به همت اداره قرآن وحدیث جامعه الزهرا (س)؛

مرحله دوم طرح حدیث خوانی غیرحضوری «کامل الزیارات» برگزار می‌شود

دوره حدیث خوانی غیرحضوری کامل الزیارات ابن قولویه

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره با اجرای طرح حدیث‌خوانی کتاب شریف «کامل الزیارات»، از آغاز دومین مرحله این طرح خبر داد و گفت: مهلت شرکت در دومین مرحله این طرح تا 20 آبان است.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده زهرا حسینی در گفتگو با واحد خبر عنوان کرد: به مناسبت ایام عزاداری اهل بیت علیهم‌السلام، «طرح حدیث‌خوانی کتاب کامل الزیارات» با هدف ارتقای علمی و معرفتی طلاب در موضوع  زیارت وتوسل، از مهر ماه برگزار شد.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه کتاب «کامل الزیارات» تألیف عالم جلیل القدر جهان تشیع، شیخ ابوالقاسم جعفر بن محمد قولویه قمی معروف به «ابن قولویه» است، گفت: موضوع این کتاب، مجموعه احادیث درباره شیوه زیارت رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و دیگر امامان و امامزادگان و ثواب و فضیلت آن است.

حسینی افزود: «ابن قولویه» در این کتاب، شبهات و اشکالات برخی از کوته‌اندیشان را که امروز نیز توسط وهابیت منحرف مطرح شده است، پاسخ داده و همۀ این پاسخ‌ها به طور مستند و با مدارک معتبر ارائه شده اند.

وی تصریح کرد: امروز نیز این احادیث در مقابل شبهات وهابیون، پاسخ مناسبی به نظر می‌رسد و لازم است طلاب و دانشجویان علوم دینی با این کتاب و روایات آن به عنوان منبع غنی و معتبر شیعی آشنا شده و در مباحث تبلیغی از آنها بهره بگیرند.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: بر این اساس، اداره قر آن و حدیث به مناسبت ایام عزاداری اهل بیت علیهم‌السلام، طرح حدیث خوانی کتاب کامل الزیارات را برگزار کرده است که مرحله اول این طرح در مهر ماه مورد استقبال طلاب قرار گرفت.

حسینی با اشاره به آغاز مرحله دوم این طرح، عنوان کرد: دومین مرحله این طرح به باب 32 تا 79 اختصاص دارد که درباره آداب و ثواب زیارت امام حسین علیه‌السلام است.

وی مهلت تحویل پاسخنامه مرحله دوم را تا 20 آبان اعلام کرد و یادآور شد: علاقه‌مندانی که از مرحله اول جا مانده‌اند، می‌توانند هر دو پاسخنامه را تا تاریخ مذکور تحویل دهند و جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 32112436 تماس بگیرند.

 سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: بانوان طلبه می‌توانند پاسخنامه خود را به نشانی پست الکترونیکی hadith@jz.ac.ir ارسال کنند.

دریافت فایل پی دی اف کتاب کامل الزیارات

جهت دریافت دفترچه سؤالات اولین مرحله دوره حدیث خوانی کامل الزیارات این پیوند را فعال کنید.

جهت دریافت دفترچه سوالات مرحله دوم طرح حدیث خوانی کتاب شریف کامل الزیارات  این پیوند را فعال کنید.

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱