فارغ‌التحصیل مکتب توحید تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از تجربه فارغ‌التحصیلان برای تربیت نسل جدید طلاب

فتاحی زاده

فتاحی‌زاده استفاده از تجارب فارغ‌التحصیلان مکتب توحید را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اکنون گنجینه هایی به لحاظ علمی و معنوی وجود دارند که می توان از آنها در تربیت نسل جدید طلاب استفاده کرد.

 

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، سرکار خانم دکتر فتحیه فتاحی‌زاده، مدیر گروه قرآن و حدیث دانشگاه الزهرا علیها‌السلام در مراسم گردهمایی فارغ التحصیلان مکتب توحید با اشاره به شرایط سخت دوران پیش از انقلاب برای تحصیل علوم حوزوی از سوی بانوان گفت: تیزبینی و دوراندیشی شهید قدوسی در این دوران سخت، پی‌ریزی حوزه علمیه‌ای برای خواهران با وجود همه مخالفت‌ها در این زمینه بود.

وی با اشاره به ورودش از سال 57 به مکتب توحید بیان داشت: در آن روزها سیستم حوزه علمیه خواهران بر اساس تقدم تزکیه بر تعلیم بود. تمام کارهای حوزه از آشپزی، شستن لباس، تمیز کردن محل زندگی را خودمان انجام می‌دادیم و به خاطر غلبه فضای معنوی، همه سعی می‌کردند در انجام این امور از هم سبقت بگیرند.

فتاحی‌زاده استفاده از تجارب فارغ‌التحصیلان مکتب توحید را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اکنون گنجینه هایی به لحاظ علمی و معنوی وجود دارند که می توان از آنها در تربیت نسل جدید طلاب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه معتقدم تجربه همواره بهتر از برنامه عمل می کند، خاطرنشان کرد: همه فارغ‌التحصیلان مکتب توحید آمادگی همکاری با جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و اعلام راهکارهای مناسب در تربیت طلاب نسل جدید را دارند.

همسنگر طلبه شهید فهیمه سیاری ادامه داد: سرعت انتقال اطلاعات و تولید علم به قدری افزایش یافته که اگر 5 سال پیش پژوهشی در زمینه‌ای صورت گرفته باشد شاید امروز دیگر کارآیی نداشته باشد از این رو ضرورت دارد که به طور مستمر در برنامه‌ها بازنگری صورت پذیرد.

وی شبهات فراوانی که امروز به جامعه تزریق می شود را حاصل سال‌ها تحقیقات مستشرقان به ویژه در زمینه قرآن دانست و گفت: وضعیت موجود نشان می دهد که ما نتوانسته‌ایم همگام با تحولات روز و فعالیت دشمنان حرکت کنیم.

فتاحی زاده به اهمیت مساله پژوهش در حوزه های علمیه اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه نشر کتاب و نشریات علمی پژوهشی باید سرعت بیشتری بگیریم چرا که یکی از روش‌های انتقال فکر همین مقالات علمی است.

وی در پایان از مدیران جامعه الزهرا علیهاالسلام خواست تا به بانوان اعتماد کنند و کارها را به آنها بسپارند و در عرصه‌هایی که امکان واگذاری کار به خانم‌ها نیست دست کم از آنها مشورت گرفته شود تا احساس تعلق آنها به حوزه افزایش یابد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱