«چلچراغ آسمانی» در فضای مجازی برپا می‌شود

جشنواره چلچراغ آسمانی

فراخوان دومین جشنواره «چلچراغ آسمانی» باهدف تبلیغ و ترویج معارف قرآن و عترت در فضای مجازی و شناسایی استعدادهای برتر در زمینه تولیدات رسانه‌ای اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی، دومین جشنواره «چلچراغ آسمانی» با هدف تبلیغ و ترویج معارف قرآن و عترت در فضای مجازی، زمینه‌سازی برای تولید و توزیع آثار هنری-رسانه‌ای با محوریت قرآن و عترت در فضای مجازی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر در زمینه تولیدات رسانه‌ای و همچنین تشویق اقشار مختلف جامعه برای تولید آثار هنری - رسانه‌ای با محتوای قرآنی از سوی معاونت قرآن و  عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانواده طلاب هنرمند و مؤسسه خانواده عقیق برگزار می‌شود.
فراخوان ثبت‌نام در این جشنواره از ۱۵ آذرماه آغاز  و تا یکم بهمن‌ماه ادامه دارد.

گستره اجرا:
فضای مجازی جغرافیای خاصی ندارد و در این جشنواره همه مردم از اقصی‌نقاط کشور می‌توانند شرکت کنند. شرط حضور در این جشنواره این است که باید محتواها برای مخاطب فارسی‌زبان تولید و توزیع شود. جشنواره دو بخش دارد. که یکی بخش تولید اثرهنری  و دیگری بخش توزیع آثار هنری است.

تولید اثر هنری
این بخش به تولید محصول و اثر هنری اختصاص دارد که در دو رده متفاوت انجام می‌شود.

رده عمومی
در این قسمت همه تولیدکنندگان آثار هنری می‌توانند شرکت کنند و هیچ محدودیتی در رشته و تعداد  اثر وجود ندارد فقط باید محتوای تولیدشده در موضوعات جشنواره قرار بگیرد و اثر تولید شده، مناسبِ توزیع در فضای مجازی باشد.

رده ویژه

در این قسمت فقط افرادی که تجربه تولید اثر هنری دارند، می‌توانند شرکت کنند. متقاضیان باید در زمان ثبت‌نام یکی از آثار گذشته خود را ارسال کنند. نیاز نیست که نمونه کار با موضوعات جشنواره مطابقت داشته باشد.

آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، توسط هیئت داوران بررسی و با دیگر آثار مقایسه می‌شوند. چنانچه اثر توسط داوران مورد تأیید قرار گرفت، کمک هزینه تولید پرداخت می‌شود و صاحب اثر مجوز ورود به کارگاه‌های تولیدی را پیدا می‌کند. افراد برگزیده در کنار مربیان توانمند، محصول مربوط به موضوعات و رشته‌های جشنواره را تولید می‌کنند.

رشته‌های رده ویژه

در قسمت رده ویژه چند رشته اعم از روایت کوتاه داستانی، فیلم کوتاه (داستانی و مستند)، پادکست، گرافیک (عکس‌نوشته و ...) و آثار تصویری متحرک (موشن‌گرافی، پارالکس فوتو، کلیپ کامنت و غیره) در نظر گرفته شده است.

توزیع اثر هنری
این بخش، ویژه افرادی است که آشنایی کامل با فضای مجازی دارند و ممکن است که شرکت‌کننده دارای سایت، نرم‌افزار و یا کانال اجتماعی باشد. این بخش بعد از پایان بخش تولید آثار هنری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و شرکت‌کنندگان این بخش، باید اثرهای ارسالی برگزیده را در شبکه‌های اجتماعی توزیع کنند.

موضوعات

دو فهرست مشتمل بر ۲۰ آیه و ۲۰ حدیث در موضوعات مختلف سبک زندگی اسلامی در نظر گرفته شده که شرکت‌کنندگان در این جشنواره باید آثار تولیدشده را با محوریت این موضوعات مدنظر قرار دهند.

قضاوت و داوری در این جشنواره کاملاً با جشنواره‌های دیگر متفاوت است. با این وجود که همه شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار دیگران را قضاوت کنند و به آنها رأی دهند. مجموعه امتیازات می‌تواند برگزیدگان را معرفی کند.

مربیان و اساتیدی که هدایت افراد را برعهده دارند از میان هنرمندانی انتخاب شدند که خودشان تجربه تولید محتوای هنری-رسانه‌ای با محتوای قرآن و عترت در فضای مجازی را داشته‌اند.

قرار است به برگزیدگان این جشنواره  از مبلغ ۳۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان به نسبت کیفیت آثار پرداخت شود.

متقاضیان جهت ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر به نشانی QuranFestival.ir و یا در شبکه‌های اجتماعی به آدرس aghighfamily@  مراجعه و یا با شماره‌های تلفن ۰۲۵۳۷۸۴۸۹۱۹ و یا ۰۹۱۹۶۹۲۹۷۲۷ تماس حاصل کنند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱