مدیرکل امور فرهنگی جامعه الزهرا (س):

روز قدس گفتمان واحد مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است

روز قدس

مدیرکل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: شیوع ویروس کرونا حریف آزادی خواهی و حمایت از فلسطینی‌ها در روز جهانی قدس نمی شود بلکه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی این امر رساتر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده ربابه داودالموسوی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و گرامیداشت روز جهانی قدس، تصریح کرد: ما شرایط کرونایی را مانع از اعلام انزجار استکبار جهانی نمی دانیم، بلکه امسال شعارهای روز قدس از فضای مجازی منتشر خواهد شد.

وی تأکید کرد: باید از ظرفیت رسانه‌های جمعی و شبکه‌های فضای مجازی در انتشار فیلم و تصاویر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بهره برد و از این طریق اعمال ناجوانمردانه استکبار جهانی را محکوم کرد.

مدیرکل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام تاکید کرد: ضمن اینکه امکان برگزاری مراسم راهپیمایی روزقدس در شهرستان‌های سفید با حفظ فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی و حضور در خودروها با فریاد شعارها وجود دارد، ما نیز برای رساندن صدایمان به جهانیان و اعتراضمان از دولت‌های استکبارگر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مسئله قدس طبق بیان امام راحل(ره) یکی از اصلی ترین مسائل پس از انقلاب اسلامی است، گفت: اسرائیل زمین‌های مسلمانان در فلسطین را غصب و مورد هجمه قرار داده است و آنان را بمباران می‌کند.

داود الموسوی تصریح کرد: روز قدس گفتمان واحد مسلمانان جهان برای آزادی سازی فلسطین است که به مبارزه و اصلاح وضعیت فلسطینی‌ها کمک می‌کند تا از حق خودشان دفاع کنند.

وی گفت: انتفاضه یکی از مسائلی است که فلسطینی‌ها دارند و به پشتوانه مسلمانان، فریاد حق خواهی را سرداده اند از این رو ما نیز به عنوان مسلمان وظیفه داریم در این عرصه فعالیت کنیم.

مدیرکل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص روز قدس گفت: مادران به عنوان محور خانواده به فرزندانشان حمایت از مردم فلسطین و آزادی خواهی از استکبار و اشغالگران را آموزش دهند.

وی بیان داشت: باید حق خواهی و مبارزه با استکبار در خانه‌ها آموزش داده شود تا در سطح اجتماع به منصه ظهور برسد.

داود الموسوی به یکی از شبهه‌ها در خصوص فلسطین اشاره کرد و گفت: برخی مدعی هستند که با وجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد، نیازی به کمک کردن به فلسطینی‌ها نیست در حالی که این حرف دشمن است.

وی تاکید کرد: مسلمانان هر قدر هم که مشکل داشته باشند باز هم باید یکدیگر را همراهی کنند و در این عرصه کوتاهی نکنند.

مدیرکل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام خاطر نشان کرد: کمک‌های مؤمنانه در روزهای کرونایی نشان داد که مردم با وجود مشکلاتی که دارند باز هم هوای نیازمندان را دارند و این امر یکی از جلوه‌های زیبا در فرهنگ کشورمان است.

وی با اشاره به بیانات امام راحل در خصوص اینکه مسلمانان امت واحده هستند، گفت: روز قدس تنها به کشور ما اختصاص ندارد بلکه در مرزهای دیگر نیز شاهد همدلی و بلند شدن صدای آزادی خواهی هستیم.

داودالموسوی خاطر نشان کرد: بر اساس آیه‌های قرآن نیز جواز صلح با رژیم غاصب نفی شده است و از نظر فقهی نیز نمی توان با آنها سازش کرد بلکه باید آزادی خواهی و استکبار ستیزی را طلب کرد.

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱