استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا(س):

پرستاری با الگوگیری از حضرت زینب(س) مقدس‌ترین حرفه است

حضرت-زینب

استاد جامعه الزهرا(س) گفت: پرستاری شغل پرزحمت و ارزشمند و حرفه‌ای مقدس است که نه تنها در دین اسلام بلکه یک رفتار بشردوستانه است که همه به آن ارزش قائل هستند و با الگوگیری از سبک زندگی حضرت زینب(س) به یادگار مانده است.

به گزارش روابط عمومی، خانم افتخار یوسفی ضمن گرامیداشت سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب علیهاالسلام و روز پرستار، اظهار داشت: فداکاری و ایثارگری شغل پرستاری با شیوع ویروس کرونا بیش از گذشته برای مردم محسوس شد و همه خود را وامدار آنها می دانیم.
وی افزود: از صدر اسلام افرادی با فداکاری به دیگران کمک کرده اند و شخص بیماری که از لحاظ جسمی نیاز به درمان داشته است را یاری رسانده اند.
استاد جامعه الزهرا(س)  تاکید کرد: پرستاران افرادی هستند که نه تنها از لحاظ درمانی به بیماران خدمات رسانی می کنند بلکه با صبر و دلداری از لحاظ روحی نیز دردها و غم های بیماران را کم می کنند مخصوصا در شرایط کرونایی و استرس بالای آن و نبود همراه در بیمارستان ها برای بیماران کرونایی، تنها پرستاران هستند که با ایثار و جانفشانی در این مسیر محکم ایستاده اند.
وی با اشاره به حدیثی از رسول خدا(ص) گفت: حضرت فرمودند: کسی که یک روز و یک شب پرستاری بیماری را به عهده بگیرد، خداوند او را با ابراهیم خلیل (علیه السلام) محشور می کند.
یوسفی افزود: حضرت زینب(س) الگوی ارزشمندی برای همه انسان های هستند و یکی از نقش های مهم ایشان پرستاری بود که این امر در همراهی با برادر بزرگوارش در کربلا مشهود شد.
وی ابراز داشت: تکمیل نهضت امام حسین(ع) با ابلاغ پیام آزادی بخش حضرت زینب(س) و خطبه هایش در افشاگری از چهره یزدیان بود و این امر باعث ماندگاری قیام حضرت و معرفی دین اسلام به همه جهانیان و پیام ظلم ستیزی و آزادگی بود.
استاد جامعه الزهرا(س) با تاکید بر زندگی زینب گونه بیان داشت: باید در جامعه رفتار و منش این بانو را الگو قرار دهیم و از جنبه های مختلف عفاف و حجاب، انقلابی گری، بصیرت، فهم سیاسی و روشنگری درس بگیریم.
وی خاطر نشان کرد: تمام ابعاد سیره این بانوی بزرگوار الگو و درس برای همه مردم است تا با اقتدا به ایشان مسیر درست زندگی کردن را بیاموزیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱