پیام های تسلیت مدیران نهادهای مختلف به مناسبت درگذشت حاجیه خانم بهشتی

تسلیت6

مسئولان کشوری و مدیران نهادهای علمی و حوزوی در پیام های جداگانه ای، درگذشت حاجیه خانم بهشتی را تسلیت گفتند.

به گزارش روابط عمومی، در پی درگذشت بانوی عالمه فاضله حاجیه خانم بهشتی، استاد و عضو هیئت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام، مسئولان کشوری و نهادهای علمی و حوزوی در پیام های جداگانه ای درگذشت این بانوی معلمه را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پی درگذشت حاجیه خانم بهشتی

آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های عملیه سراسر کشور به مناسبت درگذشت سرکار خانم بهشتی عضو هیئت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام و استاد حوزه و دانشگاه پیامی ارسال کردند که متن این پیام به شرح ذیل است:

«درگذشت بانوی عالمه و فاضله سرکار خانم بهشتی از اساتید حوزه علمیه خواهران که خدمات ارزشمند علمی و مدیریتی بسیاری را در آن حوزه مقدسه از خود به یادگار گذاشتند موجب تاسف گردید.

اینجانب مصیبت وارده را به بازماندگان آن فقیده سعیده تسلیت عرض نموده و از درگاه احدیت برای آن مرحومه غفران و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر قرین با اجر خواهانم.

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه».

او نمونه بارز یک بانوی عالم و مهذب بود

حجت الاسلام والمسلمین مدنی درگذشت سرکار خانم بهشتی استاد باسابقه و عضو هیات امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام را تسلیت گفت. متن پیام مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت استاد ارجمند جامعه الزهرا سلام الله علیها سرکار خانم بهشتی از اعضای هیات امنا و اساتید با سابقه این موسسه علمی موجب تاثر شد.

این بانوی عالمه با بیش از چند دهه سابقه تدریس و تلاش علمی در حوزه علمیه نمونه بارز یک بانوی فاضل و عالم و مهذب و متقی بود.

عضویت در هیئت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام، تدریس در دانشگاه فرهنگیان ، مدیریت گروه علمی تبلیغ در جامعه و همکاری مستمر با بعثه رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور حج و زیارت بخشی از فعالیت های وی در عرصه تعلیم و تعلم و تبلیغ و ترویج معارف مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

اینجانب درگذشت این بانوی فداکار را به طلاب و اساتید جامعه الزهرا علیهاالسلام، دوستان و آشنایان و شاگردان و خانواده ایشان به ویژه همسر مکرم شان حجت الاسلام والمسلمین برکتین تسلیت عرض کرده و از خداوند منان برای ایشان علو درجات و همجواری با اولیاء الهی و برای بازماندگان صبر و اجر فراوان مسالت دارم.

عاش سعیدا و مات سعیدا

روحش شاد و میهمان سفره با کرامت حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام

سید محمود مدنی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام».

رئیس هیات امنای جامعه الزهرا درگذشت خانم بهشتی را تسلیت گفت

حجت الاسلام والمسلمین حسن ربانی درگذشت سرکار خانم بهشتی عضو هیات امنا و استاد فقه و اصول جامعه الزهرا علیهاالسلام را تسلیت گفت.

متن این پیام تسلیت بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت عالمه فاضله و پرهیزگار سرکار حاجیه خانم بهشتی از اعضای هیات امنای جامعه الزهرا سلام الله علیها و مدیر گروه رشته حج و تبلیغ که عمر شریفشان را در راه ترویج معارف مکتب اهل بیت علیهم السلام و خدمت به مشتاقان علم و معرفت صرف نموده، موجبات تأثر و تألم فراوان گردید.

اینجانب و اعضای محترم هیأت امنای جامعه الزهرا سلام الله علیها ضمن عرض تسلیت و تعزیت به حضرت صاحب الزمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف،رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، مراجع بزرگوار تقلید همچنین به خانواده بزرگ جامعه الزهرا سلام الله علیها، حوزه های علمیه خواهران، اساتید و طلاب محترم و بازماندگان آن فقیده سعیده، به خصوص همسر محترم ایشان جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای برکتین زید عزه؛

از خداوند متعال برای آن خواهر مومنه وارسته، علو درجات و در سایه سار رحمت و مغفرت الهی همنشینی با حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها و همچنین برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت داریم.

سید حسن ربانی

رییس هیأت امناء جامعه الزهرا سلام الله علیها»

پیام تسلیت مسئول دبیرخانه هیات امنای جامعه الزهرا در پی درگذشت خانم بهشتی

حجت الاسلام والمسلمین نعیمی در پیام تسلیت خود آورده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

برادر گرامی جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای برکتین زید عزه

سلام علیکم؛

خبر درگذشت تاسف‌بار و و اندوهناک عالمه فاضله، فقیده سعیده سرکار حاجیه خانم بهشتی که عمر ارزشمند خود را صرف معارف ناب مکتب اهل بیت علیهم السلام نمود و یکی از اعضای متدین، مومن و متعهد هیات محترم امنای جامعه الزهرا سلام الله علیها و همچنین از مسئولین و اساتید ارزشمند این مجموعه فاخر بود، موجب تاثر و تالم گردید.

بدین وسیله اینجانب و همکاران دبیرخانه این مصیبت وارده را به حضرتعالی، حوزه های علمیه خواهران، اساتید و طلاب به خصوص خانواده بزرگ جامعه الزهرا سلام الله علیها، فرزندان و سایر بستگان و علاقه مندان ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقیده سعیده غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت داریم.

دبیرخانه هیات امنا جامعه الزهرا سلام الله علیها

مسعود نعیمی».

پیام تسلیت مدیر حوزه‌های علمیه خواهران درپی در گذشت خانم بهشتی

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با صدور پیامی درگذشت خانم بهشتی از اعضای هیئت امنای جامعه‌الزهرا(س) را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

جناب حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای مدنی دام عزه

رییس محترم جامعه الزهرا سلام الله علیها

خبر درگذشت عالمه فاضله و پرهیزگار سرکار حاجیه خانم بهشتی از اعضای هیات امنای جامعه الزهرا سلام الله علیها که عمر شریفشان را در راه ترویج معارف مکتب اهل بیت علیهم السلام صرف نمود موجب تأثر و تألم گردید.

اینجانب به همراه خانواده بزرگ حوزه های علمیه خواهران  ضمن عرض تسلیت به حضرتعالی و حوزه علمیه خواهران جامعه الزهرا سلام الله علیها، اساتید و طلاب محترم و بازماندگان آن فقیده سعیده، به خصوص همسر محترم ایشان جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای برکتین زید عزه؛ از خداوند متعال برای آن خواهر مومنه و وارسته، علو درجات و همنشینی با حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها و همچنین برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

عبدالکریم بهجت پور

مدیر حوزه های علمیه خواهران»

پیام تسلیت رئیس شورای زنان و خانواده در پی درگذشت خانم بهشتی

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با صدور پیامی درگذشت سرکار خانم بهشتی استاد ارزشمند جامعة الزهرا علیهاالسلام و عضو سابق شورای فرهنگی زنان و خانواده را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انالیه راجعون

بار دیگر خبر درگذشت تأسف بار، یار و همراهی فاضله و متقی، استاد ارزشمند جامعة الزهرا مرحومه سرکار خانم بهشتی که در سال‌های 83 الی 86 عضو شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده بودند موجب تأثر و تألم گردید و جامعه زنان انقلابی و متدین را عزادار گرداند.

او که عمر شریف و با برکت خود را در راه تدریس و تلاش علمی در حوزه­های علمیه گذرانده بود به عنوان مدیر گروه علمی تبلیغ با گرایش حج و زیارت و همکاری مستمر با بعثه مقام معظم انقلاب اسلامی در امور حج و زیارت در راه خدمت و تبلیغ نظام جمهوری اسلامی ایران و اطاعت از ولی فقیه از هیچ تلاشی مضایقه نفرمود.

بدینوسیله ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت این بانوی فداکار به طلاب و اساتید جامعة الزهرا، حوزه­های علمیه خواهران، جامعه زنان و خانواده گرامی و فرزندان عزیز او از خداوند متعال برای روح بلند ایشان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و جزیل از درگاه حضرت احدیت مسألت می‌دارد.

کبری خزعلی

رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده».

پیام تسلیت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پی درگذشت بانو بهشتی

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس این سازمان در پیامی، درگذشت سرکار خانم بهشتی عضو هیئت امنا و استاد فقه و اصول جامعة الزهرا علیهاالسلام را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی فاضله عالمه مهذبه، سرکار خانم بهشتی را به اساتید معزز و طلاب محترم حوزه های علمیه خواهران تسلیت عرض می‌کنم.

ایشان استادی وارسته بودند که در تربیت، رشد و تعالی بانوان انقلاب اسلامی زحمات بسیاری کشیدند. دغدغه ایشان در مسیر رشد دختران جوان انقلابی چنان بود که در عین تدریس در سطوح عالی حوزه، هیچگاه فعالیت آموزشی خود در مدارس را رها نکردند. تربیت شاگردان اثرگذار توسط ایشان، خود نشان از تلاش و همت بی وقفه ایشان دارد؛ نیز جامعه بانوان، شاهد تلاش های ایشان در دوران دفاع مقدس و در مسیر تبیین آرمان های انقلاب بوده و هست.

از درگاه پروردگار حی سبحان، برای روح آن مرحومه مغفوره، علو درجات و برای بازماندگان، به‌ویژه برای همسر ارجمندشان، صبر و اجر مسألت می‌کنم.

محمد قمی

۵ مهر ماه ۱۳۹۹ هجری شمسی

۸ صفر المظفر ۱۴۴۲ هجری قمری».

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پی درگذشت خانم بهشتی

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پیامی درگذشت سرکارحاجیه خانم بهشتی عضو  هیئت امنا و مدیر گروه رشته حج و تبلیغ جامعه الزهرا (علیهاالسلام) را تسلیت گفت. متن پیام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

العُلَماءُ باقونَ ما بَقِیَ الدَّهرُ ، أعیانُهُم مَفقودَةٌ و أمثالُهُم فِی القُلوبِ مَوجودَةٌ

ارتحال عضو محترم هیئت امنا ، مدیر گروه رشته حج و تبلیغ جامعه الزهرا (علیهاالسلام) و استاد دانشگاه و سطوح عالی حوزه علمیه خواهران مرحومه مغفوره سرکارحاجیه خانم بهشتی (رحمة الله تعالی علیها) موجب  تأسف گردید.

این بانوی فرهیخته همواره برای اعتلای کشور و فرهنگ دینی در مجامع مختلف تلاش می کرد و بویژه بعنوان معینه در راهنمایی زائرین خانه خدا با بعثه مقام معظم رهبری همکاری داشت.

اینجانب فقدان این بانوی باتقوا و فاضله ، که عمر خود را در راه  تبلیغ و ترویج دین و دانش دینی به پایان رساند به اهالی علم و فرهنگ، همکاران و شاگردان ، خانواده معزز وی بویژه همسر محترمشان جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمد علی برکتین تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان، غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می نمایم. إِنَّهُ بِعِبَادِهِ رَئوف.

سید عبدالفتاح نواب

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت».

پیام تسلیت مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در پی ارتحال سرکار حاجیه خانوم بهشتی

«بسم الله الرحمن الرحیم

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ«نحل/97»

در این عالم فانی و در عصر ابتلائات و امتحانات جدید، همه روزه خبرِ از دست دادن مردان و زنان ارزشمند و بزرگی را می‌شنویم که مایه تأسف و تأثر فراوان همگان می‌شود.

ارتحال سرکار حاجیه خانم بهشتی که حقیقتاً بانوی عالمه، فرهیخته و متخلّق به اخلاق کریمه اسلام عزیز بود، هر آن کسی که کمترین شناخت را از ایشان داشت داغدار نمود.

در میان بانوان جامعه اسلامی و بالأخص در میان حوزویان و جامعه الزهرا علیهاالسلام، بانوی فرهیخته و ارزشمند کم نیست ولی سرکار خانم بهشتی امتیازات و ویژگی‌هایی داشت که شاید به جرأت بتوان ادعا کرد که او کم‌نظیر بود و جامعه بانوان با ضایعه و مصیبت بزرگی مواجه گردید.

او علم و عمل را با هم داشت، اوصاف عالم حقیقی را به‌خوبی می‌شد در او مشاهده نمود. حلم و آرامش او و در عین حال دغدغه‌ی دین داشتن و فعال و پر انرژی بودن برای تربیت نسل آینده. برایش فرقی نداشت که تدریس مکاسب و دروس سطوح عالی در حوزه داشته باشد و یا در دانشگاه و حتی برای دانش آموزان مدارس آموزش و پرورش معلمی کند. اخلاق‌مداری به‌ویژه ادب و تواضع در او موج می‌زد.

به درستی می‌توان شهادت داد که هیچ‌گاه به دنبال پست و عنوان نبود، بلکه وظیفه مدار بود و واقعاً عاشق علم و تعلیم و تعلّم. هر مسئولیتی را بر اساس وظیفه شرعی می‌پذیرفت.

او از امور جزئی و حواشی پرهیز می‌کرد و به کارهای اساسی می‌پرداخت و با وجود تدریس در سطوح عالی، در عین حال، خودش را از تحصیل علم و معنویت مستغنی نمی‌دید و تا پایان عمر به آموختن و رشد علمی و معنوی خود می‌اندیشید و دنبال می‌کرد. آری حقیقتاً بهشتی شد که شایستگی آن را داشت.

این خدمتگزار کوچک که 10 سال در جامعه الزهرا علیهاالسلام انجام وظیفه نمودم، از همان ابتدای مسئولیت در جایگاه مدیریت تحصیلات تکمیلی، به ظرفیت و ارزشمندی ایشان به شدت پی برده و معتقد بودم و همیشه آرزو داشتم تا روزی بتوانیم ایشان را به عنوان «بانو امین ثانی» به جامعه اسلامی معرفی نمائیم ولی امروز با دلی پر خون، در غم مادری دلسوز و معلمی بزرگ نشسته‌ایم و تسلیم امر و حکمت الهی هستیم.

یقیناً هیچ‌کسی جز خدای بزرگ نمی‌تواند این غم جانسوز را التیام بخشد و هیچ‌چیزی نمی‌تواند یاد و خاطره مجاهدت‌های این بانوی بزرگ را از یاد ببرد.

از خدای متعال عاجزانه می‌خواهیم که او را با وجود نازنین حضرت زهرا علیهاالسلام محشور نماید و به بانوان حوزوی توفیق دهد که هر چه سریع‌تر جای خالی آن سفر کرده‌ی بهشتی را پر کنند.

اینجانب به عنوان عضوی از خانواده بزرگ جامعه الزهرا علیهاالسلام این مصیبت بزرگ را به مدیریت معزّز جامعه الزهرا(سلام الله علیها)، اعضاء محترم هیئت‌امنا، اساتید، مسئولان، طلاب شریف و خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و برای همه داغدیدگان از خدای بزرگ صبر و اجر طلب می‌نمایم.

حسین تهرانی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم».

پیام تسلیت رئیس دانشگاه فرهنگیان در پی درگذشت خانم دکتر بهشتی

«انالله وانا الیه راجعون

 درگذشت خواهر محترمه و استاد گرانقدر دانشگاه فرهنگیان و سطوح عالی حوزه های علمیه خواهران، سرکار خانم دکتر مهرناز بهشتی که از اساتید بسیجی و ارزشمند نظام تعلیم وتربیت بودند را به خانواده بزرگ دانشگاه فرهنگیان، جامعه الزهرا علیه السلام و دبیرستان معارف اسلامی هدی تسلیت عرض نموده و برای روح آن سفر کرده دیار لا اله الا الله آرامش ابدی وبرای بازماندگان صبر جمیل از رب جلیل آرزومندم.

حسین خنیفر

رییس دانشگاه فرهنگیان کشور».

پیام تسلیت مدیر مجتمع هدی در پی درگذشت سرکار خانم بهشتی

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

خانواده مجتمع آموزشی تربیتی هدی داغدار غم جانکاه درگذشت معلم اخلاق و معارف سرکار حاجیه خانم دکتر مهرناز بهشتی که سال ها در کرسی استادی علاوه بر تعلیم و تحقیق به مثابه مادری دلسوز سهمی بی بدیل را در تربیت دانش آموزان و دانشجویان و هدایت آن ها در مسیر تعالی و کمال به عهده داشت.

رفتار فاطمه گونه این بانوی فرهیخته، همکاران خود را نیز تحت تاثیر قرار داده و فضای جامعة الزهرا سلام الله علیها و مجتمع آموزشی تربیتی هدی را آکنده از مهر و محبت ساخته بود. هرچند فقدان این شخصیت برجسته و تاثیرگذار ضایعه ای غیرقابل جبران است، اما منش اخلاقی و آثار علمی و پژوهشی و شاگردان پرورش یافته در دامان ایشان که امروز خود اساتیدی برجسته هستند تا سال های متمادی در جامعه علمی و فرهنگی کشور درخشان و اثرگذار خواهد بود.

درگذشت این بانوی فرهیخته را به مجموعه جامعة الزهرا سلام الله علیها و حوزه علمیه، همکاران و دانش آموزان مجتمع آموزشی تربیتی هدی و دانشگاه فرهنگیان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان رحمت و مغفرت واسعه الهی را برای ایشان و صبر عظیم و اجر جزیل برای بازماندگان خواهانیم.

علیرضا کبیری                                                                                                                         

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی».

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱