استاد جامعه الزهرا (س) تصریح کرد:

ذکر کثیر اطمینان ایجاد می‌کند /امروز شاهد همدلی مؤمنانه در سراسر کشور هستیم

حسینیه مجازی

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه ذکر توسل، دافع سوء و مشکلات است، گفت: در این برهه از زمان در حالی که بهداشت را رعایت می‌کنیم، بر افزایش معنویتمان نیز بسیار باید تأکید شود.

به گزارش روابط عمومی، خانم یوسفیان، استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام در مراسم عزاداری رحلت رسول گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام که به صورت برخط در حسینیه مجازی برگزار شد، به سخنرانی پرداخت.

خداوند متعال آگاه به تمام امور بندگان و بصیر بالعباد است

استاد یوسفیان در این مراسم که از طریق سایت جامعه الزهرا علیها السلام، سایت هیئت آنلاین و آپارات برگزار شد، با اشاره به توصیه‌های قرآن مجید، به نکاتی اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند عزّوجلّ به پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمود اعلان کن که پناه می‌برم؛ همانند «وَ قُلْ رَبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ»، «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ، مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ، وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ»، قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ، مَلِكِ النَّاسِ، إِلَهِ النَّاسِ».

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به پناهندگی دائم و مستمر در قرآن کریم، گفت: ما باید هم خودمان پناهنده شویم و هم فرزندانمان را در این پناهندگی قرار دهیم و دعا کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند متعال آگاه به تمام امور بندگان و بصیر بالعباد است، تصریح کرد: ما باید همه کارهای خود را به خداوند متعال تفویض و واسپاری کنیم.

ذکر کثیر اطمینان ایجاد می‌کند /همواره نعمت‌های خدا را یاد کنیم

وی در ادامه بیان داشت: از نظر عملی ما باید بعد از توکل، تفویض و تسلیم، ذکر بگوییم. ذکر کثیر در قرآن آمده است. گفتن ذکر دائما در صبحگاه و شامگاه اثر فراوان دارد. ذکر کثیر اطمینان ایجاد می‌کند و باید نعمت‌های خدا و آلاء الله را یاد کنیم.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: مقام معظم رهبری حفظه الله همواره نعمت انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) و رشادت‌های جوانان در دفاع مقدس و مدافعان حرم را ذکر می‌کنند و این دستور قرآن است.

امروز شاهد همدلی مؤمنانه در سراسر کشور هستیم

وی تأکید کرد: امروز به لطف الهی، شیوع بیماری کرونا باعث افزایش همیاری و همدلی مؤمنانه در کشور شده و ما در ماه مبارک رمضان و ماه‌های محرم و صفر شاهد اوج این همدلی بودیم.

یوسفیان با اشاره به واژه « حَسْبِيَ اللَّهُ» در قرآن کریم به واگذاری امور به خداوند متعال اشاره و عنوان کرد: خداوند گام به گام دست ما را گرفته و هدایت می‌کند. خدایی که می‌داند، فیض دارد و دائما لطف می‌کند. خداوند کار بنده را سامان می‌دهد.

وی افزود: رحمت خدا عام است، بنابراین خدایی که ولایتش عام است و خلیفه الهی که مظهر ولایت اوست، لذا معصوم پناه هستی است.

ائمه اطهار علیهم‌السلام مظهر ولایت و رحمت الهی هستند

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: هیچ احدی نزدیکتر به خدا از وجود پیامبر نیست و پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم مظهر و ملجأ خداوند و حصار محکم است، لذا باید ایشان را واسطه قرار داد.

وی ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و رأفت جهانی‌اش که پرمحبت بود و کریم اهل بیت علیه‌السلام با بخشش بی نظیر که در طول عمر خود 2 بار تمام دارایی‌اش را خرج کرد و سه بار نصف کرد و عنایات خاصه که از ثامن الحجج علیه السلام برای ما جلوه کرده، زیرا ائمه اطهار علیهم‌السلام مظهر ولایت و رحمت و رأفت الهی هستند.

ذکر توسل، دافع سوء و مشکلات است

یوسفیان در ادامه با اشاره به شرایط موجود در کشور، بیان کرد: حال در این شرایط ما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. الان ما مضطر هستیم و دعای مضطر حقیقی است و خدا را می‌بیند. خدا را بخوانید و ذکر توسل داشته باشید، زیرا توسل دافع سوء و مشکلات است.

وی اظهار داشت: در این برهه از زمان در حالی که بهداشت را رعایت می‌کنیم، بر افزایش معنویتمان نیز بسیار باید تأکید شود.

وی توصیه کرد: دعایی که رهبر معظم انقلاب در ابتدای شیوع کرونا به آن اشاره فرموند، دعای هفتم صحیفه سجادیه و قرائت 7 آیه بعد از نماز صبح  از جمله انعام/17؛ هود/6 و56؛ عنکبوت/60؛ فاطر/2؛ زمر/38 و توبه/51 بسیار عالی و آرامش‌بخش است.

وی در پایان تأکید کرد: ما رها نیستیم و خدا بهتر از همه ما را تدبیر می‌کند و اهل بیت علیهم‌السلام بین بنده و رب او قرار دارند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱