از سوی معاونت پژوهش؛

پیش‌نشست همایش سیره و زمانه امام حسن عسکری(ع) برگزار شد

پیش نشست همایش سیره و زمانه امام حسن عسکری

پیش‌نشست همایش سیره و زمانه امام حسن عسکری(ع) با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حمیدرضا مطهری، استادیار پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، پیش‌نشست همایش سیره و زمانه امام حسن عسکری علیه‌السلام از سوی معاونت پژوهش و با همکاری گروه آموزشی تاریخ اسلام در پژوهشگاه حضرت معصومه علیهاالسلام برگزار شد.

در این جلسه که پژوهشگران، اساتید و اعضای انجمن علمی - پژوهشی تاریخ اسلام حضور داشتند، سرکار خانم ابوالحسنی دبیر انجمن علمی- پژوهشی تاریخ اسلام و سرکار خانم حکیم زاده مدیر گروه پژوهشی تاریخ اسلام به ارائه گزارشی از فعالیت های پژوهشی خود پرداختند.

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حامد قرائتی استاد مشاور انجمن علمی- پژوهشی تاریخ، توضیحات تکمیلی را بیان کرد.

در این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حمیدرضا مطهری، استادیار پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی در مورد پیشینه و علل برگزاری سلسله‌همایش‌ها با موضوع ابناءالرضا علیهم‌السلام گزارشی ارائه کرد و افزود: مقالات ارسال شده به همایش امام جواد علیه‌السلام و همچنین همایش امام هادی علیه‌السلام هر کدام به صورت کتاب چند جلدی گردآوری شده است.

استادیار پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی افزود: حدود 30 مقاله از مقالات ارسال شده به همایش امام هادی علیه‌السلام در مجلات معتبر تاریخی به چاپ رسیده و قرار است بعد از پایان همایش‌ها، همایش ابناءالرضا علیهم السلام به صورت یکجا در عراق برگزار شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطهری در ادامه به پرسش‌ها و مشکلات پژوهشگران در تولید آثار پژوهشی پاسخ داد و یادآور شد: همایش‌های ابناءالرضا علیهم‌السلام در ISC ثبت شده و از درجه علمی مناسبی برخوردار است.

وی تأکید کرد: مقالاتی مورد پذیرش همایش خواهد بود که دارای موضوع، ساختار و محتوای علمی مناسب باشد و نقطه تاریکی از تاریخ را روشن سازد.

استادیار پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی توصیه کرد که نگارش مقاله توسط پژوهشگران تحت نظر یکی از اساتید تاریخ باشد.

در پایان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدناصر موسوی استاد کارگاه مربوط به همایش، از فعالیت ها و مراحل کار آن، گزارشی ارائه کرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱