برگزاری دوره دوم تربیت مشاور از ابتدای مهرماه

اخوی

در دومین دوره تربیت مشاور حدود 40 نفر ثبت نام کردند که مصاحبه‌های علمی و شخصیتی از آنان انجام شده و از این میان 10 تا 12 نفر برای شرکت در کلاسها از ابتدای مهرماه دعوت می شوند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر اخوی، مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در گفتگو با واحد خبر با اشاره به برگزاری دوره اول تربیت مشاور در سال تحصیلی 97-96 بیان داشت: دوره تربیت مشاور با هدف ارتقای سطح علمی و مهارتی طلاب علاقه‌مند امر مشاوره که دارای مدرک سطح سه رشته تعلیم و تربیت اسلامی و شرایط علمی و شخصیتی احراز این جایگاه هستند برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره در سه ترم تحصیلی در حداکثر دوسال برنامه‌ریزی شده و درس‌ها، کارگاه‌ها طوری دیده شده تا شرکت کنندگان در پایان دوره به سطح علمی و مهارتی مطلوبی در امر مشاوره برسند، از این رو 15 واحد عمومی شامل دروس اصول و فنون مشاوره، روان‌شناسی رشد، نظریه‌های مشاوره و روان‌درمانی و آسیب شناسی روانی، انگیزش و هیجان، روان‌شناسی شخصیت، سنجش و ارزشیابی و اخلاق حرفه‌ای مشاوره درنظر گرفته شده است و پس از آن دروسی برای هریک از چهار گرایش خانواده، کودک و نوجوان، ازدواج و مشاوره تحصیلی درنظر گرفته شده است.

مدیر مرکز مشاوره ادامه داد: در دوره اول حدود 70 نفر ثبت‌نام کردند که از این میان 22 نفر در مصاحبه علمی پذیرفته شدند و در کلاس‌های دوره از اول بهمن ماه سال گذشته شرکت کردند و همه شرکت کنندگان 15 واحد ترم اول را با نمرات خوبی پشت سر گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: در دوره اول تربیت مشاور، شرکت کنندگان دو گرایش «خانواده» و «کودک و نوجوان» را برگزیدند که برای گرایش خانواده دروسی مانند اصول و فنون مشاوره خانواده، نظریه‌های مشاوره خانواده، تفاوت‌های روان‌شناختی زن و مرد، سنجش و ارزشیابی در خصوص خانواده، مهارت‌های ارتباطی زوجین در 10 واحد با نگاه نظری و عملی در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی بیان داشت: در گرایش کودک و نوجوان هم 10 واحد با رویکرد نظری و عملی شامل نظریه‌های مشاوره کودک و نوجوان، مهارت‌ها و تکنیک‌های فرزندپروری، آسیب‌شناسی کودک و نوجوان، سنجش و ارزشیابی در خصوص کودک و نوجوان ارائه شده است.

مدیر مرکز مشاوره افزود: برای دومین دوره تربیت مشاور هم فراخوان داده شد که حدود 40 نفر ثبت نام کردند و مصاحبه‌های علمی و شخصیتی از داوطلبان انجام شده و از این میان 10 تا 12 نفر برای شرکت در دوره از ابتدای مهرماه دعوت می شوند.

وی در پایان با اشاره به بالا بودن سطح علمی و مهارتی این دوره که مورد تایید اساتید روان‌شناسی و مشاوره هم قرار گرفته است، گفت: به کسانی که بتوانند دوره تربیت مشاور را با موفقیت طی کنند گواهی پایان دوره اعطا می شود و از آنها در مراکز مشاوره جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و مراکز دیگر مانند حوزه‌های علمیه خواهران استفاده خواهد شد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱