تشریح فعالیت‌های اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی جامعه الزهرا(س)

تبلیغ نوین

خانم حکمت نیا با بیان اینکه امروز تبلیغ دین با ابزار رسانه، فضای مجازی و هنر است، به تشریح فعالیت‌های اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم ندا حکمت نیا در گفتگو با واحد خبر با بیان اینکه اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی در اردیبهشت 99 به دستور مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در معاونت فرهنگی تبلیغی این مؤسسه علمی حوزوی راه‌اندازی شد، اظهار داشت: این اداره با هدف شناسایی، جذب، توانمندسازی، بکارگیری، سازماندهی، شبکه‌سازی و حمایت مبلغان فعال در عرصه‌های نوین تبلیغی تشکیل شده است.

وی به وظایف و اهداف این اداره اشاره کرد و گفت: امروز تبلیغ دین با ابزار رسانه، فضای مجازی و هنر  است، لذا اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی از زمان شروع فعالیت به تشکیل پرونده تبلیغی برای مبلغان مجازی، رسانه‌ای و مکتوب، سازماندهی مبلغان نوین و صدور مجوز فعالیت، ارائه خدمات زیرساختی و فراهم کردن مقدمات فعالیت، آموزش و توانمندسازی و شبکه‌سازی مبلغان نوین پرداخته است.

جذب مبلغان در عرصه‌های تبلیغ مجازی، رسانه ای و مکتوب

مدیر اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: تبلیغ نوین شامل فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ای و مکتوب است که مبلغان به صورت فردی یا گروهی به این نوع فعالیت‌ها می‌پردازند.

حکمت نیا با اشاره به مفاهیم «تبلیغ مجازی»، «تبلیغ رسانه ای» و «تبلیغ مکتوب»، گفت: : به هر نوع فعالیتی اعمّ از راه‌اندازی سایت، وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های پیام‌رسان در قالب تولید متن، عکس‌نوشته و غیره که پیام دینی را به مخاطب در فضای مجازی منتقل کند، تبلیغ مجازی می‌گویند.

وی اضافه کرد: هرگونه فعالیتی که منجر به تولیدات صوتی و تصویری در قالب فیلم، صوت و انیمشن، کلیپ صوتی و تصویری، مستند علمی، مستند داستانی، برنامه ترکیبی، انیمیشن و غیره متناسب با موضوعات فرهنگی و تبلیغی شود، تبلیغ رسانه‌ای گفته می‌شود و منظور از تبلیغ مکتوب هم فعالیت‌های منتهی به تولید محصول فرهنگی ملموس اعم از کتاب، متون ترویجی و تبلیغی است.

مدیر اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: آثار هنری از جمله هنرهای ادبی (شامل متون داستانی، متون تبلیغی ترویجی، شعر و غیره)، هنرهای تجسمی (شامل گرافیک، طراحی، نقاشی و غیره) و هنرهای ترسیمی (شامل تذهیب، نگارگری، منبت‌کاری، سفال‌گری و غیره) در خدمت سه نوع تبلیغ فوق هستند.  

وی در ادامه با اشاره به شرایط  تشکیل پرونده تبلیغ نوین، عنوان کرد: مبلغان به شرط داشتن پرونده تحصیلی در جامعه الزهرا علیهاالسلام، گذراندن حداقل 50 واحد درسی و داشتن مدرک یا سابقه فعالیت متناسب با تبلیغ نوین در حوزه‌های سه گانه می‌توانند پرونده تبلیغی تشکیل دهند.

موضوع زن و خانواده؛ اولویت فعالیت مبلغان نوین جامعه الزهرا علیهاالسلام

حکمت نیا بیان داشت: مبلغانی که به عنوان مبلغان رسانه‌ای جذب می‌شوند، باید در دوره‌های رسانه‌ای از قبیل دوره‌های کارگردانی، فیلم‌نامه‌نویسی، تهیه‌کنندگی و غیره شرکت کرده باشند و مدرک آن را ارائه کرده و یا به جای مدرک، فعالیت و کار تولیدی ارائه کنند.

وی همچنین به تبیین اولویت‌های تولید آثار مبلغان نوین پرداخت و اظهار داشت: با توجه به رسالت و مأموریت جامعه الزهرا علیهاالسلام که در سند چشم انداز ذکر شده است، موضوعات با محوریت زن و خانواده، مهارت‌های ارتباط با همسر و خانواده همسر، فرزندآوری، تربیت فرزند، جمع بین حضور اجتماعی و وظایف خانوادگی و غیره در اولویت آثار مبلغان نوین قرار می‌گیرد.

راه اندازی دو انجمن رسانه و فضای مجازی در جامعه الزهرا علیهاالسلام

مدیر اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: تاکنون دو انجمن رسانه و فضای مجازی در اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام راه‌اندازی شده است که مبلغان در این دو انجمن در حال فعالیت هستند.

حکمت نیا در ادامه اشاره کرد: اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام دارای کارگروه تخصصی رسانه است که این کارگروه با حضور اساتید آشنا به عرصه رسانه تشکیل می‌شود و  تا کنون 9 جلسه شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: این کارگروه مصوبات بسیار خوبی داشته که یکی از مصوبات آن، تولید مستند سیرآفاقی و پخش آن از صدا و سیمای مرکز قم بوده و این کارگروه در حال رایزنی پخش این مستند از شبکه ملی است.

راه‌اندازی شبکه تلویزیون اینترنتی در دست اقدام

مدیر اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام خاطرنشان کرد: اداره تبلیغ نوین در حال راه‌اندازی شبکه تلویزیون اینترنتی با پخش روزانه 3 ساعت است که زیرساخت‌های مورد نیاز این شبکه در حال آماده سازی است.

حکمت نیا در ادامه یادآور شد: این اداره طراحی دوره‌های آموزشی تخصصی رسانه از قبیل تولید برنامه‌های تلویزیونی، سواد رسانه، فضای مجازی و تبلیغ مکتوب را در دستور کار خود قرار داده است؛ این دوره‌ها در کارگروه تخصصی اداره در حال بررسی هستند و به زودی جهت ثبت نام طلاب و مبلغان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی همچنین به حضور مبلغان جامعه الزهرا علیهاالسلام در جشنواره مردمی عمار اشاره کرد و گفت: اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام با همکاری جشنواره مردمی عمار، آثار طلاب را به این جشنواره ارسال کرده که این آثار ارسالی در کارگروه تخصصی رسانه مورد بازبینی قرار گرفته و مشاوره‌های لازم داده شده است.

مدیر اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه تعدادی از طلاب مستعد در حال گذراندن دوره‌های مجازی کنشگری در فضای مجازی هستند، اضافه کرد: طراحی و برگزاری نشست‌های تخصصی سواد رسانه، جذب مجریان تلویزیون، تهیه بانک کارشناسان تلویزیونی و هنرمندان، هشتک‌گذاری موضوعی و مناسبتی از دیگر پروژه‌های طراحی شده در این اداره بوده است.

وی همچنین به زیرساخت‌های عقد تفاهم نامه‌های مشترک این اداره با مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام، صدا و سیما، شبکه ولایت، معاونت رسانه و فضای مجازی، شورای عالی فضای مجازی و پلیس فتا جهت حمایت از مبلغان اشاره کرد و افزود: این مجموعه در تلاش است تا حمایت‌های لازم را از مبلغان نوین داشته باشد.

حمایت جامعه الزهرا علیهاالسلام از مبلغان نوین

حکمت نیا در ادامه به حمایت‌های اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام از مبلغان این سه حوزه اشاره کرد و افزود: این اداره پس از بررسی طرح‌ها و گزارش فعالیت‌های مبلغان، حمایت‌های مختلفی از مبلغان این عرصه از جمله تشکیل پرونده و اعطای مجوز فعالیت رسمی مبلغان نوین، ثبت و ارائه گواهی فعالیت تبلیغی نوین، برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز مبلغان نوین و حمایت‌های معنوی، مادی و پشتیبانی محتوائی از مبلغان این عرصه دارد.

وی با بیان اینکه سامانه اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی به زودی راه‌اندازی می‌شود، خاطر نشان کرد: مبلغان این عرصه جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های 02532112094یا 02532112093 تماس بگیرند.

مدیر اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان عنوان کرد: طلاب و مبلغان فعال در این عرصه جهت پیشنهادات و انتقادات خود به صورت مستقیم می‌توانند در طول شبانه روز به شناسه کاربری @D_A_1398 در پیام رسان ایتا مراجعه کرده و نظرات خود را اعلام کنند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱