از سوی دبیرخانه دوره‌های آموزشی پژوهشی مفتاح؛

دوره تربیت جنسی کودک و نوجوان برگزار می‌شود

دوره تربیت جنسی کودک و نوجوان

دوره حضوری «تربیت جنسی کودک و نوجوان» با مشارکت جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، دوره تربیت جنسی کودک و نوجوان از سوی دبیرخانه دوره های آموزشی پژوهشی مفتاح و با همکاری جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود.

انقلاب اسلامی ایران، با شعار «نه شرقی، نه غربی» در مسیر حرکت به سمت ایجاد طرحی نو برای زندگی انسان و رساندن او به کمال در چارچوب منظومۀ اندیشه­‌ای اسلام قرار دارد اما پس از گذشت چهار دهه، با وجود همه پیشرفت­ها در موضوعات مختلف، امر جنسی به یکی از دغدغه­‌های مهم و حتی شاید بتوان گفت بحران­های جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

دبیرخانه دوره‌­های آموزشی ـ پژوهشی فعالان علوم انسانی اسلامی «مفتاح» در نظر دارد با برگزاری دوره «تربیت جنسی کودکان و نوجوانان»، ضمن ارائه راهکارهای اسلامی، پرسش­ها و ابهامات موجود در این زمینه را پاسخ دهد.

سرفصل ها

موضوعات آموزشی این دوره در سه بخش برای ارائه آماده شده است. در بخش اول مبانی و اصول تربیت جنسی کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرار می­‌گیرند و در بخش دوم به آسیب­‌شناسی تربیت جنسی کودکان و نوجوانان پرداخته خواهد شد. در انتها ضمن ارائۀ نحوۀ پیشگیری از این آسیب­ها، راهکارهای پیش­رو مورد تحلیل و بررسی قرار خواهند گرفت.

سرفصل های این دوره به شرح ذیل است:

  • بررسی علل آزار جنسی (کودکان و نوجوانان) از نگاه جامعه شناختی
  • آموزه‌های تربیت جنسی کودکان و نوجوانان در اسلام
  • نقش والدین در سلامت جنسی کودک و نوجوان
  • رفتارهای پرخطر جنسی در کودکان و راه حل ها
  • نشانه های آزار جنسی کودکان و نحوه پیشگیری از آن
  • نقش رسانه در اختلالات جنسی نوجوانان و راهکارهای پیش رو
  • نقد مبانی و پیش فرض های آموزش رسمی جنسی

اساتید دوره

در این دوره سعی شده شرکت‌کنندگان از بالاترین ظرفیت های علمی کشور و مطرح ترین اساتید این حوزه از جمله حجت الاسلام و المسلمین زیبایی نژاد مدیر مرکز تحقیقات زن و خانواده؛ حجت الاسلام و المسلمین مهکام عضو شورای علمی دانشکده روان‏شناسی مؤسسه اخلاق و تربیت و عضو هیئت مدیره انجمن روان‏شناسی اسلامی(حوزه)؛ دکتر محمدتقی کرمی رئیس مرکز مطالعات اجتماعی فرهنگی جوانان و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در سازمان ملی جوانان؛ دکتر سیما فرودسی استادیار گروه روان شناسی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی؛ دکتر سیدعلی آذین عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی؛ دکتر مجید ابهری دکترای روان شناسی و مشاوره خانواده از آمریکا و استاد دانشگاه های امام صادق علیه السلام و شهید بهشتی(ره) و دکتر سید بشیر حسینی مدرس کارگاه های سواد رسانه ای در قاره های اروپا، آفریقا و آسیا به زبان های انگلیسی و عربی بهره‌مند می شوند.

مخاطبان دوره

دوره تربیت جنسی کودک و نوجوان ویژه والدین، مربیان و علاقه­‌مندان به مباحث تربیتی تعریف شده است.

مراکز علمی ـ تحقیقاتی همکار

در راستای اﺗﻘﺎن ﻣﺒﺎﺣﺚ، ﻫﻢاﻓﺰاﯾﯽ در ﺑﺮﮔﺰاری دوره و ﺟﺮﯾﺎنﺳﺎزی ﻋﻠﻤﯽ ﮔﻔﺘﻤﺎن اﺳﻠﺎﻣﯽ در ﺣﻮزه ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﺸﻮر این دوره با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی، مرکز تحقیقات زن و خانواده، دانشگاه ادیان و مذاهب، جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها و داﻧﺸﮕﺎه اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦﻋﻠﯿﻪ اﻟﺴﻠﺎم  برگزار می­‌شود.

 گواهی پایان دوره

در انتهای این دوره به مخاطبان، مدرک معتبر شرکت در دوره اعطا خواهد شد.

زمان و مکان برگزاری دوره

دوره مذکور از تاریخ ۲۱ تیرماه لغایت ۲۹ تیرماه به مدت دو هفته و در روزهای پنجشنبه و جمعه در شهر تهران برگزار می‌شود.

ثبت نام دوره

داوطلبان می‌توانند از تاریخ ۳۰ خرداد ماه نسبت به ثبت نام اولیه خود از طریق ارسال پیامک (نام، نام خانوادگی) به شماره ۳۰۰۰۶۴۶۴۰۰ اقدام نموده و پس از دریافت پیامک تأییدیه، با مراجعه به سایت Meftaah.com و قسمت فعالیت‌های علمی مفتاح/ ثبت­ نام در دوره تربیت جنسی کودک و نوجوان، ثبت نام خود را نهایی کنند.

مبلغ شرکت در دوره تربیت جنسی کودک و نوجوان ۱،۶۰۰،۰۰۰ ریال است که این مبلغ با توجه به تعداد جلسات این دوره (۱۶ جلسه) و به ازای هر جلسه، مبلغ ۱۰۰،۰۰۰ ریال در نظر گرفته شده است.

داوطلبان مبلغ مذکور را به شماره کارت ۳۳۰۶ ـ ۷۰۳۱ ـ ۸۱۱۰ ـ ۶۲۷۳  به نام «حمیدرضا پرهیزکاری» واریز کرده و شماره پیگیری وجه واریزی را به همراه داشته باشند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱