بازدید مدیر جامعه الزهرا از اداره کل هماهنگی طلاب بین الملل

بازدید مدیر جامعه الزهرا از اداره امور هماهنگی های طلاب بین الملل

حجت الاسلام والمسلمین مدنی در بازدید از اداره کل هماهنگی طلاب بین الملل در جریان فعالیت های این واحد اداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در بازدید از اداره کل هماهنگی طلاب بین الملل، با فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این بخش آشنا شد.

در حاشیه این بازدید و در جلسه ای با حضور مدیران این اداره کل، حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به اینکه در مورد طلاب غیرایرانی توجه به سه بخش اقتضائات آموزشی، ارتباط با فارغ‌التحصیلان و مشکلات آموزشی و غیرآموزشی حائز اهمیت است، گفت: اقتضائات و نیازهای علمی، آموزشی طلاب مناطق مختلف جهان با هم فرق دارد، از این رو در برنامه‌ریزی‌ها باید به این مساله توجه کرد و متناسب با نیازهای منطقه‌ای و اقتضائات جغرافیای محل زندگی طلاب، برنامه و طرح ارائه داد.

وی ارتباط با فارغ‌التحصیلان بخش بین‌الملل را مهم و ضروری ارزیابی کرد و افزود: بایستی در یک شبکه تعریف شده با فارغ‌التحصیلان در ارتباط باشیم و برای آنها بسته‌های آموزشی و فرهنگی ارسال کنیم.

 مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها بر رفع و کاهش مشکلات آموزشی طلاب غیرایرانی با تعامل و رایزنی درون و برون سازمانی تاکید کرد و بیان داشت: معتقدم طلاب بخش بین‌الملل باید حتما یک پرونده در اداره کل هماهنگی طلاب غیرایرانی داشته باشند تا همه امور آموزشی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی آنها قابل دسترسی و برنامه ریزی باشد.

وی به اهمیت آموزش زبان به طلاب غیرایرانی اشاره کرد و گفت: شورای تخصصی آموزش زبان برای برنامه‌ریزی بهتر و رشد، توسعه و به‌روز شدن این بخش در آستانه تشکیل است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه، تبلیغ را از وظایف مهم طلاب دانست و توصیه کرد تا اعزام ماه محرم و ماه مبارک رمضان بر اساس یک تقویم کاری برنامه ریزی و اجرایی شود.

وی با تاکید بر توجه به عنصر زمان در برنامه‌ریزی ها و اجرای طرح ها ادامه داد: واقعیت آن است که فرصت اندک و کارها بسیار است از این رو بایستی به اقدامات خود سرعت بیشتری بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از تجربیات دیگران بسیار مهم است از این رو با مراکز بیرونی مرتبط با خارج از کشور در ارتباط باشید و در حل مشکلات از نظرات و پیشنهادات طلاب غیرایرانی استفاده کنید.  

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سیدروح الله موسوی تبار، مدیرکل هماهنگی طلاب بین الملل با معرفی بخش های مختلف این اداره کل، گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه و برخی مسائل و مشکلات پیش روی این واحد را مطرح کرد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱