بانو مجتهده گل گیری تصریح کرد:

امروز مشکل ما نداشتن طلاب توانمند در عرصه‌های مختلف حوزه بانوان نیست

بانو مجتهده گل گیری

بانو مجتهده گل گیری با اشاره به لزوم ارتباط بیشتر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حوزه‌های علمیه، گفت: امروز مشکل ما نداشتن طلاب توانمند در عرصه‌های مختلف حوزه بانوان نیست، ما باید راهکارهایی بیابیم و طراحی‌ها و خلاقیت‌هایی داشته باشیم که بتوانیم بدون تبلیغات لسانی و زبانی در جامعه نفوذ داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی، بانو مجتهده معصومه گل گیری در نخستین جلسه مدیران فرهنگی تبلیغی و نمایندگان مجمع طلاب و اساتید جامعه الزهرا علیهاالسلام با خانم زهرا آیت‌اللهی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی که به صورت وبینار برگزار شد، بر لزوم پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب راجع به حضور بانوان حوزوی در عرصه‌های مختلف اجرایی کشور تأکید کرد و اظهار داشت: امروز باید سدهایی که مقابل نیروی انباشته حوزوی وجود دارد، برداشته شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: عدم استفاده از ظرفیت‌های حوزه، عمیق ترین درد موجود در حوزه‌های علمیه است که به درستی راهبری نشده است و حوزه وظیفه دارد که در این عرصه فعال باشد و نیروهای مختلف برای تمام ارکان جامعه اسلامی تربیت کند، از سوی دیگر نهادهای رسمی و غیررسمی هم می‌توانند در اجرای برنامه‌های خود از ظرفیت حوزه استفاده کنند.

امروز مشکل ما نداشتن طلاب توانمند در عرصه‌های مختلف حوزه بانوان نیست

بانو مجتهده گل گیری با اشاره به اینکه برخی فعالیت‌های حوزه در بخش اجرایی رها شده و بر زمین مانده، یادآور شد: امروز مشکل ما نداشتن طلاب توانمند در عرصه‌های مختلف حوزه بانوان نیست، امروز تأثیرگذاری چهره به چهره بانوان طلبه و نقش اولیه آنها انجام می‌شود، شاید نواقصی در این عرصه باشد که در حال برطرف کردن آن هم هستیم، اما ما باید راهکارهایی بیابیم و طراحی‌ها و خلاقیت‌هایی داشته باشیم که بتوانیم بدون تبلیغات لسانی و زبانی در جامعه نفوذ داشته باشیم.

وی با تصریح بر اینکه ما باید سلیقه سازی اسلامی داشته باشیم و سبک زندگی جامعه را به سمت سبک زندگی اسلامی تغییر دهیم، گفت: ما باید با همفکری و همیاری حوزه و شورای عالی انقلاب فرهنگی تأثیرگذری اجتماعی عمیقی در جامعه داشته باشیم.

لزوم راه اندازی سمپات‌های حوزه

استاد درس خارج حوزه علمیه خواهران در ادامه با بیان اینکه ما وظایف مهم‌تری در حوزه‌های علمیه داریم، گفت: یکی از مسائلی که سال‌های سال در حوزه علمیه خواهران مطرح کردم، این است که برای تأثیرگذاری در جامعه باید سمپات حوزه راه اندازی شود.

بانو مجتهده گل گیری افزود: حوزه‌های علمیه برای راه اندازی سمپات حوزه می‌تواند با استفاده از ظرفیت مساجد، حسینیه‌ها و کانون‌های دینی به ایجاد کانون‌های محوری بپردازد و به صورت غیرمستقیم، معارف اسلامی را به قشرهای مختلف جامعه آموزش دهد.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم با خلاقیت، جذب حداکثری، اخلاق و مهرورزی، افراد مختلف را تحت تعالیم عمیق اسلامی قرار دهیم، به طوریکه این افراد به مرور با حوزه مرتبط و جذب حوزه می‌شوند.

فرهنگسازی عفاف و حجاب در جامعه مستلزم ارتباط بیشتر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حوزه‌های علمیه است

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و اساتید جامعه الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: یکی از راهکارها ایجاد هواداران حوزه‌های علمیه به صورت غیرمستقیم است تا حوزه‌های علمیه تقویت شوند، ما باید تحولی در نظام حوزوی بانوان داشته باشیم و اگر در این عرصه موفق شویم، قدم‌های بزرگی برخواهیم داشت.

بانو مجتهده گل گیری بیان داشت: اگر بخواهیم مسئله حجاب و عفاف را در کل ارکان و اجزای جامعه انتشار دهیم، مستلزم ارتباط بیشتر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حوزه‌های علمیه است، باید راهکارها را پیدا کنیم و مشکلات پیش رو را برداریم؛ شما در میدان عمل قرار دارید و ما پشت جبهه هستیم، اما حمایت‌کننده و سمپات شما هستیم و با همفکری و همیاری یکدیگر می‌توانیم در عرصه‌های زن و خانواده موفق باشیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱