رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم تصریح کرد:

مبلغان، مردم را به آینده امیدوار کنند /اهرم اصلی دشمن در مقابل انقلاب، پمپاژ نگرانی و ناامیدی در مردم است

واعظی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واعظی با بیان اینکه اهرم اصلی دشمن در مقابل انقلاب اسلامی، پمپاژ احساس نگرانی و ناامیدی در مردم و بی اعتماد کردن مردم نسبت به مسئولان است، سه تدبیر کلان اقتصادی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی را تبیین کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد واعظی روز پنجشنبه در گردهمایی بزرگ «طلایه‌داران تبلیغ زینبی» با حضور مبلغان ویژه دهه اول ماه محرم در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به شرایطی که در کشور حاکم است به این موضوع توجه کنیم که حرمت مجالس عاشورایی حفظ شود.

هیچ گاه به اندازه ماه محرم، نفوس مردم آماده معنویت، معارف اسلامی و اخلاق نیست

رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم اظهار داشت: در ایام ماه محرم باید هم حرمت مجالس عزاداری حفظ شود و هم مباحث تبلیغی پیرامون ارزش‌های عاشورایی که بنیان حماسه حسینی است، مطرح شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واعظی تصریح کرد: هیچ گاه به اندازه ماه محرم، نفوس مردم آماده معنویت، معارف اسلامی و اخلاق نیست و ارتباط معنوی خاصی بین مردم و حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام وجود دارد.

وی افزود: ما باید اصول خود را حفظ کنیم و نسبت به گفتمان انقلاب اسلامی و اساس ارزش‌های دینی که پایه انقلاب اسلامی بوده، توجه ویژه داشته باشیم.

اهرم اصلی دشمن در مقابل انقلاب اسلامی، پمپاژ احساس نگرانی و ناامیدی در مردم است

رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم یادآور شد: ما نظام مستقر داریم که دارای ارکان است و شاید برخی نهادها دچار فسادها و خبط‌هایی شده باشد، اما اگر نارسایی‌هایی در بخش‌های مختلف وجود دارد، نباید پای ارزش‌های دینی بگذاریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واعظی تأکید کرد: خیزشی که مردم برای انقلاب اسلامی کردند، مسائل بنیادین است که استکبار را به درد آورده و ما باید حواسمان باشد که در این عرصه به درستی عمل کنیم.

وی با اشاره به شرایط کشور، گفت: امروز دشمن در کشور، جنگ روانی به راه نداخته و اهرم اصلی دشمن در مقابل انقلاب اسلامی، پمپاژ احساس نگرانی و ناامیدی در مردم و بی اعتماد کردن مردم نسبت به مسئولان است و اینکه باور کنند نظام قادر به حل مشکلات نیست.

مبلغان، مردم را نسبت به آینده امیدوار کنند

رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم تصریح کرد: رفتار‌های اقتصادی نامناسب از فقدان اعتماد به نظام برمی‌خیزد، ما باید به عنوان مبلغ مراقب باشیم و مردم را به آینده امیدواریم کنیم و احساس تعلق آنان را نسبت به وطن و فرهنگ دینی تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واعظی با بیان اینکه مردم را باید آگاه کرد که مطالبات درست و منطقی داشته باشند، به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ما به لحاظ اقتصادی مشکلات ساختاری داریم که یک شبه حل نمی‌شود.

سه تدبیر کلان اقتصادی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی

وی با اشاره به اینکه یکی از جدی‌ترین و اصلی‌ترین مشکلات اقتصادی ما به نظام بانکی و پولی برمی گردد، افزود: نظام برای خروج از این وضعیت اقتصادی باید سه تدبیر کلان اقتصادی داشته باشد؛ از جمله کنترل ذخایر ارزی، اصلاح سیستم بانکی که قدم‌هایی برداشته شده اما نیاز به جدیت بیشتری دارد و مسئله حمایت از تولید داخلی که بخشی از گام‌های آن برداشته شده، اما نیاز به حمایت جدی دارد.

رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در ادامه به سؤالات مبلغان در حوزه‌های مختلف از جمله مشکلات اقتصادی، حضور مدافعان حرم در سوریه و عملکردهای نظام در برابر مشکلات اقتصادی پاسخ گفت و بر عوامل مؤثر برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واعظی تصریح کرد: امروز باید با قاچاق کالا که رقم بالایی است، به شدت مبارزه شود، همچنین پول‌های سرگردان و حجم افسارگسیخته نقدینگی را به سمت تولید ببریم و برای آن جاذبه ایجاد کنیم.

وی به لزوم خصوصی‌سازی و حضور مردم در این عرصه و ایجاد تعاونی‌ها و زیرساخت‌های اساسی در کشور اشاره کرد و در ادامه افزود: حمایت از تولید و رونق کسب و کار در بنگاه‌های کوچک اقتصادی از جمله راهکارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم یادآور شد: شبکه‌های اجتماعی، آفت‌های زیادی داشت، اما یکی از برکات آن، آگاهی بخشی‌ها و موج مطالبات اجتماعی بود، ما نیز باید درباره رانت‌ها، فساد‌ها و بی‌عدالتی‌ها مطالبه داشته باشیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱