معاون فرهنگی تبلیغی عنوان کرد:

اجرای مهارت‌های تبلیغی در کنار آموزش در سال تحصیلی جدید

تهرانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی گفت: در سال تحصیلی جدید و از مهرماه، مهارت‌های تبلیغی در کنار دروس آموزشی اجرایی می‌شود

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تهرانی معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در نخستین جلسه شورای تخصصی معاونت فرهنگی تبلیغی عنوان کرد: این معاونت از نیمه دوم سال 96 با تشکیل یک تیم تبلیغی، فعالیت خود را آغاز کرد و مطالعات راهبردی و اجرای برخی طرح‌ها در این معاونت صورت گرفت.

معاون فرهنگی تبلیغی به طرح‌های تصویب شده این معاونت اشاره کرد و گفت: امسال، طرح شمیم که شبکه مبلغان یاس مطهر است، در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها طراحی و دوره عمومی آن در تابستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی افزود: در سال تحصیلی جدید و از مهرماه، مهارت‌های تبلیغی در کنار دروس آموزشی اجرایی می‌شود، همچنین ادامه فعالیت مهارت‌های تبلیغی را به صورت تخصصی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در این معاونت، نقشه راهی طراحی شده که فعالیت‌های خود را بر اساس آن انجام خواهیم داد.

امروز سرمایه‌گذاری دشمن در عرصه فکری و معرفتی بر قشر زنان متمرکز شده است / نقش زن برای رسیدن به جامعه قهرمان، نقش راهبردی است

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر عباسی کارشناس فرهنگی تبلیغی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در رابطه با فرهنگ و تأکید ایشان به انجام فعالیت‌های فرهنگی، عنوان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: نقش زن در فضای جامعه بالاتر از نقش مرد است که این سخن، فرمایش راهبردی برای ما است.

عضو شورای تخصصی معاونت فرهنگی تبلیغی یادآور شد: امروز سرمایه‌گذاری جریانات رقبای ما در عرصه فکری و معرفتی بر قشر زنان و دختران متمرکز شده و برنامه‌های خود را در فضای جهان اسلام و فضای بین‌الملل از گذرگاه جنس زن عملیاتی می‌کنند.

عباسی فرهنگی  

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی همچنین به فرمایش امام موسی صدر اشاره کرد که فرمودند: «دوره مردان قهرمان گذشته است و باید از فرد قهرمان به جامعه قهرمان برسیم ...»؛  ما باید از فرد قهرمان عبور کنیم و برای رسیدن به جامعه قهرمان، نقش زن نقش راهبردی است.

وی در ادامه به نقشه راهبردی تبلیغ در این معاونت اشاره کرد و گفت: نمای کلی نقشه راهبردی تبلیغ تدوین شده و در سه سطح «بحث الگوی تحلیل وضعیت»، «مدل مهندسی تبلیغ» و «برنامه - اقدام» مورد بررسی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی ادامه داد: بعد از اعزام ماه مبارک رمضان، با تعدادی از مبلغان تماس گرفتیم و بیشترین مباحث و مقوله‌هایی که مبلغان با مخاطبان خود داشتند، گردآوری شد تا برای بازبینی محتوا و مطالب مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنین نیازها و علایق در دو سطح طلاب و مخاطبان جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها مورد توجه قرار گرفت.

عضو شورای تخصصی معاونت فرهنگی تبلیغی با اشاره به نظام آرمان‌ها و اهداف بر اساس دین مبین اسلام، سیره اهل بیت علیهم‌السلام، فرمایشات بزرگان دین و اسناد بالادستی سند چشم انداز بیست ساله، گفت: اگر ما تحلیل وضعیت دقیق داشته باشیم، برنامه ریزی‌های دقیق تری خواهیم داشت.

تشریح طرح‌های فرهنگی تبلیغی در شورای تخصصی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی در ادامه به اجرای طرح‌ها و برگزاری دوره‌های فرهنگی تبلیغی ویژه بانوان طلبه اشاره کرد و اظهار داشت: اولین دوره مهارت رسانه‌ای ویژه طلاب مدرسه علمیه کوثر برگزار شد و در سال تحصیلی جدید، این دوره برای طلاب مدارس علمیه تمام وقت و نیمه وقت برگزار می‌شود.

وی به دوره تربیت مبلغ دانش آموزی اشاره کرد و افزود: بیش از 400 طلبه در این طرح ثبت نام و از میان آنان، 160 نفر در دوره تابستان شرکت کردند که پس از ارزیابی، تعدادی در طرح شمیم دانش آموزی و تعدادی در طرح امین مشغول به فعالیت خواهند شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی همچنین به اجرای طرح تربیت کارشناس پاسخگوی مسائل دینی اشاره کرد و اضافه کرد: هم اکنون فراخوان ثبت نام اعلام شده و این دوره توسط اداره پاسخ به سؤالات دینی جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار خواهد شد.

عضو شورای تخصصی معاونت فرهنگی تبلیغی با بیان اینکه دوره نقد سلفیه در حال برگزاری است، به طرح ایجاد مرکز تولیدات رسانه‌ای در معاونت فرهنگی تبلیغی اشاره کرد و ادامه داد: در عرصه ابزارهای نوین و سنتی، خلأ جدی وجود دارد که امید است با ایجاد این مرکز، این خلأ پر شود و چشم اندازی که برای آن در نظر گرفته شده، این است که قطب فکری و معرفتی جهان اسلام شود.

وی در ادامه به عرصه ترویج در شبکه مخاطبان و مراکز عمومی اشاره کرد و طرح شبکه مبلغان را نیز از دیگر طرح‌های این معاونت برشمرد و در پایان اظهار امیدواری کرد که شبکه مبلغان یاس مطهر در سال‌های آینده به صورت هدفمند و نهادینه شده به فعالیت خود ادامه دهد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱