رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده تصریح کرد:

امروز مسئله مهم جامعه ما کاهش شدید جمعیت است

خانم خزعلی

خزعلی به سابقه سیاسی سقط جنین در کشورها اشاره کرد و گفت: ما تحت امر نهادهای سازمان ملل با نگاه صهیونیستی باید جمعیت ایران را کم کنیم، به ویژه ایران انقلابی که از روش‌های مختلف در این راستا استفاده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، خانم کبری خزعلی در نشست کشوری «زن تراز انقلاب اسلامی» با محوریت الگوی سوم زن ایرانی از سوی مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا علیهاالسلام با همکاری سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانبون کشور و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قم در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، اظهار داشت: ما با تأسی از الگوهای تمام نمای بشریت به ویژه حضرت زهرا علیهاالسلام در دفاع از حریم ولایت و در کنار رهبر معظم انقلاب مدظله العالی ایستاده ایم.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده بیان داشت: ما در کل درس قرآن می بینیم که همیشه خانواده مطرح بوده و الگوی تمام نمای زن برای تمام بشریت مطرح می‌شود، چنانجه دو زن برجسته همچون حضرت آسیه و مریم علیهماالسلام مورد ستایش قرار گرفتند.

خزعلی با اشاره به زن تراز اسلام و انقلاب اسلامی، گفت: حضرت امام خمینی(ره) این موضوع ترسیم کردند و رهبر معظم انقلاب نیز الگوی سوم را مطرح کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی می فرماید آینده امیدوارکننده است و ما این حرکت را به نتیجه می رسانیم، در جایی دیگر نیز می فرمایند که خرمشهرها در پیش است، ولی پیروز و موفقیم.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب بیش از چهل بار درباره جمعیت سخن فرمودند و مردم را به فرزندآوری ترغیب کردند؛ امسال بعد از 40 بار فرمودند من بارها در این باره گفتم اما گویی شنیده نمی شود.

خزعلی تصریح کرد: امروز مسئله مهم جامعه ما کاهش شدید جمعیت است که در تاریخ بشریت بی نظیر است؛ کل اروپا و آمریکا در طی صد الی 300 سال سی درصد کاهش جمعیت داشته، اما ایران در 10 الی 15 سال 70 درصد کاهش جمعیت داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای کنترل جمعیت، سقط جنین است، افزود: علاوه بر 13 روش کنترل جمعیت سقط جنین هم به این روش‌ها اضافه شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: پزشکان درباره دستورالعمل سقط جنین اذعان می‌کنند که در این روش خطا بسیار است و فرزند سالم هم کشته می‌شود، درحالیکه فتاوای مراجع عظام به هیچ وجه اجازه سقط جنین را نداده اند و آیه «لا تَقْتُلُوا أَوْلادَكُمْ» درباره سقط جنین هم صدق می‌کند.

خزعلی به سابقه سیاسی سقط جنین در کشورها اشاره کرد و گفت: ما تحت امر نهادهای سازمان ملل با نگاه صهیونیستی باید جمعیت ایران را کم کنیم، به ویژه ایران انقلابی که از روش‌های مختلف در این راستا استفاده می‌شود.

وی با اشاره به مجوز دستیابی به سقط جنین قانونی در اسناد و دستورالعمل‌های بین المللی، تصریح کرد: حق سقط جنین، منع جرم انگاری سقط جنین با ترویج سقط جنین ایمن به عنوان ملزومات سلامت جسمی و باروری در معاهدات بین المللی وجود دارد و به همه کشورها توصیه شده که باید جرم انگاری برداشته شود و سقط جنین آزاد شود.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده اضافه کرد: مباحث حقوق جنسی، اخلاق جنسی و بهداشت جنسی و غیره در اسناد در حقیقت سقط قانونی جنین است و گسترش سقط جنین را تصریح می‌کنند؛ بنابراین ما باید در قانون بازنگری داشته باشیم.

خزعلی در ادامه به مباحثی چون زمان ولوج روح در جنین و آزمایشات غربالگری و حرج مادر اشاره کرد و اظهار داشت: ما امتحان‌های بزرگی پیش رو داریم و خرمشهرها در عرصه ما فمینیسم است که درحال رشد و توسعه است.

وی در پایان تصریح کرد: حوزه باید در مسئله سقط قانونی جنین ورود کند و به کمک بیاید و در این باره پژوهش‌های جامع با در نظر گرفتن مباحث پزشکی و فتاوای مراجع صورت بگیرد و دستورالعمل‌ها اصلاح شوند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱