«مهارت همدلی»؛ هشتمین توصیه مطالعه‌ای مرکز مشاوره جامعه الزهرا(س)

مهارت همدلی

هشتمین جزوه تخصصی و مشاوره‌ای مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام با موضوع «مهارت همدلی» ویژه مطالعه بانوان طلبه منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام پس از شیوع بیماری کرونا، جزواتی را جهت بهره مندی بانوان طلاب در روزهای کرونایی منتشر کرده است که هشتمین جزوه به موضوع تخصصی و مشاوره‌ای «مهارت همدلی» اختصاص دارد.

«مهارت همدلی» از جمله مهمترین مهارت‌های زندگی است که ارتباط زیادی با مهارت خودآگاهی دارد. تلاش برای فهم موقعیت زندگی دیگران و زمینه‌سازی برای پذیرش خود در میان دیگران بخشی از مهارت‌های زندگی است. هرجا که به همیاری و مشارکت افراد نیاز باشد، همدلی موتور محرکه این حرکات خواهد بود و کارآیی رفتارها را مضاعف خواهد نمود.

در این جزوه به مباحثی چون اهمیت و ضرورت همدلی، تفاوت همدردی و همدلی، جایگاه همدلی در آموزه‌های دینی، نقش همدلی در فهم زندگی، زمینه‌های بروز رفتار همدلانه، چگونه می‌توانیم با دیگران همدلی کنیم؟، مراحل همدلی با دیگران، راه‌های تمرین برای همدلی کردن، فرآیند ایجاد مهارت همدلی درکودکان و نوجوانان، چگونه می‌توان همدلی را به کودکان آموزش دهیم؟، شیوه‌های آموزش رفتار همدلانه و آموزش مهارت همدلی در مقاطع مختلف سنی و تحصیلی پرداخته شده است.

مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در این ایام و به منظور بهداشت و سلامت معنوی و روانی خانواده‌ها، جزواتی را با موضوعات «اصول مواجهه با فضای مجازی در خانواده با استفاده از آموزه‌های دینی»، «شیوه‌های تشویق نوجوانان به مطالعه» و «ده گام اساسی تا رسیدن به صبر جمیل» و «راه‌های غلبه بر استرس بیماری کرونا» و «فلسفه امتحان‌های الهی، توبه و بازگشت به سوی خدا است»، «دانلود جزوه «مثبت اندیشی در قرآن کریم» و «دانلود جزوه انواع خانواده ها از نظر تربيت فرزندان» برای بهره‌مندی علاقه‌مندان منتشر کرده است.

دانلود جزوه «مهارت همدلی»

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱