از سوی اداره کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س)؛

دوره حدیث خوانی غیرحضوری «کامل الزیارات» برگزار می‌شود

دوره حدیث خوانی غیرحضوری کامل الزیارات ابن قولویه

سر پرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه طرح حدیث‌خوانی کتاب شریف «کامل الزیارات» برگزار می‌شود، گفت: مهلت شرکت در نخستین مرحله این طرح تا 20 مهر است.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده زهرا حسینی در گفتگو با واحد خبر عنوان کرد: به مناسبت ایام محرم و صفر و ایام عزاداری اهل بیت علیهم‌السلام، طرح حدیث خوانی کتاب شریف «کامل الزیارات» به همت اداره قرآن و حدیث و با هدف ارتقای علمی و معرفتی طلاب در موضوع  زیارت وتوسل و آشنایی با روایات این باب و توجه دادن طلاب به منابع اصیل روایی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه کتاب «کامل الزیارات» تألیف محدث و عالم جلیل‌القدر جهان تشیع، شیخ ابوالقاسم جعفربن محمد قولویه قمی معروف به «ابن قولویه» است، گفت: موضوع کتاب، مجموعه احادیث و روایات اهل بیت علیهم‌السلام درباره شیوه زیارت رسول خدا و دیگر امامان و امامزادگان و ثواب فضیلت آن را در بر دارد.

حسینی با تصریح بر اینکه نماد و خاستگاه تشیع، احادیث اهل بیت علیهم‌السلام است، افزود: اهمیت حدیث و اهتمام به آن همانند اهمیت اصل دین و اعتقاد به تشیع است، چرا که  حدیث همچون روح و روان در جسم و جان دین است و باید مانند خون در شریان‌های حوزه علمیه جریان یابد و فکر و روح طلاب از آن سیراب شود.

وی تأکید کرد: وظیفه و اولویت حوزه های علمیه این است که بحث حدیث خوانی را به شیوه مرسوم و قدیمی حوزه ها احیا کنند؛ بر همین اساس، اداره قر آن و حدیث جامعه الزهرا علیهاالسلام در راستای برگزاری دوره‌های حدیث خوانی گذشته همچون اصول کافی، نهج البلاغه خوانی و غیره همزمان با شروع ترم تحصیلی جاری و به مناسبت ایام عزاداری اهل بیت علیهم‌السلام، طرح حدیث خوانی کتاب کامل الزیارات را در سه مرحله برگزار می‌کند.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: نخستین مرحله این طرح از ابتدای کتاب تا باب 31، ثواب گریه و اقامه عزا بر امام حسین علیه‌السلام است که علاقه مندان می‌توانند تا 20 مهر به سؤالات این مرحله پاسخ دهند.

حسینی یادآور شد: بانوان طلبه می‌توانند پاسخنامه خود را به نشانی پست الکترونیکی hadith@jz.ac.ir ارسال کنند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 32112436 تماس بگیرید.

دریافت فایل پی دی اف کتاب کامل الزیارات

جهت دریافت دفترچه سؤالات اولین مرحله دوره حدیث خوانی کامل الزیارات این پیوند را فعال کنید.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱