استاد جامعه الزهرا(س):

زندگانی حکیمانه را باید در سیره حضرت زهرا(س) جست‌وجو کرد

حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام

استاد اسماعیلی گفت: زندگی حضرت زهرا(س) سراسر حکمت و اخلاص در گفتار و رفتار بود و در بحث حکمت روایت‌های فراوانی نیز دارند.

به گزارش روابط عمومی، خانم مریم اسماعیلی در سالروز شهادت جانسوز یگانه دخت رسول خدا(ص) اظهار داشت: حضرت زهرا علیهاالسلام درباره حکمت می‌فرمایند: کسی که عبادت خالصانه خود را برای خدا انجام دهد خداوند حکمت را از قلبش به زبانش جاری می‌کند.

وی افزود: بر اساس تفسیر آیه ۲۶۹ سوره بقره، خدای متعال حکمت را به کسی که بخواهد می‌دهد و کسی را که خداوند حکمت می‌دهد، قطعاً خیر کثیری داده است و این حقیقت را متذکر نشوند مگر کسانی که صاحب فهم و درک و درایت‌اند.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه حکمت گمشده مومن است گفت: از روایت حضرت زهرا(س) متوجه می شویم که حکمت با تلاش، توکل، توسل و اخلاص در رفتار و گفتار ارتباط مستقیمی دارد و از این طریق حاصل می شود.

اسماعیلی ادامه داد: اگر در رفتار و عمل تلاش کنیم و توکلمان به خداوند را بیشتر کنیم به حکمت دست پیدا خواهیم کرد.

این استاد حوزه، با اشاره به اینکه حکمت، نگاه انسان به تاریخ و زمانه را عوض می‌کند گفت: نگاه اهل حکمت به زمانه نسبت به سایر افراد جامعه متفاوت است زیرا عقل محاسباتی گاهی چیزی را برنامه‌ریزی می‌کند که با حکمت نه‌تنها تناسب ندارد گاهی به کل برخلاف آن است نگاه حکیمانه نیز خلاف آن را نشان می‌دهد.

وی افزود: امام راحل نیز با نگاه حکیمانه محکم ایستادند و با توکل و اخلاصی که داشتند منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و بحث ولایت‌فقیه شدند.

اسماعیلی، ابراز داشت: در سال ۱۳۶۰ نیز اتفاق‌هایی ازجمله بمب‌گذاری و به شهادت رسیدن مسئولان درجه‌یک به وقوع پیوست که در آن زمان نیز امام با نگاه حکیمانه، انقلاب مستضعفان را مطرح کرد.

وی با اشاره به فراخوان نگارش مقالات علیه جمهوری اسلامی و انقلابمان توسط غرب در سال ۱۳۷۶ گفت: دشمن تمام‌قد در مقابل کشورمان ایستاد و صدها مقاله درباره سقوط انقلاب اسلامی نوشته شد که رهبری در این زمینه چشم‌انداز ۲۰ ساله انقلاب را مطرح کردند و همه شاهد بودند که این چشم‌انداز تحقق پیدا کرد.

وی ادامه داد: وقتی حکمت و عقل با اشراق گره بخورد به سمت تمدن سازی اسلامی خواهیم پیش رفت و اهل حکمت نیز امروز درباره سقوط آمریکا صحبت می‌کنند که این امر شدنی است و اسراییل تا ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

استاد جامعه الزهرا(س) بیان داشت: تمدن سازی اسلامی زمینه‌ساز ظهور مهدی موعود(عج) است همان‌گونه که پیامبر مبعوث شد تا در مقابل نفاق بایستد امروز نیز با جهاد، همت، عزم ملی زمینه ظهور فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: این بیانیه دعوت به سمت تمدن‌سازی اسلام و قیام کردن و پذیرش مسئولیت اسلامی است که هر حرکتی پیشران‌های لازم خود را دارد.

اسماعیلی گفت: ازنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی بانوان و جوانان دهه ۸۰ پیشران‌های حرکت به سمت تمدن سازی اسلامی هستند زیرا زنان تجربه انقلاب اسلامی دارند و جوانان مانند رزمندگان زمان انقلاب خواهند بود که این اوامر با عزم، اراده، حرکت و مسئولیت‌پذیری محقق می‌شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱