از سوی اداره کل امور طلاب و خانواده؛

طرح مشاوره‌ای «یاس سفید» آغاز شد

یاس سفید

مدیر کل امور طلاب و خانواده از آغاز اجرای طرح مشاوره‌ای «یاس سفید» در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم ملیحه عرب خزائلی روز پنجشنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و هفته ازدواج آسان، طرح مشاوره‌ای «یاس سفید» از سوی اداره کل امور طلاب و خانواده در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها اجرا شد.

مدیر کل امور طلاب و خانواده اظهار داشت: گرچه ازدواج در همه ملل و اقوام مرسوم است، اما اسلام به ازدواج و تشکیل نهاد خانواده اهمیتی فراوان داده است.

عرب خزائلی تصریح کرد: از مجموعه آیات و روایات، اهمیت ازدواج به‌خوبی درک می‌شود؛ چنانچه خداوند متعال در قرآن کریم، مردم را به ازدواج درآوردن اشخاص مجرد امر می‌کند و روایات اسلامی، ازدواج را مساوی با احراز نیمی از دین دانسته است و نماز شخص متأهل را برتر از هفتاد نماز شخص مجرد می‌داند.

وی افزود:  ازدواج مانند بسیاری از امور، یک مسئولیت جدید است که شاید مشکلاتی هم به همراه داشته باشد؛ اما تکامل شخصیت انسان را در پی دارد، تکاملی که جز با ازدواج به دست نمی‌آید.

مدیر کل امور طلاب و خانواده تأکید کرد: ازدواج دارای فوایدی فراوان است که در معارف نورانی اسلام به آنها اشاره شده است از جمله باعث بقای نسل، آرامش روحی، ازدیاد رزق و تأمین نیازهای غریزی و طبیعی انسان می‌شود.

عرب خزائلی در ادامه مهریه سنگین، جهیزیه سنگین، تجملات زیاد، اسراف، خرید از مکان‌های معروف به گرانی، هتل‌ها و سالن‌های پرخرج، لباس عروس گران‌قیمت و به رخ کشیدن ثروت‌ها را هشت سنت غلط ازدواج از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی برشمرد.

وی بیان داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی در سخنرانی‌ها و مناسبت‌های مختلف به آسیب‌شناسی مشکلات فراروی جوانان برای ازدواج پرداخته‌اند و معتقدند موانع «فرهنگی»، بخش قابل توجهی از این مشکل اجتماعی را به خود اختصاص داده است و جوانان، خانواده‌ها و مسئولان مربوط باید در جهت رفع این موانع تلاش کنند.

مدیر کل امور طلاب و خانواده اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در آخرین اظهار نظر رسمی درباره این موضوع فرمودند: «بعضى از تصورات و سنت‌هاى غلط در مورد ازدواج وجود دارد که اینها دست‌‌وپاگیر است، مانع از رواج ازدواج جوان‌ها است؛ این سنت‌ها را باید عملاً نقض کرد. شما که جوانید، مطالبه‌‌گرید، پرنشاطید، پیشنهادکننده‌‌ى نقض خیلى از عادت‌ها و سنت‌ها هستید، به نظر من این سنت‌هاى غلطى را هم که در زمینه‌‌ى ازدواج وجود دارد، بایستى شماها نقض کنید».

عرب خزائلی با اشاره به اجرای طرح یاس سفید در  جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها، اظهار داشت: در این طرح، خانواده‌های طلاب جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها جهت ازدواج فرزندان خود می‌توانند از کارشناسان مشاوره مستقر در این بخش بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این طرح از سالروز ازدواج حضرت علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اجرا شده است، یادآور شد: اداره کل امور طلاب و خانواده از بدو ورود طلاب به جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها، طرح مشاوره‌ای «یاس سفید» به خانواده‌ها معرفی می‌شود تا در ازدواج موفق بانوان طلبه مؤثر باشد.

مدیر کل امور طلاب و خانواده در پایان به نحوه ارتباط خانواده‌های طلاب با کارشناسان مشاوره اداره کل امور طلاب و خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها می‌توانند روزهای زوج از ساعت 8 تا 12 از طریق شماره تلفن 32112631 از مشاوره کارشناسان این طرح بهره‌مند شوند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱