمت پذیرفته می شود یا نه. این دل‌نگرانی هم از این باب است که گاهی با یک جرقه گناه جنگلی از اعمال نیک نابود می‌شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد:  اگر این نگرانی برای شما وجود داشته باشد در شب عید فطر فرصت تدارک وجود دارد چرا که در روایت آمده به اندازه تمام کسانی که در کل ماه مبارک رمضان از جهنم آزاد شده‌اند، خداوند متعال در شب عید فطر گناهان بندگان را می‌بخشد و آنها را از جهنم آزاد می‌کند. این دلنگرانی باید همیشه با ما باشد و در مدیریتمان، کارکردنمان و اعمال خیرمان مغرور نشویم.

وی با قدردانی از همه همکارانی که در دوران بحران کرونا با کار جهادی به مجموعه کمک کردند و نگذاشتند چرخ امور کند شود، اظهار داست: بر اساس تصمیم جمعی در جلسات متعدد و پس از بررسی احتمالات مختلف تصمیم بر آن شد تا امور آموزشی تا پایان این ترم به صورت غیرحضوری ادامه یابد از این رو کلاس‌ها به صورت غیرحضوری ادامه می‌یابد و آزمون‌های پایان ترم طلاب حضوری، غیرحضوری و مجازی هم به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. هر چند قرار شد کسانی که موفق به شرکت در آزمون غیرحضوری پایان ترم نمی‌شوند بتوانند همراه با طلاب غیرایرانی در آزمون شهریور شرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی به برگزاری آزمون ورودی جامعه الزهرا علیهاالسلام به صورت غیرحضوری اشاره کرد و اظهار داشت: جزئیات این تصمیم از سوی بخش سنجش و پذیرش اعلام و به داوطلبان اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به بازگشایی برخی مراکز آموزشی بیان داشت: هرچند برای برگزاری کلاس‌های رفع اشکال به صورت حضوری  آمادگی لازم وجود داشت ولی با توجه به تقویت زیرساخت‌های مجازی، قرار شد رفع اشکال‌ها در بستر فضای مجازی انجام شود.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان امید است معاونت فرهنگی تبلیغی برای تبلیغ و انجام فعالیت های فرهنگی در فصل تابستان برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهد، هر چند در ماه مبارک رمضان هم با تدبیر انجام شده از سوی این معاونت روزانه بیش از 500 جلسه تبلیغی و سخنرانی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی معاونت آموزشی تربیتی برای ارائه دروسی که امکان مطالعاتی شدن یا مجازی شدنشان هست گفت: یکی از اهدافی که دنبال می‌کنیم افزایش حضور مفید خانم‌ها در خانواده است تا بتوانند وظیفه همسری و مادری را هرچه بهتر انجام دهند و طلاب این موسسه الگوی همسرداری، خانه‌داری و فرزند‌داری برای دیگران شوند، برای همین باید بخشی از واحدها و دروسی که می‌توان به صورت مطالعاتی و مجازی ارائه شود از سیستم حضوری خارج شود.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: البته به این مساله هم توجه داریم که برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری شاید برای برخی بهتر و راحت‌تر باشد و از دغدغه های ذهنی آنان بکاهد چون درس خواندن در خانه با وجود بچه و کارهای خانه مشکل به نظر می‌رسد، ولی دروسی که برای ارائه مطالعاتی یا مجازی درنظر گرفته می‌شود به گونه‌ای است که با وجود همه اشتغالات زندگی قابل پیگیری در منزل خواهد بود و در این زمینه ما زیرساخت‌ها و تسهیلات لازم را فراهم می‌کنیم تا خواهران با مشکلی مواجه نشوند.

وی در پایان با بیان اینکه مصاحبه کسانی که معاف از آزمون ورودی بودند در حال برگزاری است، از همه بخش‌ها و واحدها خواست تا در این زمینه به بخش سنجش و پذیرش کمک کنند تا فرایند مصاحبه‌ها که سعی شده در آن از سخت‌گیری‌های بیجا پرهیز و ضوابط دقیق تری برای پذیرش درنظر گرفته شود به خوبی به سرانجام برسد.

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱