با حضور مدیر جامعه الزهرا (س)؛

مراسم معارفه رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی برگزار شد

معارفه رئیس پژوهشگاه

مراسم معارفه رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی و مدیران گروه‌های علمی پژوهشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، جلسه معارفه رئیس جدید پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم زاده رئیس جدید پژوهشگاه، خانم طیبی مدیر دانشنامه زن مسلمان و مدیران گروه‌های علمی پژوهشی برگزار شد.

در این برنامه که نخستین جلسه پژوهشگاه مطالعات اسلامی هم بود، حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر ابراهیم علی پور، رئیس سابق پژوهشگاه که چندی پیش دعوت حق را لبیک گفت، اظهار داشت: دکتر علی پور سابقه طولانی در جامعه الزهرا علیهاالسلام داشت، اما در پژوهشگاه در دولت مستعجلی بود که یاد و خاطره وی در ذهن و ضمیر ما هست و امیدوارم خداوند روح ایشان را با اولیای خودش محشور کند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام اظهار امیدواری کرد که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم زاده در سمت ریاست پژوهشگاه و فعالیت پژوهشگران جامعه الزهرا علیهاالسلام شاهد دوران پرتحول و پررونقی در عرصه پژوهش باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در پایان تصریح کرد: ان شاءالله با توکل بر خدا و توسل به حضرت زهرا علیهاالسلام تلاش می‌کنیم مساعدت‌های لازم جهت پیشبرد برنامه‌های پژوهشگاه در دستور برنامه‌های مدیریت مجموعه باشد.

تعامل بین آموزش و پژوهش در جامعه الزهرا یکی از سیاست‌های مهم پژوهشگاه است

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم زاده رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام نیز ضمن خیرمقدم به حاضران جلسه و گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد دکتر علی پور، تصریح کرد: اگر ما دو وضعیت موجود و مطلوب را برای پژوهشگاه در نظر بگیریم، هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم و چه بسا زمان زیادی نیاز باشد که به نقطه مطلوب برسیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به لزوم تأمین زیرساخت‌ها برای پژوهشگاه، گفت: هنر آن است که با دستان خالی و نداشته‌ها بتوانیم در عرصه پژوهش قدمی برداریم و فعالیت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم زاده در این جلسه سه طرح ارائه کرد که افزود: گروه‌های علمی پژوهشی از جمله ظرفیت‌های بالفعل پژوهشگاه هستند که می‌توان از آنها در پیشبرد اهداف پژوهشگاه استفاده کرد.

وی با تصریح بر اینکه ما ظرفیت بسیار عظیمی در آموزش داریم، عنوان کرد: طلاب سطح چهار جامعه الزهرا علیهاالسلام در 5 گروه آموزشی تحصیل می‌کنند که باید مورد توجه قرار گیرند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه تعامل بین آموزش و پژوهش در جامعه الزهرا علیهاالسلام یکی از سیاست‌های مهم پژوهشگاه است، افزود: ما باید وضع موجود را با وضع مطلوب مقایسه کنیم که شناسایی و بررسی حلقه‌های مفقوده در این فاصله، کار بسیار بزرگی است.

در این جلسه مدیران گروه‌های علمی پژوهشی تاریخ اسلام، تعلیم و تربیت اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، فلسفه و کلام، فقه و حقوق و همچنین مطالعات زنان درباره مسائل مربوط به پژوهشگاه مطالعات اسلامی و فعالیت‌های گروه‌ها به گفتگو پرداختند و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱