برگزاری جلسات دانش افزایی «روش‌های پاسخگویی در موضوع حرمت سقط»

اداره پاسخ به سؤالات دینی

جلسات دانش افزایی «روش‌های پاسخگویی در موضوع حرمت سقط» ویژه اساتید پاسخگوی اداره پاسخ به سؤالات دینی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، جلسات دانش افزایی «روش‌های پاسخگویی در موضوع حرمت سقط» با حضور اساتید پاسخگوی اداره پاسخ به سؤالات دینی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

در دومین جلسه دانش افزایی اساتید، حجت‌الاسلام والمسلمین مزروعی ضمن تشریح مبانی فقهی اطلاق «قتل» بر مسئله سقط، از روند افزایشی قانونی و غیرقانونی سقط در ایران و جهان ابراز تأسف کرد و تلاش همگانی در جهت  تبیین وجهه جنایی این عمل دور از اخلاق را ضروری دانست.

وی به اساتید پاسخگو در این زمینه توصیه کرد: جزوه مبانی فقهی قتل نوشته علامه جعفری توسط اساتید مطالعه و واکاوی شود تا در جلسات آینده مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در سومین جلسه «روش‌های پاسخگویی در موضوع حرمت سقط» نیز خانم دکتر مشهدی، متخصص زنان و زایمان حضور داشت و تصریح کرد: تشریح عوارض سقط برای مادرانی که بدون علل درمانی، تقاضای سقط دارند بسیار در تجدید نظر آن‌ها تأثیر خواهد داشت.

وی تأکید کرد: افزایش اطلاعات زنان و دریافت اطلاعات پزشکی جهت رفع مشکل سقط می‌تواند در 90 درصد موار، فرد را از انجام سقط منصرف کند.

هدف از برگزاری این کارگاه، فرهنگ‌سازی در خصوص جلوگیری از سقط جنین است که با تشکیل کارگروه‌های مختلف، کار خود را ادامه خواهد داد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱