استاد جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

دشمن پیام‌های محرم را هدف گرفته است

حرم امام علی

استاد درویشی گفت: دشمن یکی از پیام های محرم و عاشورا که اولویت قرار دادن دین بر سایر امور است را نشانه گرفته است و بر روی اعتقادات و باورهای مردم کار می کند.

به گزارش روابط عمومی، خانم رقیه درویشی اظهار داشت: یکی از پیام های عاشورا و محرم مقدم دانستن دین در همه امور است، در حالی که اولین چیزی که فدا می‌شود دین است.

وی افزود: نه تنها برخی ها ارجحیتی بر دین قائل نیستند بلکه هر جا که می‌بینند دین مزاحم زندگیشان است آن را کنار می‌گذارند، این در حالی است که پیامبران، ائمه اطهار علیهم‌السلام و حتی بزرگان، دین را مقدم بر همه امور می‌دانستند.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام هر چه را که داشتند در راه دین و خدا تقدیم کردند، گفت: ایشان با اهل بیت علیهم‌السلام و یارانش به سوی صحرای کربلا حرکت کردند و در این مسیر از فرزند 6 ماهه تا رزمنده کهنسالشان را فدا کردند.

وی ادامه داد: امام حسین علیه‌السلام در دعای عرفه می فرمایند:" آن کسی که تو را ندارد، چه دارد؟" این گونه است که هر چه را دارد در راه خدا می‌دهد.

درویشی خاطر نشان کرد: در کلام معصومان آمده است که اگر جان و مالتان در خطر بود، مالتان را بدهید تا جانتان حفظ شود و اگر جان و دین خدا در خطر بود جانتان را دهید تا دین را حفظ کنید از این رو دین بر همه امورات انسان مقدم است.

وی با اشاره به اینکه در راه دفاع از دین خدا نباید دچار وحشت شد، گفت: یکی از جاهایی که انسان را دچار وحشت می‌کند، جایی است که احساس می‌کند تنها و بی‌تکیه‌گاه است.

استاد اخلاق حوزه بیان داشت: در دفاع از دین باید ترس و دلهره را کنار گذاشت و برای حفظ دین اسلام و قرآن قدم برداشت.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱